ΣΤΕΙΛΤΕ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΑΡΘΡΟ

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο www.enoplos.gr, είμαστε ένα ΑΔΕΣΜΕΥΤΟ ιστολόγιο, με θέματα Άμυνας, Ασφάλειας, Ελληνικής και Διεθνής Επικαιρότητας.

Τα άρθρα που αναρτώνται στον παρόντα χώρο φέρουν την αποκλειστική (νομική - αστική - ποινική) ευθύνη των συντακτών τους και της πηγής τους.

Το περιεχόμενο αυτών δεν εκφράζει και δεν δεσμεύει επ΄ ουδενί το ιστολόγιο μας.

E-mail επικοινωνίας: enoplos.com@gmail.com

Παιχνίδι σε διπλό ταμπλό με δύο + δύο γαλλικές φρεγάτες

Διαδώστε το

Μετά το αμφιλεγόμενο deal με τους Αμερικανούς για τα αεροπλάνα F-16, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να στείλει αίτημα στο Παρίσι για την απόκτηση πλοίων τύπου FREMM (με κόστος 1,2 δισ. €) και την αναβάθμιση των μαχητικών Mirage (αντί 400.000.000 €).

Τη διερεύνηση της πιθα­νότητας απόκτησης δύο σύγχρονων φρεγατών τύ­που FREMM από τη Γαλλία φαί­νεται να εξετάζει η κυβέρνηση, καθώς αναμένεται τον επόμενο μήνα να σταλεί επισήμως έγγρα­φο αίτημα προς τη γαλλική πλευ­ρά για την απόκτηση των πρώτων σχετικών πληροφοριών (αν υπάρ­χουν διαθέσιμα προς απόκτηση πλοία, χρονολόγιο ναυπήγησης και προσκτήσεως αυτών, τρόποι αποπληρωμής, τεχνικά χαρακτη­ριστικά κ.λπ.).

Ασφαλώς δεν είναι η πρώτη φορά που οι προαναφερθείσες γαλλικές φρεγάτες απασχολούν την Ελλάδα και ασφαλώς δεν θα είναι η τελευταία, καθώς φαίνεται ότι η κυβέρνηση, μετά τον «αμε­ρικανικό παράγοντα» αποφάσισε να «επενδύσει» και στον αντίστοι­χο ευρωπαϊκό και δη στον γαλλι­κό, και μάλιστα μέσω της γνωστής «συνταγής», των γαλλικών οπλι­κών συστημάτων.

Γιατί πέραν του προαναφερθέντος επισήμου αιτήματος για τις φρεγάτες FREMM, που ανα­μένεται να αποσταλεί από την αρ­μόδια Γενική Διεύθυνση Αμυντι­κών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) του υπουργείου Εθνι­κής Άμυνας, με επικεφαλής τον εξαιρετικών ικανοτήτων αντιναύ­αρχο ε.α. Κυριάκο Κυριακίδη ΠΝ, την επόμενη εβδομάδα αναμένο­νται στην Αθήνα στελέχη της αντί­στοιχης γαλλικής υπηρεσίας, της DGA. Τα στελέχη αυτά αναμένε­ται να συζητήσουν με τους δικούς μας της ΓΔΑΕΕ για θέματα συμ­φωνιών εν συνεχεία υποστηρίξεως (Follow-On-Support/FOS) για τα γαλλικής κατασκευής μα­χητικά αεροσκάφη, τύπου Mirage-2000EGM/BGM και Mirage 2000-5 Mk.2, καθώς και των ειδι­κών οπλικών συστημάτων που μό­νο αυτά μπορούν να φέρουν, όπως είναι τα βλήματα αέρος-επιφανείας (anti-ship) Exocet και τα βλή­ματα «πλεύσεως» (cruise) τύπου SCALP-NG, που για τα δεδομέ­να του Αιγαίου και Ελλάδας-Τουρκίας αποτελούν όπλα στρατηγικού πλήγματος!



Ο «λογαριασμός»

Πώς «μεταφράζονται» οικονομι­κά όλα αυτά; Περίπου 500.000.000 - 600.000.000 εκατ. ευρώ κοστίζει η απόκτηση της κάθε μιας φρεγά­τας, δηλ. 1-1,2 δισ. ευρώ για τις δύο «σίγουρες» φρεγάτες, για­τί μπορεί να υπάρχει και δικαί­ωμα για άλλες δύο ως «δικαίω­μα προαιρέσεως» (option), ενώ εκτιμάται ότι και το συνολικό κό­στος για τα αεροπορικά, δηλαδή την υποστήριξη των αεροσκαφών και των όπλων των Mirage-2000, υπολογίζεται σε άλλα περίπου 400.000.000 ευρώ! Επομένως, μιλάμε για ένα συνολικό κονδύλιο της τάξεως του 1,6 δισ. ευρώ που πάει προς τους Γάλλους.

Ας δούμε τα προγράμματα αναλυτικώς:

Συμφώνως με την εφημερίδα «Καθημερινή» (12/1/2018), η ελ­ληνική κυβέρνηση αναμένεται να στείλει επιστολή στο Παρίσι εντός του επομένου μηνός, για έναρξη συζητήσεων με σκοπό την απόκτη­ση δύο φρεγατών τύπου FREMM, με τις συζητήσεις να ξεκινούν σε στρατιωτικό επίπεδο από τον Φε­βρουάριο. Συμφώνως πάντα με το δημοσίευμα, που επικαλείται «καλά πληροφορημένες πηγές», η συγκε­κριμένη κίνηση έρχεται σε συνέ­χεια σχετικής προφορικής συμφω­νίας ανάμεσα στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τον πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας Εμανουέλ Μακρόν, κατά την επίσκεψη του τε­λευταίου στην Αθήνα τον περασμέ­νο Σεπτέμβριο.

Σημειώνεται ότι πρόκειται για την τρίτη φορά που η Ελλάδα ασχολείται με το ενδεχόμενο προμήθει­ας της φρεγάτας FREMM. Η πρώ­τη φορά ήταν τον Ιούνιο του 2008, με αφορμή την άφιξη στην Αθήνα του τότε Γάλλου προέδρου Σαρκοζί και τις επαφές που είχε με την κυ­βέρνηση Κώστα Καραμανλή, την ομιλία του στη Βουλή και το «μήνα του μέλιτος» που ακολούθησε στις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών. Θυμίζουμε ότι ο νυν πρόεδρος ίων Ανεξαρτήτων Ελλήνων, συνεταίρος στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και υπουργός Άμυνας Πάνος Καμ­μένος ήταν τότε υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νη­σιωτικής Πολιτικής (2007-2009), είχε μόλις διατελέσει πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέ­σεων της Βουλής (2006-2007) και βεβαίως ήταν -και δεν ξέρουμε αν εξακολουθεί να παραμένει ακόμα- πρόεδρος της «Ενώσεως Ελλή­νων Φίλων του Νικολά Σαρκοζί». Μετά από λίγους μήνες, το 2009, οι FREMM επελέγησαν από το ελλη­νικό ΥΠΕΘΑ ως βασικές υποψή­φιες για το πρόγραμμα ναυπηγήσεως τεσσάρων φρεγατών με option για άλλες δύο (συνολικώς έξι πλοία) για την κάλυψη επειγουσών (τότε) επιχειρησιακών αναγκών του ΠΝ. Το πρόγραμμα εξαιτίας της οι­κονομικής κρίσης και των μνημονί­ων δεν προχώρησε, αλλά οι επιχει­ρησιακές ανάγκες του ΠΝ όχι μόνο παραμένουν αλλά και έχουν μεγεθυνθεί λόγω της ηλικίας των παλαι­ών πλέον φρεγατών.

Το 2013, το πρόγραμμα προ­σκτήσεως φρεγατών FREMM επανήλθε στο προσκήνιο με την προοπτική χρονομισθώσεως (leasing) δύο πλοίων του τύπου, που υπηρετούσαν ήδη στο Γαλλι­κό Ναυτικό.

Τρίτη φορά είναι τώρα, το 2018, και μετά τη συνάντηση Μακρόν- Τσίπρα στο Παρίσι, για «2+2», συνολικώς τέσσερις, φρεγάτες, με την προσθήκη ότι αν κριθούν από την Ελλάδα «ακριβές», τότε υπάρχει και η εναλλακτική λύση των μικρότερων άρα και φθηνότερων -επίσης γαλλικών- κορβετών τύπου Gowind.

ΜΕ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΑΠΟ ΥΠΕΡΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΟΜΟΛΟΓΩΝ

Το ερώτημα που προκύπτει είναι: «Για­τί όλα αυτά τώρα;». Συμφώνως με απο­κλειστικό ρεπορτάζ της έγκυρης αμυντικής ιστοσελίδας www.onalert.gr, μετά την προφορική συμφωνία Μακρόν-Τσίπρα «φέρονται να έχουν καταλήξει στον τρόπο χρηματοδότησης που θα είναι ''δημοσιονομικά ουδέτερος'' για τη χώρα μας. Συγκεκριμένα, προβλέπει την αξιοποίηση μέρους των υπερκερδών των ελληνικών ομολόγων που η Γαλλική Κεντρική Τράπεζα δεν έχει επιστρέψει στη χώρα μας κατά τις προβλέψεις του σχε­τικού προγράμματος. Τα κονδύλια αυτά θα “αιμοδοτήσουν” οικονομικά το ναυπηγικό πρόγραμμα για λογαριασμό του Ελληνικού ΠΝ για τις τουλάχιστον δύο φρεγάτες πολλαπλών ρόλων. Με αυτήν τη μέθοδο θα αποφευχθούν τυχόν εμπόδια που θα ανακύψουν με βάση τους αυστηρούς μνημονιακούς αλλά και κοινοτι­κούς κανονισμούς».

Τα αεροπορικά ζητήματα είναι περισσό­τερο «γραφειοκρατικά» και υπηρεσιακά και δεν αναμένεται να απασχολήσουν σε πολιτικό επίπεδο την κυβέρνηση για την υλοποίησή τους.

Από τον ΛΕΩΝΙΔΑ Σ. ΜΠΛΑΒΕΡΗ
(ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ-21/01/2018 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.blogspot.gr])
ΠΓΗ: http://staratalogia.blogspot.gr



Διαδώστε το

ΑΜΥΝΑ

slider

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ