ΣΤΕΙΛΤΕ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΑΡΘΡΟ

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο www.enoplos.gr, είμαστε ένα ΑΔΕΣΜΕΥΤΟ ιστολόγιο, με θέματα Άμυνας, Ασφάλειας, Ελληνικής και Διεθνής Επικαιρότητας.

Τα άρθρα που αναρτώνται στον παρόντα χώρο φέρουν την αποκλειστική (νομική - αστική - ποινική) ευθύνη των συντακτών τους και της πηγής τους.

Το περιεχόμενο αυτών δεν εκφράζει και δεν δεσμεύει επ΄ ουδενί το ιστολόγιο μας.

E-mail επικοινωνίας: enoplos.com@gmail.com

Φρεγάτες ή κορβέτες;

Διαδώστε το

Και ξαφνικά μας προέκυψαν φρεγά­τες -ή έστω- κορβέτες! Μια «είδηση» κυ­ριολεκτικά από το πουθενά, που αγνοεί το Πολεμικό Ναυτικό! Ο άμεσα ενδιαφερόμε­νος... Έτσι λοιπόν άρχισε να γίνεται κου­βέντα για δύο -τουλάχιστον - φρεγάτες FREMM που θα προμηθευτούμε από την Γαλλία. Μάλιστα στην όλη υπόθεση υπήρ­χε και η εναλλακτική λύση που έλεγε ότι, επειδή είναι λίγο ακριβές θα μπορούσα­με να τις νοικιάσουμε. Leasing επί τω ελληνικότερον... Αλλά αυτό δεν ήταν το μο­ναδικό απίθανο της όλης υπόθεσης. Αν -για οποιουσδήποτε λόγους- η περίπτω­ση των FREMM δεν «προχωρήσει», τότε η επιλογή μας δεν ήταν άλλη από τις κορβέ­τες τύπου Gowind 2500. Σα να μην έφτα­ναν όλα αυτά, κι επειδή εδώ που τα λέμε η υπόθεση κάπου «έμπαζε», αμέσως μετά εμφανίστηκε η «πρόταση» για τις φρεγά­τες Belh@rra.

Λοιπόν για να μην μακρηγορούμε - δεν το αξίζει άλλωστε - να πούμε δύο λό­για ώστε να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα. Οι FREMM είχαν απορριφτεί από το Ναυτι­κό ήδη από το 2006. Αν συντηρήθηκαν δι­άφορες υποθέσεις γύρω από αυτές είναι γιατί οι πολιτικές ηγεσίες του ΥΕΘΑ σε μια «επίδειξη» πρωτοφανούς πολιτικής ομο­ψυχίας, προσπαθούσαν να αποκομίσουν πολιτικά οφέλη από μια τέτοια προμήθεια. Ευτυχώς δεν τα κατάφεραν. Γιατί πολύ σύ­ντομα τις ελλείψεις της FREMM αναγκά­στηκαν να παραδεχτούν και κατασκευα­στές τους - Γάλλοι και Ιταλοί - και να τερματίσουν μιαν ώρα αρχύτερα το εν λόγω πρόγραμμα. Για ποιον λόγω λοιπόν η Ελ­λάδα να προμηθευτεί τώρα FREMM; 



Ως προς τις Gowind 2500. Οι Γάλλοι στρατιω­τικοί -εδώ και 150 χρόνια- έχουν την έκ­φραση «g'est bon pour I'orient» ήτοι «εί­ναι καλός για την Ανατολή». Με άλλα λό­για δεν κάνει για την Ευρώπη. Μια τέτοια περίπτωση φαίνεται να είναι και η Gowind 2500. Πουλήθηκε στην Αίγυπτο και στην Μαλαισία και τις προωθούν σε «ανάλογες» αγορές. Το Ναυτικό μας - αρέσει δεν αρέ­σει - δεν «μασάει» κάτι τέτοια πλοία. Οι άνθρωποί του έχουν διαχρονικά αποδείξει πως έχουν γνώσεις και ξέρουν να επιλέ­γουν σωστά. Και δεν είναι του παρόντος να αναφέρουμε παραδείγματα.

Η περίπτωση της Belh@rra είναι και­νούργια και παρουσιάζει ενδιαφέρον ώστε να μελετηθεί. Κάτι τέτοιο όμως δεν έχει γίνει έως τώρα κι επομένως μια επι­λογή της απέχει πάρα πολύ. Να σημειώσουμε όμως κάτι που μπορεί να διαφεύ­γει της προσοχής μας. Όλες οι παραπά­νω «προτάσεις» αφορούν προϊόντα που κατασκευάζει η Naval Group, η οποία μας είναι πιο γνωστή με το παλιότερο όνομά της, DCNS. Η εν λόγω εταιρεία είναι αντί­παλος της -επίσης γαλλικής- CMN που όχι μόνον έχει ναυπηγήσει τις πυραυλακάτους La Combattante δηλαδή μας είναι γνωστότερη, αλλά ανήκει στον όμιλο της Privinvest, του Ισκαντάρ Σάφα, που βεβαί­ως έχει και τα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ του Σκαραμαγκά. Να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε διάφορα ή -καλύτερα να αφήσουμε την υπόθεση να «ξεθυμάνει από μόνη της»; Στο κάτω- κάτω της γραφής -αν και μεταξύ μας είναι το σημαντικότερο στοι­χείο της υπόθεσης- με τι λεφτά θα κάνου­με αγορές; Ας ασχοληθεί πρώτα κανένας αρμόδιος -με ή χωρίς εισαγωγικά- με την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία και μετά βλέπουμε.

(ΑΜΥΝΑ ΚΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ-05/02/2018 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.blogspot.gr])
http://staratalogia.blogspot.gr



Διαδώστε το

ΑΜΥΝΑ

slider

Θέλεις τα νέα του enoplos.gr στο E- mail σου? ΚΑΝΕ ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΩΡΑ!