ΣΤΕΙΛΤΕ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΑΡΘΡΟ

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο www.enoplos.gr, είμαστε ένα ΑΔΕΣΜΕΥΤΟ ιστολόγιο, με θέματα Άμυνας, Ασφάλειας, Ελληνικής και Διεθνής Επικαιρότητας.

Τα άρθρα που αναρτώνται στον παρόντα χώρο φέρουν την αποκλειστική (νομική - αστική - ποινική) ευθύνη των συντακτών τους και της πηγής τους.

Το περιεχόμενο αυτών δεν εκφράζει και δεν δεσμεύει επ΄ ουδενί το ιστολόγιο μας.

E-mail επικοινωνίας: enoplos.com@gmail.com

Αναβάθμιση F-16 της ΠΑ: 1,2 δισ. € για 84 αεροσκάφη – «Έκλεισαν» οι αριθμοί: Πότε ξεκινά το πρόγραμμα

Διαδώστε το

Mε τελικό κόστος περί τα 1,2 δισ. ευρώ και αναβάθμιση των F-16 block 52+ και Adv (τα τελευταία παίρνουν την θέση των Block 50 για λόγους οικονομίας) φαίνεται ότι κλείνει το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 της ΠΑ.

Την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε η τελευταία συνάντηση μεταξύ στελεχών του ΓΕΑ και της εταιρείας Lockheed Martin όπου «έκλεισαν» οι αριθμοί.

Προς το παρόν το ΥΠΕΘΑ έχει ζητήσει παράταση στην αμερικανική LoA μέχρι το τέλος Μαρτίου για την υπογραφή της σύμβασης καθώς το ΥΠΟΙΚ δεν έχει δώσει το «πράσινο» φως για την αποδέσμευση των κονδυλίων τα οποία είναι και άγνωστο εάν υπάρχουν…

 Βάσει με τα μέχρι τώρα στοιχεία το κόστος της σύμβασης ανέρχεται στα  1,224 δισ. € (1,52 δισ.$ εκ των οποίων τα  300 εκατ. $ αφορούν στην υποστήριξη και την όλη διαχείριση του προγράμματος ). Αυτό περιλαμβάνει την αναβάθμιση 30 F-16 Adv. (πρόγραμμα Peace Xenia IV) και 54 F-16 Block 52+ (πρόγραμμα Peace Xenia III) στο επίπεδο Viper.

Τα περίφημα απάρτια

Σύμφωνα με τα όσα διαρρέονται με τα απάρτια (ουσιαστικά ραντάρ APG-68(V)9, υπολογιστής αποστολής MMC 5000 και οθόνες MFD) θα τοποθετηθούν στα 38 F-16 Block50 και στα 32 F-16 Block 30 προκειμένου να έρθουν στο επίπεδο F-16 block 52+ Soft 6.5.

Eίναι άγνωστο εάν το κόστος για τις εργασίες αυτές περιλαμβάνεται στη σύμβαση για την αναβάθμιση ή πρόκειται για ξεχωριστό κόστος που θα καλυφθεί με άλλα κονδύλια, που… δεν υπάρχουν και αυτά.



Εφόσον τώρα  το πρόγραμμα ξεκινήσει το 2018, πιθανότατα προς τα τέλη  θα έχει διάρκεια 8-10 χρόνια, δηλαδή το πέρας ολοκλήρωσης τοποθετείται στην περίοδο 2026-2028 όταν βέβαια η τουρκική Αεροπορία θα διαθέτει τουλάχιστον τα μισά από τα F-35A και πιθανόν ικανό αριθμό από τα TFX το πρώτο εκ των οποίων προγραμματίζεται να κάνει την πρώτη του πτήση το 2023.

Πιο ειδικά ως προς τους χρόνους η  ανάπτυξη της αναβαθμισμένης διαμόρφωσης θα ξεκινήσει στα τέλη του 2019 και θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2020 εάν όλα πάνε καλά βέβαια και το πρόγραμμα ανάπτυξης δε σημειώσει καθυστέρηση (άλλωστε ΔΕΝ υπάρχει πρόγραμμα αναβάθμισης διεθνώς που να μην έχει συναντήσει καθυστέρηση στην ανάπτυξή του) ενώ τα πρώτα αεροσκάφη θα μπουν  στην ΕΑΒ για την εγκατάσταση των συλλογών αναβίβασης δυνατοτήτων  στα τέλη του 2020 με αρχές του 2021.

Η πιστοποίηση του λογισμικού αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2022, καθώς οι παραδόσεις των 6 πρώτων συλλογών αναμένονται στις αρχές του 2021 (απαιτείται χρόνος 24 μηνών από τη στιγμή της παραγγελίας μέχρι την παράδοση της συλλογής, συνεπώς οι παραπάνω χρόνοι είναι συνάρτηση του πότε θα υπογραφή η σύμβαση και θα ενεργοποιηθεί η LOA).

Αποπληρωμές

Για το χρονοδιάγραμμα πληρωμών των  1,52 δισ.$ προβλέπει την καταβολή περίπου  820 εκατ. $ εντός τριών ετών, δηλαδή την περίοδο 2018-2020.

Η λύση αυτή προκρίθηκε για λόγους συμπίεσης του κόστους.

Συγκεκριμένα, απαιτείται η παραγγελία του συνόλου των συστημάτων και συσκευών της αναβάθμισης προκειμένου να επιτευχθούν οι καλύτερες δυνατές τιμές από τους υποκατασκευαστές και προμηθευτές τόσο της Lockheed Martin όσο και της αμερικανικής Αεροπορίας (Οικονομίες Κλίμακας).

Επιπλέον, δεδομένου ότι η ανάπτυξη και οι δοκιμαστικές πτήσεις του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν εντός των πρώτων δύο ετών, απαιτείται η καταβολή του συνόλου του κόστους των συγκεκριμένων εργασιών, ενώ το κόστος προετοιμασίας της ΕΑΒ και το κόστος πραγματοποίησης της εγκατάστασης των πρωτοτύπων συστημάτων και συσκευών θα γίνει εντός των πρώτων τριών ετών.

Εννοείται πως σε περίπτωση δραστικής αλλαγής του χρονοδιαγράμματος πληρωμών το πρόγραμμα δεν θα μπορεί να υλοποιηθεί τόσο από την αμερικανική Αεροπορία όσο και από την Lockheed Martin.

Στη διάρκεια των διαβουλεύσεων συζητήθηκε και το θέμα της περαιτέρω μείωσης του κόστους, αλλά και τρόποι ελάφρυνσης της επιβάρυνσης του Ελληνικού Δημοσίου. Σύμφωνα με τη Lockheed Martin, το τελικό ποσό της σύμβασης μπορεί να μειωθεί στο  1,45 με 1,48 δισ.$.

Αυτό κατά ένα μέρος μπορεί να γίνει με την  αφαίρεση από τη σύμβαση των λεγόμενων εγγυητικών κονδυλίων πράξης (ΕΚΠ)  που ανέρχονται στα  100 με 120 εκατ. $, τα οποία περιλαμβάνονται σε κάθε LOA της αμερικανικής Κυβέρνησης για την περίπτωση που ακυρωθεί η συμφωνία από την εκάστοτε χώρα. Το ποσό αυτό μπορεί να μην καταβληθεί και αντί αυτού να υποβληθεί ανάλογης εγγυητικής επιστολής για το συγκεκριμένο ποσό.
.pentapostagma.gr



Διαδώστε το

ΑΜΥΝΑ

ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ enoplos.gr ΣΤΟ E-MAIL ΣΟΥ ΚΑΝΕ ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΩΡΑ!