ΙΣΤΟΡΙΑ

GRID_STYLE

Post/Page

Weather Location

Classic Header

{fbt_classic_header}

Ξεκινά η ανέλκυση του μοιραίου Mirage από βάθος 1000 μέτρων

Με βάση την «αναγκαιότητα προστασίας των ουσιωδών συμφερόντων ασφαλείας της χώρας» ξεκινά η έρευνα, ο εντοπισμός, η περισυλλογή και η ανέλκυση τμημά…


Με βάση την «αναγκαιότητα προστασίας των ουσιωδών συμφερόντων ασφαλείας της χώρας» ξεκινά η έρευνα, ο εντοπισμός, η περισυλλογή και η ανέλκυση τμημάτων του αεροσκάφους MIRAGE 2000-5, που κατέπεσε την περασμένη Πέμπτη στη θαλάσσια περιοχή 8,5 μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου, οδηγώντας στο θάνατο το σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο.

Το υπουργείο Εθνικής Αμυνας αναθέτει το συγκεκριμένο έργο, που θα διενεργηθεί σε εκτιμώμενο βάθος 800-1.000 μέτρων, στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών(ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ) υπογράφοντας σχετική σύμβαση ύψους 400.000 ευρώ.

Ειδικότερα, ύστερα από αναφορά της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα, βάση των αεροσκαφών MIRAGE 2000 και MIRAGE 2000-5, καθίσταται αδήριτη η ανάγκη για τον εντοπισμό, περισυλλογή και ανέλκυση των τμημάτων του Α/Φ (με βάρος μέχρι δύο (2) τόνους) “με σκοπό πρωτίστως και κυρίως την προστασία των ουσιωδών συμφερόντων ασφαλείας της Χώρας”, για τους ακόλουθους λόγους:

“ (1) Απαιτείται η άμεση περισυλλογή των ζωτικών τμημάτων του πτητικού μέσου, ούτως ώστε να αποσαφηνισθούν τα αίτια του ατυχήματος προς  διασφάλιση της ασφαλούς πτητικής λειτουργίας των εναέριων μέσων ιδίου τύπου.

(2) Υφίστανται ανελαστικά χρονικά περιθώρια αναφορικά με το όριο λειτουργίας/ζωής των συσκευών καταγραφής των δεδομένων πτήσης και του ορίου λειτουργίας των συσκευών εντοπισμού θέσης, ένεκα της διάβρωσης κρίσιμων τμημάτων/εξαρτημάτων για τη διερεύνηση των αιτιών του ατυχήματος.

(3) Σε περίπτωση μη άμεσης εξέτασης των μερών του Α/Φ για την ανάδειξη των αιτιών του ατυχήματος και την απρόσκοπτη κατ’ αυτόν τον τρόπο συνέχιση του πτητικού έργου, απαιτείται η εκτέλεση επιπρόσθετων επιθεωρήσεων και εργασιών συντήρησης, με αντίκτυπο στη διαθεσιμότητα των Α/Φ ιδίου τύπου».

Οπως αναφέρεται, στο σκεπτικό της απόφασης, που υπογράφει ο υπαρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, υποπτέραρχος Χαράλαμπος Ψιμούλης, «προέχει η εξασφάλιση της ασφαλούς πλοϊμότητας του συγκεκριμένου τύπου Α/Φ, καθόσον συμβάλλει καίρια στη φύλαξη και υπεράσπιση του εναέριου εθνικού χώρου και εν γένει στην εκπλήρωση της αποστολής της Πολεμικής Αεροπορίας και κατ’ επέκταση των Ενόπλων ∆υνάμεων ».

Με βάση τα οικονομοτεχνικά στοιχεία της σύμβασης, ύψους 402.375,35ευρώ, έχουν προβλεφθεί 14 μέρες ερευνών στην περιοχή πτώσης του αεροσκάφους από το ωκεανογραφικό σκάφος (Ω/Κ) «Αιγαίο», του ΕΛ,ΚΕ.ΘΕ, ερευνητικού φορέα που λειτουργεί υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Το συγκεκριμένο σκάφος, είναι «εξοπλισμένο με την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή εκτέλεσης αυτού του είδους των επιχειρήσεων, για τον εντοπισμό και τη συνδρομή στην ανέλκυση των συντριμμιών τόσο σε ηχοβολιστικά συστήματα αποτελούμενα από πολυδεσμικό βυθόμετρο – Multi beam (ΜΒ) eco sounder, πλευρικό ηχοβολιστικό και τομογράφο πυθμένα με σύστημα πόντισης μεγάλου βάθους – deep tow, όσο και σε υποβρύχιο τηλεχειριζόμενο όχημα (ROV – MAX ROV) εξοπλισμένο με κάμερες και βραχίονες με επιχειρησιακή ικανότητα μέχρι το βάθος των 2000 μέτρων.

Το σύστημα ΜΒ και πλευρικό ηχοβολιστικό χρησιμοποιείται σε 24ωρη βάση, ενώ το τηλεχειριζόμενο όχημα (ROV – MAX ROV) σε 12ωρη βάση. Επίσης, οι τεχνικές εύρεσης και ανέλκυσης περιγράφονται αναλυτικά στην κατατεθείσα τεχνική προσφορά του Κέντρου».

Στο σκάφος θα επιβαίνει και επιτροπή στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας για να αξιολογήσει τα εντοπισμένα τμήματα υποδεικνύοντας προς ανέλκυση, κατά προτεραιότητα, αυτά που θα συντελέσουν στη διερεύνηση και αποσαφήνιση των λόγων του ατυχήματος.
ΠΗΓΗ: pronews.gr