ΣΤΕΙΛΤΕ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΑΡΘΡΟ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΑΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΜΑΣ
Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας στο www.enoplos.gr, είμαστε ένα ΑΔΕΣΜΕΥΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ που έχουμε ως βασική επιδίωξη να σας ενημερώνουμε καθημερινά με έγκυρες ειδήσεις που αφορούν την Εθνική Άμυνα, την Ασφάλεια, την Ελληνική και Διεθνή Επικαιρότητα. Τα άρθρα που αναρτώνται στον παρόντα χώρο φέρουν την αποκλειστική (νομική - αστική - ποινική) ευθύνη των συντακτών τους και της πηγής τους. Το περιεχόμενο αυτών δεν εκφράζει και δεν δεσμεύει επ΄ ουδενί το ιστολόγιο μας. E-mail επικοινωνίας: enoplos.com@gmail.com

ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ: Η αεροπορική εκπαίδευση σε κρίσιμο σταυροδρόμι

. .
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ:


Μετά την επιλογή του Ρ-2002JF, ως του αεροπλάνου για το Αρχικό στάδιο επιλογής των ιπταμένων στην Πολεμι­κή Αεροπορία, το επόμενο βήμα αφορά την εκπαίδευση των σπουδαστών της Σχο­λής Ικάρων στο Προκεχωρημένο και Επι­χειρησιακό Στάδιο. Στα προηγούμενα στά­δια, το Αρχικό και το Βασικό, χρησιμοποι­ούνται από τις 361 και 364 Μοίρες Εκπαί­δευσης Αέρος, τα αεροσκάφη Beechcraft Τ-6 Texan II. Και ως εδώ μπορούμε να πού­με ότι όλα είναι καλά. Το ζήτημα είναι ότι τα North American Τ-2Ε και Β Buckeye, που πετούν με τις 362 και 363 ΜΕΑ δείχνουν πια σαφώς την ηλικία τους.

Πριν δούμε τις προοπτικές για την λύ­ση του προβλήματος, καλό είναι να επα­ναλάβουμε τις έννοιες του «Προκεχωρημένου» και του «Επιχειρησιακού» σταδίου. Στο Προκεχωρημένο Στάδιο, λοιπόν, σκο­πός είναι η απόκτηση γνώσεων, η ανάπτυ­ξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων του εκπαι­δευόμενου σε περιβάλλον υψηλών απαιτήσεων με αεριωθούμενο αεροπλάνο, κα­θώς και η ολοκληρωμένη διαμόρφωση της «αεροπορικής προσωπικότητάς» του. Στο στάδιο αυτό, εκτελούνται πτήσεις προσαρ­μογής, οργάνων, σχηματισμού και ναυτι­λίας. Να προσθέσουμε ότι στο τέλος του Προκεχωρημένου Σταδίου, γίνεται η επι­λογή των ανθυποσμηναγών που θα στε­λεχώσουν τις Μοίρες μεταφορικών αε­ροπλάνων και ελικοπτέρων, ενώ οι ανθυποσμηναγοί, που θα στελεχώσουν τις πολεμικές και εκπαιδευτικές Μοίρες της Αεροπορίας, συνεχίζουν την εκπαίδευσή τους στο Επιχειρησιακό Στάδιο, πάντα με Τ-2Ε/Β.

Στο Επιχειρησιακό, το ζητούμενο είναι η απόκτηση γνώσεων και η ανάπτυξη ικα­νοτήτων, δεξιοτήτων, τακτικής σκέψης και συμπεριφοράς του εκπαιδευόμενου στις βασικές αρχές, διαδικασίες και ελιγμούς που υπαγορεύονται από τη σχεδίαση, τις τακτικές, τη χρήση όπλων και συστημάτων στις αεροπορικές επιχειρήσεις. Στο στά­διο αυτό εκτελούνται ασκήσεις αποστο­λών Αέρος-Εδάφους και Αέρος-Αέρος. Να σημειώσουμε σχετικά ότι υφίσταται ελληνοϊταλική συνεργασία, σύμφωνα με διμερή «Τεχνική Συμφωνία», στην οποία προβλέπεται η ανταλλαγή Ιταλών μαθη­τών στην εκπαίδευση Αρχικού και Βασι­κού Σταδίου (Phase I και II), με αεροσκά­φη Τ-6 στην 364 Μοίρα και αντίστοιχα Ελ­λήνων νέων ανθυποσμηναγών στην εκπαί­δευση Επιχειρησιακού Σταδίου (Phase IV), με Aermacchi ΜΒ-339 C/D στο Lecce της Ιταλίας. Από το 2009, που ξεκίνησε η εν λόγω συνεργασία, έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευση αέρος στο Αρχικό και Βασικό στάδιο στην Μονάδα μας 47 Ιταλοί μαθη­τές της Ιταλικής Αεροπορίας με Τ-6Α.

Ωστόσο, όπως προαναφέραμε, τα Τ-2Ε/Β Buckeye έχουν γεράσει. Το πρό­σφατο δυστύχημα, αν και τα ακριβή του αί­τια διερευνώνται, ήταν ένα ακόμα «καμπα­νάκι» στην όλη υπόθεση. Βεβαίως, στην Πολεμική Αεροπορία αυτά τα γνωρίζουν πολύ καλά και κάνουν όλες τις απαιτούμενες ενέργειες. Οι αποφάσεις παίρνονται όμως σε ανώτερα επίπεδα, τα οποία, όπως όλοι ξέρουμε, έχουν άλλες σκοτούρες αυ­τήν την περίοδο. Στην Πολεμική Αεροπο­ρία, λοιπόν, έχουν να αποφασίσουν είτε την επιλογή ενός νέου αεροσκάφους, που θα αντικαταστήσει τα Τ-2Ε/Β Buckeye, είτε να προχωρήσουν σε άλλες λύσεις.

Η πρώτη είναι απλούστερη, καθώς θα αποτελούσε ένα κλασικό εξοπλιστικό πρό­γραμμα, παρά το ύψος των απαιτούμενων χρημάτων. Οι διερευνητικές εργασίες σε πολύ αρχικό στάδιο, που έχουν γίνει στην Πολεμική Αεροπορία, δείχνουν ότι δεν εί­ναι λίγοι αυτοί που -εφόσον αποφασίζονταν αυτή η λύση και αν τους ζητούνταν η άποψή τους- θα προτιμούσαν την προμή­θεια του Μ-346 της Leonardo. Ενός σύγ­χρονου εκπαιδευτικού, που γνωρίζει ση­μαντική εμπορική επιτυχία, καθώς έχει επιλεγεί -σίγουρα όχι τυχαία- από κάποιες σαφώς σημαντικές αεροπορίες.

Η δεύτερη επιλογή είναι μία ΣΔΙΤ! Μια Συνεργασία Δημόσιου- Ιδιωτικού Τομέα. Σίγουρα αυτό για την Ελλάδα δεν είναι κάτι το σύνηθες, ιδιαίτερα μάλιστα στον τομέα των εξοπλισμών. Στο εξωτερικό πάντως δεν είναι καθόλου σπάνιο. Για την περίπτω­σή μας έχουν ενδιαφερθεί δύο εταιρείες που δραστηριοποιούντα σ’ αυτόν τον το­μέα. Κοινό τους σημείο ότι και οι δύο είναι καναδικές. Η μία είναι η Lockheed Martin Canada και η άλλη η Canadian Aviation Electronics Inc., γνωστότερη ως CAE Inc. Και βέβαια η πρώτη είναι η καναδική «προέκταση» της γνωστής μας Lockheed Martin. Η δεύτερη είναι γνωστός «πάροχος» αεροπορικής εκπαίδευσης σε ολό­κληρο τον κόσμο, με κορυφαία δραστηρι­ότητα το πρόγραμμα NFTC (NATO Flying Training in Canada).

Δεν θα μπούμε σε λεπτομέρειες κα­θώς το θέμα είναι σε αρχικό στάδιο. Έχει μελετηθεί από το ΓΕΑ, που έχει υποβάλει τις σχετικές προτάσεις, και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις και ανακοινώσεις. Να πούμε μόνον ότι η μεν Lockheed Martin Canada έχει προτείνει την χρήση του τσε­χικού Aero L-39NG και η CAE του ιταλικού Μ-346 Master.

Του Ηλία Νταλούμη
(ΑΜΥΝΑ ΚΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ-08/10/2018 - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.blogspot.gr])

. .
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ:

ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ