Οι επιχειρησιακές δυνατότητες των ελικοπτέρων MH-60R SeaHawk, που ενδιαφέρουν το ΠΝ


Όπως αναφέραμε σε ανάρτηση μας, νωρίτερα σήμερα, προέκυψε μια πολύ ευχάριστη είδηση για το ΠΝ, σχετικά με το ενδιαφέρον και την εξέλιξη στο πρόγραμμα προμήθειας τεσσάρων (4) ελικοπτέρων MH-60R προς αντικατάσταση αριθμού ελικοπτέρων ΑΒ-212, τα οποία βρίσκονται σε υπηρεσία εδώ και 40 χρόνια. Με βάση αυτή την είδηση θεωρούμε σκόπιμο να «γνωρίσουμε» καλύτερα τα MH-60R και τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες.

Τα MH-60R είναι ελικόπτερα πολλαπλού ρόλου, τα οποία αναπτύχθηκαν προς αντικατάσταση των SH-60B και SH-60F του Αμερικανικού Ναυτικού. Ως ελικόπτερα πολλαπλού ρόλου μπορούν να εκτελέσουν αποστολών ανθυποβρυχιακού πολέμου, επιχειρήσεις πολέμου επιφανείας, έρευνας και διάσωσης, αποστολές παροχής πυρών υποστήριξης σε αποβατικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις επιτήρησης και υποστήριξης επικοινωνιών και αποστολές ανεφοδιασμού και μεταφοράς προσωπικού. Για τις αποστολές ανεφοδιασμού το ελικόπτερο διαθέτει εξωτερικό γάντζο, με ικανότητα μεταφοράς φορτίου βάρους 6.000 λιβρών (2.718 κιλών).

Η πρώτη πτήση του MH-60R έγινε τον Ιούλιο του 2001, ενώ το πρώτο ελικόπτερο παραγωγής παραδόθηκε στο Αμερικανικό Ναυτικό τον Αύγουστο του 2005. Η επιχειρησιακή του αξιολόγηση ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2005, ενώ η παραγωγή πλήρους ρυθμού ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2006. Η πρώτη επιχειρησιακή αποστολή του MH-60R πραγματοποιήθηκε το Μάρτιο του 2008.

Το MH-60R ενσωματώνει το ίδιο ψηφιακό cockpit με τα MH-60S, ανάπτυξης και σχεδίασης της Owego Helo Systems, θυγατρική της Lockheed Martin Systems Integration. Το ψηφιακό cockpit είναι εφοδιασμένο με τέσσερις (4) έγχρωμες, πολλαπλών ενδείξεων οθόνες διαστάσεων 20,3 x 25,4 εκατοστών, πλήρως συμβατές με συστήματα νυχτερινής όρασης.



Το σύστημα πλοήγησης περιλαμβάνει το σύστημα LN-100G της Northrop Grumman, το οποίο συνδυάζει συστήματα GPS/INS, ενώ η Telephonics παρέχει το σύστημα διαχείρισης επικοινωνιών. Επίσης, τα ελικόπτερα ενσωματώνουν πλήρως ψηφιακό σύστημα επικοινωνιών, σύστημα ζεύξης δεδομένων Link-16, ασυρμάτους ARC-210 και σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών.

Η καμπίνα του ελικοπτέρου μπορεί να μεταφέρει 3-4 άτομα πλήρωμα συν πέντε (5) ακόμα άτομα. Το μήκος της καμπίνας είναι 3,2 μέτρα, το ύψος της 1,3 μέτρα και το πλάτος 1,8 μέτρα. Εξωτερικά το ελικόπτερο φέρει τέσσερις (4) σταθμούς ανάρτησης οπλισμού, μεταξύ των οποίων βλήματα AGM-114 Hellfire (για προσβολή στόχων επιφανείας) και ελαφρές τορπίλες Mk.50 και Mk.46 (για ανθυποβρυχιακές αποστολές), ενώ μπορεί να φέρει και ένα πολυβόλο των 7,62 χιλιοστών για αυτοπροστασίας.

Τα ελικόπτερα εξοπλίζονται από το σύστημα Ηλεκτρονικών Μέσων Υποστήριξης (ESM) AN/ALQ-210 της Lockheed Martin, ενώ το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου του ελικοπτέρου αποτελείται από το σύστημα προειδοποίησης επερχόμενου βλήματος AN/AAR-47, από σύστημα προειδοποίησης λέιζερsystem, το σύστημα παρεμβολών υπέρυθρων AN/ALQ-144 και το σύστημα εκτόξευσης αναλώσιμων AN/ALE-39.

Εκτός του συστήματος αυτοπροστασίας το ελικόπτερο μπορεί να αντισταθεί σε πυρά όπλων μικρού διαμετρήματος (έως 12,7 χιλιοστών) και μικρά θραύσματα, ενώ οι έλικες αντιστέκονται σε πυρά μέχρι το διαμέτρημα των 23 χιλιοστών.

Για την εκτέλεση ανθυποβρυχιακών αποστολών το MH-60R είναι εξοπλισμένο με έναν εκτοξευτή ηχοσυμαντήρων (sonobuoy) και με το βυθιζόμενο σονάρ, χαμηλής συχνότητας, AN/AQS-22 της Raytheon. Επίσης, το MH-60R είναι εφοδιασμένο με το σύστημα ανίχνευσης και ιχνήλασης στόχων AN/AAS-44, το οποίο ενσωματώνει σύστημα FLIR και αποστασιόμετρο λέιζερ. Τέλος, το ελικόπτερο είναι εφοδιασμένο με το ραντάρ AN/APS-147, το οποίο έχει ικανότητα αντίστροφής συνθετικής απεικόνισης (ISAR : Inverse Synthetic Aperture Radar) και εντοπισμού στόχων σε περισκοπικό βάθος ή μικρού μεγέθους στόχων στην επιφάνεια της θάλασσας.

Το MH-60R είναι εφοδιασμένο με δύο κινητήρες τύπου T700-GE-401C της General Electric, έκαστος μέγιστης ισχύος 1.911 ίππων, ενώ οι θωρακισμένες εσωτερικές δεξαμενές καυσίμου μπορούν να μεταφέρουν 2.230 λίτρα καυσίμου συνολικά. Το ελικόπτερο μπορεί να ανέρχεται με μέγιστο ρυθμό 8,38 μέτρα το δευτερόλεπτο, ενώ επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 267 χιλιομέτρων την ώρα με την ταχύτητα πλεύσης να ορίζεται στα 168 χιλιόμετρα την ώρα. Με την ταχύτητα πλεύσης η μέγιστη εμβέλεια του είναι 834 χιλιόμετρα. Το μέγιστο ύψος επιχειρήσεων είναι τα 11.280 πόδια (3.438 μέτρα). Το βάρος του ελικοπτέρου (κενό) είναι 6.895 κιλά, ενώ το μέγιστο βάρος απογείωσης είναι 10.659 κιλά, κάτι που σημαίνει ότι το μέγιστο ωφέλιμο φορτίου του ελικοπτέρου ανέρχεται στα 3.764 κιλά.

ΠΗΓΗ: defencereview.gr - Ευθύμιος Λάζος