Νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ: Προτάσεις για σημαντικές αλλαγές από 22 Περιφερειακές Ενώσεις Στρατιωτικών


ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ 22 Περιφερειακών Ενώσεων Στρατιωτικών στη Διαρκή Επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων

Επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με τίτλο:

«Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις»

Επί της παραγράφου 3 του άρθρου 2 με τίτλο: «Τροποποίηση διατάξεων του ν.δ. 1400/1973 (Α΄ 114)»:

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση:

Με τις ρυθμίσεις της παραγράφου 3, επιδιώκεται η ρητή διευκρίνιση ότι η κατάληψη οποιασδήποτε θέσης στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα (πχ Δημόσιο, Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου) από εν ενεργεία αξιωματικό, δεν είναι συμβατή με την κατάσταση της ενέργειας.

Η συμμετοχή του στρατιωτικού στις επιλογικές διαδικασίες για την κατάληψη της ως άνω θέσης εξακολουθεί να είναι νόμιμη, ωστόσο θα πρέπει να μην βρίσκεται σε κατάσταση ενέργειας, προκειμένου να τοποθετηθεί σε αυτήν. Η αξιοποίηση του στρατιωτικού προσωπικού γίνεται αποκλειστικά προς όφελος των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ), ώστε να εξασφαλίζεται ότι στρατιωτικοί που έχουν εκπαιδευτεί ή προορίζονται να υπηρετήσουν σε αυτές δεν θα στελεχώνουν έτερες δημόσιες υπηρεσίες, λαμβανομένων υπόψη και των συνεπειών που ενδεχομένως προκληθούν στην εύρυθμη λειτουργία των ΕΔ, σε περίπτωση εκροής στελεχών.

Η εν λόγω νομοθετική πρωτοβουλία αναλήφθηκε με αφορμή την υπ’ αριθμ. 193/2017 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, με την οποία κρίθηκε ότι, παρότι οι στρατιωτικοί είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, αντιμετωπίζονται διαφορετικά από τον νόμο και υπόκεινται σε περιορισμούς που εκπορεύονται από την ειδική σχέση εξουσίασης με το κράτος, στους οποίους περιλαμβάνεται και η αποκλειστική απασχόλησή τους εντός των ΕΔ.


Θεωρούμε ότι η επικαλούμενη γνωμοδότηση απαντά σε συγκεκριμένο ερώτημα και δεν μπορεί να τύχει ολιστικής αποδοχής. Απαντά στο ερώτημα εάν Λοχαγός Νομικός μπορεί, ως επιτυχών διαγωνισμού, να διοριστεί μέλος επί θητεία πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, απαλλασσομένων των στρατιωτικών του καθηκόντων, της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών.

Και βεβαίως το ΝΣΚ απαντά ότι δεν μπορεί να συμβεί αυτό. Άλλωστε, κατά το ΝΣΚ, εάν ο νομοθέτης ήθελε να επιτρέψει τους στρατιωτικούς στην άσκηση και άλλου επαγγέλματος θα μπορούσε να το κάνει δια νομοθετικής προβλέψεως, όπως ήδη έχει συμβεί με τους ιατρούς, τους μουσικούς και με αυτούς που θα διδάξουν σε ιδιωτικά ή δημόσια ιδρύματα.

Κατόπιν τούτων προτείνουμε:


Loading...