BREAKING NEWS

[getBreaking results="20" label="recent"]

Επιστολή Απόστρατου Αξιωματικού στον Πρωθυπουργό κ. Κυρ. Μητσοτάκη


Απόστρατος Αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού στέλνει επιστολή προς τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη για το θέμα της εμπλοκής των Ενόπλων Δυνάμεων στο μεταναστευτικό.

Προς:
Τον Εξοχότατο Πρωθυπουργό
κ κ. Κυριάκο Μητσοτάκη
Πρόεδρο Κυβερνήσεως
Μέγαρο Μαξίμου
Ηρώδου Αττικού 19
106 74 ΑΘΗΝΑΙ
                                                                                                                    Αθήνα, 29 Οκτωβρίου 2019

     Εξοχότατε Κύριε Πρόεδρε,
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια απροκάλυπτη κλιμάκωση εκ μέρους της Τουρκίας, από τον Έβρο μέχρι την Κύπρο. Κλιμάκωση που είναι σχεδιασμένη και συστηματική. Γνωρίζουμε πια που αποσκοπούν οι στρατηγικές κινήσεις της Άγκυρας.
Οι δηλώσεις του τούρκου προέδρου φανερώνουν αναλλοίωτη και αμετακίνητη επιμονή στις πλέον σκληρές τοποθετήσεις της τουρκικής πολιτικής σε όλο το φάσμα των ελληνοτουρκικών θέσεων. Με αποκορύφωμα τις απαράδεκτες αξιώσεις της Τουρκίας περί αναθεώρησης (επικαιροποίησης) της συνθήκης της Λωζάνης, περί επαναχάραξης συνόρων και περί αλλαγών στο καθεστώς των νησιών του Αιγαίου.

Είναι φανερό ότι ο σκοπός του κ. Ερντογάν είναι να μετακινήσει τη βάση των σχέσεων των δύο χωρών από το επίπεδο της διεθνούς νομιμότητας στο επίπεδο της διμερούς και άνευ δεσμεύσεων συνεννόησης, όπου θα επικρατεί η αρχή της ισχύος και της εκβιαστικής επιβολής.

Οι τελευταίες εξελίξεις στη Συρία θα πρέπει να αξιολογηθούν πολύ σοβαρά από την ελληνική πλευρά και να κατανοηθούν στην πλήρη διάσταση τους, θα πρέπει να διαπιστώσουμε ότι ο Ερντογάν αποκομίζει κέρδη στη Συρία. Θα ήταν ο απόλυτος στρουθοκαμηλισμός αν στην Ελλάδα αρχίσουμε να επιχειρηματολογήσουμε περί τουρκικής αποτυχίας ή μερικής επιτυχίας. Αντίθετα, οι πάντες οφείλουμε να επεξεργαζόμαστε το σενάριο όπου ο Ερντογάν σε κατάσταση αποθράσυνσης και πίστη στις δυνατότητές του, αποφασίσει την ενεργότερη εφαρμογή παρομοίων μεθόδων για να πλήξει τα ζωτικά εθνικά συμφέροντα της Ελλάδας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Σε όλους εμάς υπάρχουν ζητήματα αξιοπρέπειας, ήθους, ιστορίας και αξιακής συνείδησης, που δεν μας αφήνουν απαθείς σε όλες αυτές τις παράλογες και προκλητικές απαιτήσεις του κ. Ερντογάν,  ζητήματα που ειδικά σε μένα είναι πρωταρχικής σημασίας.

Ας μην γελιόμαστε, η υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων και των εθνικών συμφερόντων μας θα βασιστεί στις δικές μας δυνάμεις. Στην εμπέδωση αρραγούς εθνικού μετώπου και στη διασφάλιση της αποτρεπτικής ισχύος των ενόπλων μας δυνάμεων.

Εδώ και αρκετά χρόνια (πάνω από 5 έτη) όμως συνεχίζεται, παρά την μεγάλη δυσφορία των στελεχών και της κοινωνίας, η εξουθενωτική χρησιμοποίηση στρατιωτικών σε άσχετα με την αποστολή τους έργα, σε σημείο μάλιστα που συχνά υποκαθιστούν τις πολιτικές υπηρεσίες στην αντιμετώπιση  πολιτικοοικονομικών φαινομένων. Ως μέτρο μπορεί να είναι υπό κάποιες προϋποθέσεις επιδοκιμαστέο, πλην όμως αντίκειται στη σαφή διάταξη της 29ης Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας που κάνει λόγο «περί εργασιών χαρακτήρα καθαρά στρατιωτικού».

Είναι παγκοίνως γνωστό ότι σύνολο των στελεχών των ΕΔ, δεν επιθυμεί να υπηρετεί και να αναλαμβάνει υπηρεσία  στους προσφυγικούς καταυλισμούς, διάσταση η οποία δεν λαμβάνει χώρα στα πλαίσια αντιμετώπισης «εχθρού», ώστε να καλύπτεται από τον όρκο τους.
Όπως προκύπτει από το άρθρο 96 του Ν. 4368/2016 και την ΥΑ ΦΕΚ Β΄630/2016, έχει ανατεθεί από την πολιτεία μια πρόσθετη διαφορετική αποστολή σε σχέση με αυτήν για διεκπεραίωση της οποίας ορκίστηκαν και περιγράφεται στο άρθρο 1 του ΣΚ 20-1.

Με δεδομένο τον συγχρωτισμό των στελεχών των ΕΔ με τους άγνωστης προέλευσης και υγειονομικής κατάστασης πρόσφυγες, είναι πρόδηλος ο κίνδυνος σοβαρής νόσησης των, με δυσίατες και άγνωστες ιστορικοιατρικά στη χώρα μας μεταδοτικές ασθένειες.

 Έστω και αβασίμως να ειπωθεί ότι ο στρατιωτικός είναι υποχρεωμένος να εκτίθεται σε κινδύνους ακόμα και σε δραστηριότητες εκτός του μαχητικού του προορισμού κατά των εχθρών της πατρίδας, εντούτοις το Σύνταγμα και η Υπηρεσία έχει το ιερό καθήκον να προστατεύει την οικογένεια των και τα ανήλικα τέκνα των από την συνέκθεσή τους σε κίνδυνο (λοιμογόνες ασθένειες).

Σύμφωνα με το Νόμο, η αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων είναι η υπεράσπιση της εθνικής ανεξαρτησίας και της ακεραιότητας της Ελλάδας, η εξασφάλιση του εθνικού της χώρου και η αποφασιστική τους συμβολή στην επίτευξη των στόχων της πολιτικής της χώρας, όπως αυτοί καθορίζονται από την Πολιτική Εθνικής Άμυνας.

Το τελευταίο επιτυγχάνεται μέσω μιας συνεχώς επικαιροποιημένης στρατηγικής εθνικής ασφάλειας και άμυνας η οποία εξασφαλίζει την προάσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, τον σεβασμό των διεθνών συνόρων και συνθηκών, την τήρηση του διεθνούς δικαίου και την ειρηνική επίλυση των διαφορών.

Σε ειρηνική περίοδο οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν ως κύρια έργα:
Τη συνεχή επαγρύπνηση για την ασφάλεια του εθνικού χώρου.
Τη διατήρηση της υψηλής επιχειρησιακής ετοιμότητας για την αποτροπή και την αποτελεσματική αντιμετώπιση κινδύνων και απειλών, καθώς και την εξασφάλιση δυνατότητας άμεσης αντίδρασης μέσω της συνεχής εκπαίδευσης και των ασκήσεων.
Τη συνεισφορά στη διεθνή ασφάλεια και ειρήνη καθώς και σε υποχρεώσεις που απορρέουν από τη συμμετοχή μας σε διεθνείς οργανισμούς (ΝΑΤΟ, ΕΕ, ΟΗΕ, ΟΑΣΕ) ή διακρατικών συμφωνιών.
Τη συμβολή σε δραστηριότητες κοινωνικής αρωγής και υποστήριξης των κρατικών υπηρεσιών για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών.

Σε ό,τι αφορά τις Ένοπλες Δυνάμεις (ΕΔ), δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εκτέλεση από τα μέλη τους, εργασιών καθαρά στρατιωτικού χαρακτήρα, όπως π.χ. η κατασκευή οχυρωματικών έργων στα σύνορα με σκοπό την ενίσχυση της αμυντικής θωράκισης της χώρας, ή η γνωστή «αποψίλωση» των χώρων των στρατοπέδων από αγριόχορτα για λόγους καθαριότητας και ασφαλείας των τελευταίων, δεν παραβιάζει το άρθρο 22 παρ. 3 εδ α' του Συντάγματος.

Και τούτο διότι και αναγκαία και επιβεβλημένη είναι, καταρχήν, η εκτέλεση τέτοιου είδους εργασιών, από τη φύση της συγκεκριμένης σχέσης και των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτή, ενώ βρίσκει άμεσο συνταγματικό έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 6, σύμφωνα με την οποία « κάθε Έλληνας που μπορεί να φέρει όπλα είναι υποχρεωμένος να συντελεί στην άμυνα της Πατρίδας, σύμφωνα με τους ορισμούς των νόμων».

Εξάλλου, από τη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 6 Σ., προκύπτει ότι αποστολή των ενόπλων δυνάμεων είναι κατά πρώτο λόγο να λειτουργούν αποτρεπτικά απέναντι σε όσους θα είχαν διάθεση να προσβάλουν την εθνική ανεξαρτησία την εδαφική ακεραιότητα της χώρας μας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ειρήνη, και κατά δεύτερο λόγο, εάν η «αποτροπή» δεν αποδειχθεί αποτελεσματική, να αμυνθούν του πατρίου εδάφους.

Σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό τα καθήκοντα των στρατιωτικών είναι συγκεκριμένα:
«ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟ» ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α  «ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ» 
ΑΡΘΡΟ 1 «ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ»  «Η αποστολή του Στρατού είναι, να εξασφαλίζει την άμυνα της Χώρας, να υπερασπίζει την Εθνική ανεξαρτησία και την εδαφική ακεραιότητα της Πατρίδας.»

Με διαφορετική διατύπωση, η αποστολή αυτή συνίσταται στην άμυνα της χώρας απέναντι σε εξωτερικούς κινδύνους και όχι στην ενασχόληση με καθήκοντα αναγόμενα στην εσωτερική πολιτική και που έχουν σταματήσει προ πολλού να είναι έκτακτα.
Η απόφαση των αρμοδίων οργάνων της εκτελεστικής λειτουργίας (ΥΕΘΑ) και των Γενικών Επιτελείων, με τις οποίες διατάζει στρατιωτικούς για εργασίες εκτός των καθηκόντων του πρέπει να είναι:

α) Κατάλληλη, δηλ. να τελεί σε συνάφεια με τον επιδιωκόμενο σκοπό. Αυτός δεν μπορεί παρά να είναι η αντιμετώπιση θεομηνίας (σεισμός, πλημμύρες, πυρκαγιές, λοιμοί), που προκαλεί επείγουσα κοινωνική ανάγκη ή κινδύνου της δημόσιας υγείας.

 β) Αναγκαία, δηλ. να μην είναι δυνατή η εξυπηρέτηση του ίδιου σκοπού με άλλα μέσα, όπως π.χ. η χρησιμοποίηση προσώπων πρόθυμων να εκτελέσουν την ίδια εργασία έναντι αμοιβής.
Δηλαδή είναι εντελώς διαφορετικό να συνδράμουν έκτακτα οι Ε.Δ. σε θεομηνίες, (πλημμύρες  σεισμούς και μεγάλης έκτασης πυρκαγιών) και άλλο σε οικοδομικές εργασίες, καθαρισμούς χώρων υποδοχής προσφύγων, διανομή φαγητών και νοσοκομειακής υποστήριξης, που μπορούν εύκολα να πράξουν ιδιωτικές εταιρίες με τα υπάρχοντα ευρωπαϊκά κονδύλια για το προσφυγικό.
Από τα ανωτέρω εξυπονοείται συνεκτικά ότι δεν είναι δυνατή η οποιαδήποτε χρησιμοποίηση των στρατιωτικών, για εργασίες εκτός της  καθορισμένης αποστολής τους.
Δυστυχώς το κράτος τελευταίως χρησιμοποιεί τις Ε.Δ. για πλείστα όσα έργα εκτός από το κυρίως έργο τους, βαπτίζοντάς τα μάλιστα ως «εμπλοκή των Ε.Δ.». Οι ένοπλες δυνάμεις υποβαθμίζονται έτσι ως αναγκαίο κακό κι όχι ως συνιστώσα εθνικής ισχύος.
Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή καθώς εάν συνεχιστεί η παρούσα κατάσταση, το έλλειμμα ασφαλείας που μας παρέχουν οι Ε.Δ. θα αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο.  Να Σας υπενθυμίσω ότι το προσωπικό των Ε.Δ. είναι το κεφάλαιό μας, είναι ο πολλαπλασιαστής δυνάμεως μας.

Σας παρακαλώ, σεβόμενος τις αξίες και την τιμή των στελεχών των Ε.Δ. να διατάξετε  την απαγόρευση από τώρα και στο εξής, την χρησιμοποίηση τους σε έργα που δεν συνάδουν των καθηκόντων τους.

Δεν είναι δυνατόν η στασιμοανικανότητα των προηγουμένων κυβερνήσεων, να συντονίσουν και να προσφέρουν λύσεις μέσω των κρατικών δομών και Ευρωπαϊκών κονδυλίων στο προσφυγικό, να είναι η δικαιολογία για να χρησιμοποιείτε το στρατιωτικό προσωπικό σε εργασίες που δεν εμπίπτουν στα καθήκοντά τους.

Τα στελέχη των Ε.Δ. πρέπει να ασχολούνται αποκλειστικά με τα κύρια καθήκοντά τους ώστε  διά της αποτρεπτικής ισχύος που διαθέτουν, να διασφαλίζουν την ειρήνη, να υπερασπίζονται και να διασφαλίζονται τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, η εδαφική ακεραιότητα της χώρας και να εδραιώνετε η πεποίθηση, σε όλο τον Ελληνικό λαό, ότι πρέπει και μπορούν να νιώθουν ασφαλείς, απέναντι σε οποιαδήποτε εχθρική επιβουλή.

Η εκτίμηση και ο σεβασμός στο έργο των στελεχών των Ε.Δ., μου επιβάλλει να επιχειρήσω  πρόταση όπως μεριμνήσετε για την άμεση παύση, των εκτός των καθηκόντων των εργασιών, καθώς θεωρώ ότι έστω και την υστάτη στιγμή θα κατανοηθεί ότι ο σεβασμός προσωπικοτήτων, ρόλων και καθηκόντων άγει σε ευπρέπεια και όχι σε παραβατική συμπεριφορά, που πιστεύω ακράδαντα ότι δεν είναι στοιχείο της προσωπικότητας σας. Η χρησιμοποίηση του στρατιωτικού προσωπικού και υλικού, δεν είναι επιτρεπτή, καθώς είναι και αντίθετη με τις ως άνω προαναφερόμενες Συνταγματικές επιταγές, Διεθνείς Συμβάσεις και Νόμους.

Κατόπιν όλων αυτών πρέπει να μεριμνήσετε αμέσως, την παύση της χρησιμοποίησης του στρατιωτικού προσωπικού και υλικού και την τήρηση της νομιμότητος, ώστε να μην κριθεί απαραίτητος ο τονισμός της απομείωσης της αμυντικής ικανότητας της χώρας με την ενασχόληση των ¨πολεμιστών¨ σε άσχετες με την άμυνα εξουθενωτικές εργασίες, για πολιτικοοικονομικούς σκοπούς, μάλιστα τη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία που οι γείτονες μας  επιβουλεύονται εδάφη μας.

Απευθύνομαι προς την εξαίρετη προσωπικότητά Σας, με σκοπό την ενημέρωση Σας, ώστε να αντιμετωπίσετε ένα εξόχως σοβαρό θέμα του επερχόμενου κινδύνου που ελλοχεύει για την ελληνική κυριαρχία επί νησιών και βραχονησίδων του Αιγαίου, καθώς και την υποβάθμιση της ζωής και παραγκωνισμό των Ελλήνων της μειονότητας, στην Τουρκία.

Είναι χρέος τιμής προς τους ήρωες που πότισαν την ελληνική γη με το αίμα τους, να κρατήσουμε γερά στα χέρια μας τη «σκυτάλη» της ιστορίας που μας παρέδωσαν και να ξανακάνουμε το ψευτορωμαΐικο, την  Ελλάδα των ονείρων μας που τόσες γενιές Ελλήνων οραματίστηκαν.
Με την πεποίθηση ότι θα λάβετε υπ’ όψιν όλες τις ανωτέρω επισημάνσεις και προτάσεις, σάς ευχαριστώ εκ των προτέρων για την προσοχή Σας.

                                                                  Μετά τιμής
                                                        Παναγιώτης Δ. Σταμάτης 
                                                          Πλωτάρχης Π.Ν  (ε.α.)
                                               e-mail:  panos_stamatis@yahoo.g