«Έκλεισε» η συμφωνία αγοράς των δύο γαλλικών φρεγατών τύπου Belh@rra για το ΠΝ - Τελικό κόστος


«Έκλεισε» η συμφωνία αγοράς των δύο γαλλικών φρεγατών τύπου Belh@rra για το Πολεμικό Ναυτικό.

Το μόνο που απομένει είναι οι τελικές υπογραφές μεταξύ υπουργού Άμυνας της χώρας μας Νίκου Παναγιωτόπουλου και της Γαλλίδας ομολόγου του Φλοράνς Παρλί, κάτι που αναμένεται να γίνει μέσα στο επόμενο εικοσαήμερο.

Έτσι η απόφαση του Υπουργείου Άμυνας των για τις φρεγάτες Belh@ra αναμένεται να λάβει επίσημο χαρακτήρα.

Όσον αφορά το κόστος αυτό θα είναι υπέρογκο, περίπου στα 3 δις ευρώ σχεδόν δηλαδή όσο δύο ετοιμοπαράδοτες και πιο κατάλληλες για το Αιγαίο φρεγάτες FREMM.

Αρχικά οι Γάλλοι ζητούσαν περίπου 2,3 με 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ και για τα δύο πλοία αλλά στην πορεία, μετά τις συνομιλίες ακόμα και σε ανώτατο επίπεδο μεταξύ του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του προέδρου Μανουέλ Μακρόν, υπήρξαν όψιμες απαιτήσεις με την κοστολογημένη πρόταση να ανεβαίνει στο δυσθεώρητο ποσό τω 4 δισεκατομμυρίων ευρώ, με ολοκληρωμένη υποστήριξη (FOS - Follow on Support), κάτι που έφερε τους επιτελείς της χώρας μας ένα βήμα πριν την ακύρωση της παραγγελίας.

Τελικά το κόστος θα είναι λίγο κάτω από τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ και θα παραληφθούν από το 2024 και μετά.

Αυτό θα συμβεί γιατί τα ναυπηγεία θα κατασκευάσουν συνολικά τέσσερις τέτοιες φρεγάτες που θα δίνονται εναλλάξ ως εξής: Η πρώτη στο γαλλικό πολεμικό ναυτικό, η δεύτερη στο ελληνικό, η τρίτη στο γαλλικό και η τέταρτη στο ελληνικό. Άρα εμείς θα πάρουμε τη δεύτερη και την τέταρτη.

Για την ιστορία να επισημάνουμε ότι οι φρεγάτες Belharra ή Belh@rra όπως αρέσκονται να την παρουσιάζουν οι Γάλλοι στο εξωτερικό, αποτελούν δημιούργημα της Naval Group.

Έχουν εκτόπισμα 4.400 τόνων και είναι ικανές να εκπληρώνουν πολλαπλούς ρόλους και αποστολές, μόνες τους ή εντός ναυτικού σχηματισμού, πραγματοποιώντας αποστολές μεγάλης διάρκειας και βεληνεκούς στην ανοικτή θάλασσα ή στο πλαίσιο αποστολών επιτήρησης των ακτών, σε ένα πυκνό και εχθρικό θαλάσσιο περιβάλλον.

Έχουν μήκος 121 μέτρων, πλάτος 18 μ., μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβων, επιχειρησιακή διαθεσιμότητα 3.500 ώρες εν πλω το χρόνο, αυτονομία 45 ημερών, φέρει συνήθως πλήρωμα 125 ατόμων ενώ στο κατάστρωμα φιλοξενείται ελικόπτερο 10 τόνων.