ΤΡΑΝΤΑΧΤΗΚΕ η Άγκυρα – Όταν μας δείτε ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ, τα δύο μηνύματα από την Κύπρο

ΤΡΑΝΤΑΧΤΗΚΕ η Άγκυρα – Όταν μας δείτε ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ, τα δύο μηνύματα από την Κύπρο



Ο ουρανός του Αιγαίου χωράει ΜΟΝΟ ΕΝΑΝ…

Δύο βασικά μηνύματα εξέπεμψαν οι Έλληνες Ίκαροι από το FIR Λευκωσίας, «τυφλώνοντας» για δεύτερη φορά μέσα σε 48 ώρες την Τουρκική αεράμυνα.

ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΩΤΟ:

«Μπορούμε να σας χτυπήσουμε πολύ μακριά από τις βάσεις μας»

ΜΗΝΥΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ:

«Όταν μας δείτε, θα είναι πολύ αργά για εσάς».

ΤΙ ΤΟΥΣ ΕΚΑΝΑΝ ΕΝ ΤΑΧΕΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΟΙ

Οι πιλότοι μας εκμεταλλεύτηκαν το ανάγλυφο της Κρήτης απ’ όπου απογειώθηκαν, όπως και τους φυσικούς «βράχους» στο νοτιοανατολικό Αιγαίο.

Βρισκόμενοι στην ανοιχτή θάλασσα της Μεσογείου πέταξαν σε έναν ιδιαίτερα κλειστό σχηματισμό κάτω από την εμβέλεια των τουρκικών ραντάρ.

Έπειτα, τα μαχητικά της 340 και 343 μοίρας ενώθηκαν με εκείνα της 336 και τα Γαλλικά Rafale προκαλώντας ιδιαίτερη σύγχυση στους Tούρκους ελεγκτές αεράμυνας. Παρακάτω θα διαβάσετε ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες.

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ

Πηγές από το Ελληνικό Επιτελείο κάνουν λόγο για ιστορική στιγμή διότι συνολικά 12 μαχητικά της Ελλάδας είχαν να εμφανιστούν εντός του FIR Λευκωσίας από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν δηλαδή η Πολεμική Αεροπορία και η Εθνική Φρουρά της Κύπρου σχεδίαζαν και υλοποιούσαν την άσκηση «Νικηφόρος Τοξότης».

ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΩΡΟΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Ο ακήρυχτος πόλεμος στους αιθέρες του Αιγαίου μαίνεται από το 1974 και μετά με τις δύο πλευρές να επιχειρούν στα ειρηνικά  πλαίσια να επιβληθούν η μία στην άλλη. Η πρακτική των παραβιάσεων από την Τουρκική Αεροπορία στον Εθνικό Εναέριο Χώρο είναι άλλωστε μία συνήθης πρακτική η οποία έχει καταντήσει ρουτίνα.

Το Αιγαίο δεν αποτελεί το μόνο μέρος που γίνονται παραβιάσεις. Το ίδιο συμβαίνει σε όλο το μήκος και πλάτος της Σινικής θάλασσας, και της Κίτρινης με τους Κινέζους να παραβιάζουν τον εναέριο χώρο των γειτονικών τους κρατών, στηΝ θάλασσα του Μπάρεντς, την Αρκτική και την Βόρεια θάλασσα μεταξύ Ρώσων και ΝΑΤΟ και στον Περσικό Κόλπο. Σε όλες τις περιπτώσεις, οι πολεμικές αεροπορίες των εμπλεκομένων έρχονται αντιμέτωπες η μία με την άλλη χωρίς να πατιέται ποτέ η σκανδάλη εκτόξευσης των πυραύλων αν και μερικές φορές έχουν ξεφύγει κάποιες ψιλές όπως, η περίπτωση του δικού μας Mirage το 1996 που απέκτησε το τουρκικό Kill Mark στην άτρακτό του.

Στο Αιγαίο όμως έχουμε μία καθαρή ποιοτική υπεροχή της Πολεμικής Αεροπορίας όσον αφορά τον εξ ανατολών γείτονα.

ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Το πραξικόπημα του Ιουλίου 2016 άφησε στην Τουρκική Αεροπορία, με υπογραφή Ερντογάν πάντα, ανεξίτηλα το στίγμα του στις τάξεις της Τουρκικής Αεροπορίας. Δεκάδες έμπειροι πιλότοι και επιτελικοί της Τουρκικής Αεροπορίας συνελήφθησαν, οδηγήθηκαν σιδηροδέσμιοι στα δικαστήρια, άλλοι από αυτούς αποστρατεύθηκαν και άλλοι οδηγήθηκαν στις φυλακές. Ο αριθμός διαθέσιμων πιλότων ανά διαθέσιμο αεροσκάφος έπεσε πολύ κάτω του χαμηλότερου επιτρεπτού ορίου για τα ΝΑΤΟικά δεδομένα με αποτέλεσμα οι Τούρκοι να έχουν αεροσκάφη αλλά όχι πιλότους να τα πετάξουν.

Για να λύσουν το πρόβλημα της έλλειψης πιλότων, ένταξαν περισσότερους μαθητές στις παραγωγικές σχολές και ξεκίνησαν ένα πρόγραμμα προσέλκυσης παλαιότερων πιλότων οι οποίοι είτε είχαν αποσυρθεί είτε, εργάζονταν στην πολιτική αεροπορία. Τα υπόλοιπα κενά στην εκπαίδευση καλύφθηκαν, υποτίθεται, από την παρουσία Πακιστανών πιλότων.

Η εμπειρία όμως δεν μπορεί να καλυφθεί από τη μία μέρα στην άλλη! Οι νεοεισαχθέντες πιλότοι θα έχουν και χαμηλότερης ποιότητας εκπαίδευση από ότι οι προκάτοχοί τους αφού η τουρκικά υπηρεσία “βιάζεται” να βγάλει πιλότους, καθότι η εξωτερική πολιτική της Τουρκίας επιτάσσει η αεροπορία να είναι ετοιμοπόλεμη.

Η εκτέλεση βομβαρδισμών εναντίων ένοπλων ανταρτών και πολιτοφυλακών στη Συρία και το Ιράκ, δεν αποτελεί πολεμική εμπειρία που κάποιος μπορεί να λάβει σοβαρά υπόψη ούτε και η κατάρριψη αρχαίων σοβιετικών αεροσκαφών με ΑΜΡΑΑΜ που κοστίζουν περισσότερο από το καταρριφθέν αεροσκάφος.

ΓΟΝΑΤΙΖΟΥΝ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ

Στο Αιγαίο τα πράγματα έγιναν πολύ πιο δύσκολα για την Τουρκική Αεροπορία, η οποία μπορεί να εκτελεί της παραβιάσεις της και της υπερπτήσεις της κατά το “πρόγραμμα” αλλά όταν εμπλέκεται με την Πολεμική μας Αεροπορία χάνουν κατά κράτος σε ατομικό επίπεδο αλλά και τακτικό.

Τις τελευταίες τρείς εβδομάδες έχουν συμβεί διάφορα περιστατικά στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο τα οποία δείχνουν την απειρία των Τούρκων πιλότων. Μαχητικά που ηττώνται κατά κράτος, παραμένουν στον αέρα πάνω από την περιοχή που έχουν διαταγή, τρώγοντας και δεύτερη φορά “ξύλο” από την Πολεμική Αεροπορία και μάλιστα, λόγω κακού υπολογισμού και εκτίμησης, κινδύνευσαν να πέσουν γιατί θα ξέμεναν από καύσιμα. Οπότε οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας συνόδευσαν τους ζαλισμένους Τούρκους μέχρι τα παράλια της Μικράς Ασίας για να τους έχουν από κοντά.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΤΡΑΝΤΑΧΤΗΚΕ Η ΑΓΚΥΡΑ – ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ

Επομένως, η χθεσινή άσκηση στην Κύπρο με τη συμμετοχή ελληνικών F-16 και Rafale έγινε χωρίς εμπόδια για τα ελληνικά φτερά τα οποία μετέβησαν στη Μεγαλόνησο. Αρχικά ένα ζεύγος F-16  πέρασε από όλη την Ανατολική Μεσόγειο κυριολεκτικά αθέατο και προσγειώθηκαν τα αεροπλάνα ανενόχλητα στην Πάφο. Χθες, κατά την εξέλιξη της άσκησης, ένα πακέτο COMAO 6 μαχητικών F-16 πέρασε ξανά αθέατο από τα τουρκικά ραντάρ προς την Κύπρο με τα αεροσκάφη να γλύφουν την επιφάνεια της θάλασσας και να συμμετέχουν σε αυτή.

Κατά την επιστροφή, οι Τούρκοι  επιχείρησαν να εμποδίσουν τα ελληνικά μαχητικά αλλά εμφανίστηκαν ακόμα 4 μαχητικά ως υποστήριξη με αποτέλεσμα τον αιφνιδιασμό των Τούρκων και την άτακτη φυγή τους από το πεδίο αφού έχασαν στις σύντομες αερομαχίες που ακολούθησαν.

Όλη η επιχείρηση έγινε γνωστό ότι διευθύνθηκε από τον ίδιο τον Α/ΓΕΕΘΑ και τους επιτελείς του και ουσιαστικά, ένα τυπικό πακέτο 6 αεροσκαφών,  έφθασε στην Κύπρο, ενώθηκε με τα 2 ήδη ευρισκόμενα εκεί F-16 και τα γαλλικά μαχητικά, και στην επιστροφή των 6 αεροσκαφών, η υποστήριξη ήρθε στην ώρα της για να δώσει ένα πολύ καλό μάθημα στους Τούρκους ότι είναι πολύ πίσω σε όλους τους τομείς σε σχέση με την Πολεμική Αεροπορία. Η όλη επιχείρηση έδωσε τα απαραίτητα μηνύματα όπως το ότι η Κύπρος είναι πολύ κοντά για την Πολεμική Αεροπορία.

ΤΟΥΡΚΟΙ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΛΑ

Καλό είναι, οι εξ ανατολών γείτονες να το σκεφτούν δύο και τρείς φορές πριν κάνουν την “αποκοτιά” αφού στο Αιγαίο όπου οι αποστάσεις είναι μικρότερες και με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ο έλεγχός του Αρχιπελάγους στην Ελληνική πλευρά, τα πράγματα θα είναι πολύ επώδυνα για τους Τούρκους και τα σχέδιά τους.

Θα κλείσουμε με το παρακάτω βίντεο ενθύμησης των όσων προσφέρουν στην Ελλάδα οι άγγελοί της με τα φτερά τους. Στους ουρανούς του Αιγαίου, υπάρχει χώρος μόνο για μία αεροπορία, αυτής που τα χρώματα των συμβόλων της είναι ίδια με του ουρανού.