Αυτή είναι η φονική στελθ απάντηση της Ελλάδας (ΕΑΒ) στα πρωτόγονα τουρκικά ντρον

Αυτή είναι η φονική στελθ απάντηση της Ελλάδας (ΕΑΒ) στα πρωτόγονα τουρκικά ντρον



Με τη γαλλική εταιρεία Dassault Aviation ως επικεφαλής, το Πρόγραμμα βασίσθηκε στην αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και εμπειρίας των εταιρειών Alenia Aermacchi (Ιταλία), ΕΑΒ (Ελλάδα), EADS-CASA (Ισπανία), Saab (Σουηδία), και RUAG (Ελβετία).

Η συμμετοχή της ΕΑΒ
Στο πλαίσιο της ισότιμης συμμετοχής της ΕΑΒ στο Πρόγραμμα, η εταιρεία μας ολοκλήρωσε με επιτυχία τη σχεδίαση, ανάπτυξη και κατασκευή σημαντικού μέρους του αεροσκάφους με τεχνολογίες αιχμής.

Συγκεκριμένα:

του Συστήματος Εξαγωγής Καυσαερίων (Exhaust Assembly) που αποτελεί κρίσιμο σημείο εντοπισμού του ίχνους του αεροσκάφους (stealth)

του οπισθίου μέρους της ατράκτου που περιβάλλει το Σύστημα Εξαγωγής Καυσαερίων (Aft Fuselage) καθώς και

του πίνακα λειτουργικού ελέγχου των ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους για έλεγχο τόσο πριν από την εγκατάσταση των Ηλεκτρονικών συστημάτων στο αεροσκάφος, όσο και για έλεγχο πριν από την πτήση (VMS Avionics Test Rig).

Με μήκος 10 μέτρων, εκπέτασμα 12.5 μέτρα, καθαρό βάρος 5 τόνων, και χρησιμοποιώντας έναν αεροκινητήρα Rolls-Royce Turbomeca «Adour», το UCAV-nEUROn στην παρούσα φάση περνά από μία σειρά πτητικών δοκιμών στο Istres της Γαλλίας, μετά το πέρας των οποίων θα μεταφερθεί στο Vidsel της Σουηδίας για μία νέα σειρά λειτουργικών και πτητικών δοκιμών.



Τέλος θα ακολουθήσουν επιπλέον έλεγχοι και πτητικές δοκιμές στην περιοχή του Perdadesfogu (Ιταλία) όπου θα επιδειχθούν και οι ικανότητες του αεροσκάφους στην άφεση όπλων με βάση συγκεκριμένες επιχειρησιακές απαιτήσεις συμπεριλαμβανομένης και της επίδειξης των χαρακτηριστικών Stealth.

Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία προγραμματίζει την απόκτηση του φονικού UCAV (Unmanned combat aerial vehicle) μέχρι το 2025.

Το χρονικό της επιτυχημένης συμμετοχής της ΕΑΒ στο Πρόγραμμα
14 Μαϊου 2010: Η ΕΑΒ παραδίδει τους Πίνακες Ελέγχου των Ηλεκτρονικών Συστημάτων και Συσκευών του αεροσκάφους, (VMS and Avionics Test Rig). Αυτό είναι και το πρώτο παραδοτέο όλου του προγράμματος που φθάνει στον χώρο τελικής συναρμολόγησης του αεροσκάφους.

23 Νοεμβρίου 2010: Η ΕΑΒ παραδίδει το πρώτο δοκιμαστικό πρωτότυπο του συστήματος εξαγωγής καυσαερίων το οποίο δοκιμάσθηκε με πλήρη επιτυχία σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας που αντιπροσώπευαν τον πλήρη πτητικό φάκελο του αεροσκάφους σε κατάλληλες εγκαταστάσεις στο TARNOS της Γαλλίας.

12 Ιανουαρίου 2011: Πραγματοποιείται η αποστολή της οπίσθιας ατράκτου (Aft Fuselage) του αεροσκάφους με προορισμό το ISTRES της Γαλλίας και αρχίζουν οι εργασίες της τελικής συναρμολόγησης και τοποθέτησής της επί του αεροσκάφους.

Στη συνέχεια παραδίδονται επίσης και τα υπόλοιπα συστήματα εξαγωγής καυσαερίων και ξεκίνησε η τελική τοποθέτησή τους στο τελικό αεροσκάφος από προσωπικό της ΕΑΒ.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα UCAV-nEUROn είναι η πρώτη φορά που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν εκ του μηδενός από την ΕΑΒ –αλλά και στον ευρύτερο Ελληνικό χώρο- δομή ατράκτου και μέρους κινητήρα αεροσκάφους, και μάλιστα με τόσο αυστηρές τεχνικές και τεχνολογικές απαιτήσεις, που με την από όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα συνεργάτες αναγνώρισή, μπαίνουν οι προϋποθέσεις για μια ισότιμη συμμετοχή της ΕΑΒ σε ένα οποιοδήποτε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα σχεδίασης & παραγωγής ενός επανδρωμένου ή μη αεροσκάφους καθώς και σε οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα παρουσιασθεί διεθνώς.