Πως το Ισραήλ καταφέρνει να δημιουργήσει anti-drone τεχνολογίες σε θαλάσσιο περιβάλλον

Πως το Ισραήλ καταφέρνει να δημιουργήσει anti-drone τεχνολογίες σε θαλάσσιο περιβάλλον



Η ανάγκη του Ισραήλ να αντιμετωπίσει απειλές στη θάλασσα, ειδικά εν μέσω αυξανόμενων εντάσεων στην Ανατολική Μεσόγειο, έχει οδηγήσει τη χώρα να βελτιώσει τα ναυτικά της μέσα όλα αυτά τα χρόνια. Αυτό οδήγησε σε νέες παραγγελίες υποβρυχίων και μια νέα κατηγορία κορβέτας Sa’ar 6. Μεγάλο μέρος της ναυτικής τεχνολογίας του Ισραήλ διατηρείται κρυφή από τη χώρα, μήπως οι εχθροί πάρουν μια αίσθηση για το πώς λειτουργούν οι πολυεπίπεδες δυνατότητες του Ισραήλ. Οι άμυνες του Ισραήλ πλέκουν μαζί τα μαχητικά stealth της πέμπτης γενιάς F-35 με αεροπορικές, ναυτικές και επίγειες δυνάμεις. Ωστόσο, ορισμένες από τις προόδους του Ισραήλ παρουσιάστηκαν στην πρόσφατη έκθεση Euro Naval 2020.

Αρχικά, η θυγατρική της Israel Aerospace Industries Elta  ανακοίνωσε συνεργασία με την Hensoldt, μια εταιρεία που κατασκευάζει αισθητήρες στη Γερμανία. Οι δύο εταιρείες έχουν δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα επικοινωνίας και παρακολούθησης για υποβρύχια. Αυτό αποτελείται από έναν ιστό που κάθεται πάνω στο υποβρύχιο, όπως είναι γνωστό σε ταινίες όπου οι άνθρωποι κοιτάζουν μέσα από περισκόπια. Τα σημερινά υποβρύχια είναι γεμάτα με διαφορετικούς ιστούς και αισθητήρες επικοινωνίας, τα οποία τα καθιστούν λίγο λιγότερο κρυφά από ό, τι τα υποβρύχια θα ήθελαν να είναι. Η Elta αναφέρει ότι αυτός ο νέος ιστός συνδυάζει τον υπάρχοντα ιστό OMS150 της Hensoldt με τα ωφέλιμα φορτία SIGINT και SATCOM της Elta.

Η νέα έννοια του πολέμου υποβρυχίων οραματίζεται το υποβρύχιο ως μέρος μιας ειδικής ομάδας, που δεν ακούει και κυνηγά μόνο του. «Η ζήτηση είναι τώρα για τα υποβρύχια να εκτελούν ικανότητα οπτικής παρακολούθησης μέρα και νύχτα και σε όλες τις καιρικές συνθήκες, να παρακολουθούν ραντάρ και μεταδόσεις επικοινωνίας και συγκέντρωση πληροφοριών», ανέφερε η δήλωση της Έλτα.

Η προκύπτουσα νοημοσύνη αποστέλλεται μέσω μιας ασφαλούς τακτικής επικοινωνίας σε μια απομακρυσμένη εντολή. Αυτές οι απαιτήσεις οδήγησαν τους ναυτικούς να αποκτήσουν περισσότερους αισθητήρες παρακολούθησης και αναγνώρισης (ISR) καθώς και συστήματα επικοινωνίας υψηλής αξιοπιστίας. Συνήθως, οι αισθητήρες και τα συστήματα επικοινωνίας θα έπρεπε να εγκατασταθούν σε πολλούς ιστούς, αλλά το ICS στεγάζει όλους τους αισθητήρες μέσα σε έναν μοναδικό ιστό που έχει κατασκευαστεί με μοναδικό τρόπο, ώστε να ελαχιστοποιείται η επίδραση στην υπογραφή του stealth του υποβρυχίου. «Η παροχή μιας ενιαίας λύσης ιστού θα ικανοποιήσει πραγματικά τους πελάτες μας που αναζητούν να βελτιώσουν τις δυνατότητες των υποβρυχίων τους, ενώ είναι ευαίσθητοι στον περιορισμένο διαθέσιμο χώρο και διατηρώντας υψηλό βαθμό μυστικότητας», δήλωσε ο Διευθυντής Πωλήσεων της Hensoldt Optronics Maritime, Harald Hansen .

«Με βάση την πολυετή εμπειρία και τη βαθιά επιχειρησιακή τεχνογνωσία σε διάφορα ναυτικά γυμνάσια και σενάρια, διατηρούμε τις προσπάθειές μας φέρνοντας κορυφαίες τεχνολογίες και λύσεις για να προσφέρουμε υπεράσπιση της ναυτικής δύναμης σε όλες τις σύγχρονες ναυτικές απειλές πάνω και κάτω από τα κύματα, όπως η άμυνα της ναυτικής περιοχής, η άμυνα επίθεσης σμήνους και η άμυνα έναντι τορπυλών», δήλωσε δήλωση του Ραφαέλ.

Τα οπλικά τους συστήματα δίνουν μια αίσθηση των τύπων απειλών που αντιμετωπίζουν σήμερα τα πλοία. Έχουμε φύγει από την εποχή των μεγάλων επιφανειακών θωρηκτών, αλλά οι ναυτικοί σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να βρουν τον σωστό συνδυασμό για αυτό που χρειάζονται σήμερα. Οι Ηνωμένες Πολιτείες, για παράδειγμα, πέρασαν από μια στροβιλισμένη διαδικασία οικοδόμησης Littoral Combat Ships και καταδρομικών κατηγορίας Zumwalt. Τώρα οι γραφειοκράτες του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ στοχεύουν σε ένα ναυτικό 500 πλοίων που θα έχει μη επανδρωμένα πλοία και άλλες νέες τεχνολογίες.

Η Ουάσιγκτον πρέπει να δράσει γρήγορα επειδή το ναυτικό της Κίνας επεκτείνεται γρήγορα. Σημαντικές ασκήσεις με την Ιαπωνία και την Αυστραλία και άλλα έθνη αποτελούν μέρος της προσπάθειας της Αμερικής να σώσει τη ναυτική της δύναμη ενάντια σε αυτές τις απειλές. Ομοίως, η πρόσφατη επίσκεψη του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάικ Πομπέο στην Ινδία για συζήτηση ενός αμυντικού συμφώνου, αποτελεί μέρος της διαδικασίας. Τα πολεμικά πλοία σε όλο τον κόσμο αυξάνονται. Αυτό μοιάζει με μια νέα κούρσα ναυτικών όπλων, παρόμοια με αυτήν πριν από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο μεταξύ της Αυτοκρατορικής Γερμανίας και της Βρετανικής Αυτοκρατορίας. Σήμερα, η Τουρκία και η Ελλάδα μάχονται για τη Μεσόγειο, ενώ παράλληλα μένονται συγκρούσεις στον Περσικό Κόλπο και την Ασία.

Για να υπερασπιστεί τα πλοία, η Rafael έδειξε το C-GEM στο Euro Naval 2020. Σχεδιάστηκε για να εξαπατά τους τελευταίας τεχνολογίας αντιπλοϊκούς πυραύλους. Χρησιμοποιεί αλγόριθμους και έναν πύραυλο που εκτοξεύτηκε από το πολεμικό σκάφος για να δημιουργήσει έναν στόχο για να εξαπατήσει τον εισερχόμενο πύραυλο. Επιπλέον, κάτω από το νερό, η τεχνολογία της ισραηλινής εταιρείας μπορεί να σταματήσει τις τορπίλες χρησιμοποιώντας το δόλωμα τέταρτης γενιάς Torbuster. Πρόκειται για το πρώτο επιχειρησιακό ενεργό ψευδοβλήμα σκληρής τορπίλης. Συνολικά, η ανάγκη υπεράσπισης των πλοίων, με συστήματα όπως το Iron Dome του Ισραήλ, το οποίο μπορεί τώρα να αναπτυχθεί στη θάλασσα, και η ανάγκη να εντοπιστεί η ακρίβεια σε μεγάλες αποστάσεις εναντίον εχθρών, αποτελεί μέρος του πάζλ των ναυτικών διοικητών.

Πρέπει να έχουμε υποβρύχια με την τελευταία τεχνολογία στους ιστούς τους για να είναι σε θέση να επικοινωνούν, να σταματήσουν τα πιθανά σμήνη drone σαν αυτά που  χτίζουν οι Ιρανοί. Ο κόσμος δεν έχει δει μια μεγάλη σύγκρουση στη θάλασσα εδώ και χρόνια, αλλά όταν η πρόκληση χτυπάει την πόρτα του Ισραήλ ελπίζει ότι η τεχνολογία του θα είναι στην πρώτη γραμμή. Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες τεχνολογίες του Ισραήλ, δεν κατασκευάζει μεγάλα βαριά πλοία, αλλά δημιουργεί ένα αμυντικό περιβάλλον πέριξ του πλοίου όπου το θέτει ως θανάσιμη απειλή για τον εχθρό.

Μετάφραση Χωριανόπουλος Άγγελος
πηγή: nationalinterest