Τουρκία: Πιλότους μαχητικών από το Πακιστάν για να κλείσει τις τρύπες που ο ίδιος δημιούργησε



Σχεδόν 300 Τούρκοι πιλότοι έχουν διωχθεί μετά το “πραξικόπημα” του 2016 στην Τουρκία. Το πλήγμα για την τουρκική Αεροπορία υπήρξε καταστροφικό και υπονόμευσε τις πολεμικές της δυνατότητες. Η τουρκική αεροπορία προσπαθεί να καλύψει το κενό με την εκπαίδευση νέων χειριστών, αλλά και την επαναφορά σε υπηρεσία συνταξιούχων. Σύμφωνα με αναφορές όπως αυτή των Eurasia Times, η τουρκική ζητούσε 554 νέους πιλότους το 2016. Μετά τα γεγονότα ο λόγος πιλότων προς αεροσκάφη είχε φτάσει στο 0,65!

Οι τουρκικές ΕΔ είχαν έλλειμμα 1.154 πιλότων στις αρχές του 2017 και ο λόγος πιλότων προς αεροσκάφη είχε πέσει στο 0,37. Έτσι η Τουρκία, αφού εξάντλησε όλους τους άλλους τρόπους, στράφηκε στο Πακιστάν και ζήτησε από τους Πακιστανούς να εκπαιδεύσουν Τούρκους. Η Τουρκία ζήτησε επίσης από τις ΗΠΑ να επιτρέψουν σε μη Τούρκους να πετούν με τα F-16 της αεροπορίας τους, αλλά το αίτημα απορρίφθηκε.

Η νέα ένταση στη Μεσόγειο και η εμπλοκή της Τουρκίας σε Λιβύη, Συρία και Καραμπάχ απαιτεί πλήρη στρατιωτική ετοιμότητα. Σύμφωνα με πληροφορίες ελληνικών μέσων Πακιστανοί πιλότοι ήδη πετούν με τουρκικά F-16 στη Μεσόγειο. Άλλες ελληνικές πηγές ομιλούν επίσης περί “δανεισμού” Πακιστανών πιλότων από τους Τούρκους ήδη μετά το πραξικόπημα.

“Είναι γνωστό ότι η τουρκική αεροπορία στερείται έμπειρων πιλότων και είναι υποχρεωμένη να χρησιμοποιεί αποστράτους τους οποίους επανέφερε στη υπηρεσία. Πακιστανοί πετούν με τα τουρκικά F-16 και παραβιάζουν τον ελληνικό εναέριο χώρο”, αναφέρουν ελληνικές πηγές, καταλήγοντας ότι αυτός είναι και ο λόγος που η Ελλάδα στρέφεται και προς την Ινδία.

Τον περασμένο Νοέμβριο πακιστανικά αεροσκάφη παραβίασαν τον ελληνικό εναέριο χώρο κατά τη διάρκεια κοινής άσκησής τους με τους Τούρκους. Έλληνες αναλυτές θεωρούν ότι εκείνο το επεισόδιο ήταν η απαρχή της πακιστανικής εμπλοκής στη Μεσόγειο. Η τουρκική φιλοκυβερνητική εφημερίδα Γενί Σαφάκ, εξάλλου, ανέφερες ότι “το Πακιστάν αποτελεί μέρος της ασπίδας που η Τουρκία δημιουργεί στην Ανατολική Μεσόγειο” και πως πακιστανικά πολεμικά πλοία και αεροσκάφη θα συνεχίσουν να περιπολούν μαζί με τα τουρκικά.

Σύμφωνα με το αμερικανικό National Interest, η δίωξη εκατοντάδων πιλότων της τουρκικής αεροπορίας το 2016 και μετά μπορεί να εξηγήσει και την απόφαση του Ερντογάν να στραφεί προς τα αντιαεροπορικά συστήματα. “Οι πιλότοι δεν είναι κάτι φτηνό. Η USAF εκτιμά το κόστος εκπαίδευσης ενός χειριστή μαχητικού F-35 στα 11 εκ. δολάρια και η εμπειρία των πιλότων είναι ανεκτίμητη”, γράφει Αμερικανός αναλυτής, σχετικά.

Η απόφαση του Ερντογάν να εκδιώξει εκατοντάδες πιλότους μαχητικών έχει κόστος. Χρειάζονται πολλά εκατομμύρια και κυρίως χρόνος για να έχει μια αεροπορία ικανούς χειριστές. Η άρνησης των ΗΠΑ να επιτρέψουν στην Τουρκία να επανδρώσει με Πακιστανούς πιλότους τα F-16 της μπορεί να εκπηγάζει και από το πλήγμα στο ΝΑΤΟ που προκάλεσε η απόφαση του Ερντογάν να διαλύσει, κυριολεκτικά, την τουρκική αεροπορία.

“Μια χώρα που ρίχνει τους πιλότους της στη φυλακή δεν σπαταλά απλώς χρήματα, αλλά σπαταλά εξαιρετικά πολύτιμες πηγές. Παρόλα αυτά, στο όνομα της πολιτικής, η Τουρκία, έπληξε τόσο ισχυρά την αεροπορία της που δύσκολα πια μπορούν να πετούν τα F-16 της”, καταλήγει Αμερικανός αναλυτής.