Έρχονται οι νέες ταυτότητες που θα είναι για «πολλές δουλειές»

Έρχονται οι νέες ταυτότητες που θα είναι για «πολλές δουλειές»



Τρεις κοινοπραξίες βρίσκονται στο τελικό στάδιο για το μεγάλο έργο, ύψους 515 εκατ. ευρώ, για το σύστημα έκδοσης των νέων ταυτοτήτων και άλλων εντύπων ασφαλείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για την κοινοπραξία της Thales (στον όμιλο της οποίας ανήκει η Gemalto) με την Unisystems του ομίλου Quest και την ιαπωνική Toppan Printing, την κοινοπραξία της γερμανικής Veridos με τον ΟΤΕ και την Byte καθώς και την κοινοπραξία του βελγικού ομίλου Zetes, στον οποίο ανήκει η ισραηλινή Pitkit Zetes Smartech με τη Space Hellas.

Εκτός φαίνεται πως μένει η κοινοπραξία της γαλλικής Idemia με την Neurosoft του ομίλου ΟΠΑΠ και η κοινοπραξία του ομίλου Λύκος με τα Γαλλικά Ταχυδρομεία.

Η κοινοπραξία που θα επικρατήσει δεν θα εκδίδει μόνο τις νέες ταυτότητες, αλλά όπως προαναφέρθηκε και σειρά άλλων εντύπων ασφαλείας όπως τα διαβατήρια, τα διπλώματα οδήγησης και οι ειδικές κάρτες για τους πρόσφυγες και μετανάστες.

Ο ανάδοχος θα χρειαστεί να επενδύσει δικά του κεφάλαια, που θα φτάνουν τα 100 εκατ. ευρώ, προκειμένου να εγκαταστήσει τον απαραίτητο κεντρικό τεχνολογικό εξοπλισμό, κατά πληροφορίες σε κτίριο της Ελληνικής Αστυνομίας που βρίσκεται στην Λεωφόρο Συγγρού, καθώς και τα απομακρυσμένα μηχανήματα έκδοσης εντύπων ασφαλείας, σε αστυνομικά τμήματα, υπουργεία, πρεσβείες και αλλού.

Οι νέες ταυτότητες δεν θα λειτουργούν μόνο ως έγγραφα ταυτοποίησης του κατόχου, αλλά και ως «κλειδιά» για πολλές συναλλαγές των πολιτών μέσα από το Διαδίκτυο, τόσο με το δημόσιο, όσο και με τον ιδιωτικό τομέα.

Δηλαδή, «θα διαθέτουν ηλεκτρονικό μέσο, με το οποίο θα διευκολύνεται και διασφαλίζεται η πρόσβαση του κατόχου σε υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, όπως η ηλεκτρονική αυθεντικοποίηση και η λήψη εγκεκριμένων ψηφιακών πιστοποιητικών».

Όπως είχε ανακοινώσει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με τη δημιουργία του νέου Ο.Π.Σ.Ε.Α. οι νέες ταυτότητες-κάρτες πολίτη καθώς και τα άλλα έγραφα ασφαλείας θα ακολουθούν πλήρως τις σχετικές συστάσεις του ICAO (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας) και των Κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις της Ε.Ε., τα κράτη-μέλη οφείλουν να δρομολογήσουν τις εν λόγω αλλαγές εντός του έτους 2021.