Φρεγάτες: Υπάρχει μία πρόταση που τους αφήνει όλους ικανοποιημένους



Και όμως υπάρχει μία πρόταση από τις έξι που εξετάζει το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό που τους αφήνει όλους ικανοποιημένους.

Η πρόταση αυτή για τις νέες ελληνικές φρεγάτες δεν είναι άλλη από τις ιταλικές FREMM.

Η ιταλική πρόταση αρέσει και στον Έλληνα πρωθυπουργό και ένας από τους λόγους, αν όχι ο βασικός, είναι πως με την πρόταση αυτή κανένας δεν θα μείνει ανικανοποίητος 100%.

Τι εννοούμε με αυτό;

Η Αθήνα θεωρεί πως με τον άλφα ή τον βήτα τρόπο δεν… χρωστάει σε κανέναν.

Έχει πάρει 18 Rafale από το Παρίσι, κόστους 2,32 δισ. ευρώ και θα πάρει και άλλα αεροπλάνα από τους Αμερικανούς αν θελήσουν να δώσουν τα f-35 στην Ελλάδα, ενώ τρέχει και ο εκσυγχρονισμός από την Lockheed Martin (σ.σ. που κατασκευάζει τα πλοία HF2 της αμερικανικής πρότασης στην Ελλάδα) των 84 ελληνικών F-16 σε Viper, ύψους 1,1 δισ..

Έτσι, Αμερικανοί και Γάλλοι έχουν ήδη κάνει… ταμείο από την Αθήνα.

Οι Ισπανοί έμειναν εκτός επίσημα για λόγους κόστους και τεχνικών χαρακτηριστικών, με την αλήθεια να είναι πως η Μαδρίτη πλήρωσε το… μάρμαρο των καλών σχέσεων με την Άγκυρα.

Το ίδιο… μάρμαρο θα πληρώσει και η Γερμανία η οποία είναι ο βασικός υποστηριρικτής του καθεστώτος Ερντογάν.

Οι Ολλανδοί παίζουν καθυστέρηση και θα φάνε… γκολ στις καθυστερήσεις
Οι Ολλανδοί, με το σπάσιμο της πρότασης και την απελευθέρωση των πλοίων ενδιάμεσης λύσης, θα δουν και αυτοί μάλλον τα ελληνικά ευρώ στα ταμεία τους, αφού η Αθήνα έχει καταλήξει πως η καλύτερη πρόταση για πλοία ενδιάμεσης λύσης είναι οι ολλανδικές φρεγάτες Μ.

Ο βασικός λόγος της συγκεκριμένης ελληνικής επιλογής είναι πως οι φρεγάτες αυτές είναι η εξέλιξη των φρεγατών S που επιχειρούν στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Έτσι, οι Έλληνες ναύαρχοι γνωρίζουν πως η συγκεκριμένη επιλογή σημαίνει πως οι Μ είναι γνωστές στα ελληνικά πληρώματα. «Σήμερα τις παίρνουμε, αύριο επιχειρούν», αναφέρουν συγκεκριμένα άνθρωποι που είναι κοντά στην συγκεκριμένη υπόθεση.

Βέβαια στην Αθήνα δεν ήχησε ευχάριστα η… καθυστέρηση που επιδιώκουν να κάνουν οι Ολλανδοί για την παράδοση των πλοίων ενδιάμεσης λύσης, αν τελικά η Ελλάδα προκρίνει την ολλανδική περίπτωση των Μ αλλά όχι τις Sigma.

Οι Ολλανδοί φαίνεται πως πιέζουν την Αθήνα για λύση πακέτο, και την αγορά των Sigma 11515 και την προμήθεια των Μ ως πλοίων ενδιάμεσης λύσης για τον ελληνικό Στόλο ή αντί των Μ την κατασκευή χωρίς κόστος για την Ελλάδα των ελαφρών φρεγατών Sigma 10514, όμως με παράδοση σε τρία χρόνια.

Σε άλλη περίπτωση οι Ολλανδοί απλά δεν θα… βιάζονται.

Βιάζεται όμως η Αθήνα, γι αυτό η λύση των βρετανικών Type 23 δεν ηχεί άσχημα στα αφτιά των Ελλήνων ναυάρχων.

Μανούλες οι… Βρετανοί
Οι Βρετανοί είναι μανούλες σε αυτά και μόλις μύρισαν… αίμα έστειλαν κατευθείαν μία Type 23 στην Ελλάδα για συναικπαίδευση και δειγματισμό στους Έλληνες αξιωματούχους. Και η Βρετανία έχει τουλάχιστον δέκα Type 23 που μπορεί να αποσύρει από τον Στόλο της.

Την θέση των Type 23 θα πάρουν οι Type 31 τις οποίες δίνουν οι Άγγλοι στην Ελλάδα, στην πρόταση τους για την αγορά των τεσσάρων νέων ελληνικών φρεγατών.

Μάλιστα οι αγγλική πρόταση θεωρείται πως έχει αρκετούς υποστηρικτές στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, ειδικά και λόγω της άριστης συνεργασίας που είχαν οι Έλληνες με τους Βρετανούς στο παρελθόν για τις Super Vita.

Tώρα, η ιταλική πρόταση των FREMM έχει όπως είπαμε ένα βασικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό (σ.σ. μόνο η ισπανική πρόταση προσέφερε κάτι παρόμοιο).

Οι FREMM φέρουν αμερικανικό οπλισμό ενώ μπορούν να φέρουν και γαλλικούς Aster 15 και Aster 30.

Έτσι η Ελλάδα και παίρνει ένα δοκιμασμένα καλό πλοίο όπως οι FREMM και εξευμενίζει τους Αμερικανούς αφού οι Iταλοί θα σχεδιάσουν τις νέες αμερικανικές φρεγάτες – ενώ μπορεί η FREMM να φέρει αμερικανικό οπλισμό – και τους Γάλλους αφού μπορεί το πλοίο να φέρει και γαλλικούς πυραύλους.

Οι Aster 30 (με κόστος λίγο κάτω από τα 2 εκατ. ευρώ ο ένας) είναι απαραίτητοι αν η Ελλάδα επιδιώξει, όπως υποστηρίζει, πλοία με δυνατότητες άμυνας περιοχής και για την ώρα είναι οι μοναδικοί με αυτές τις δυνατότητες που περιλαμβάνονται στις προτάσεις που έχει στα χέρια του το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό (σ.σ. μαζί με τις Belharra).

Tα παραπάνω χαρακτηριστικά της ιταλικής πρότασης δεν αφήνουν αδιάφορη την Αθήνα, αφού με την συγκεκριμένη πρόταση είναι κατά κάποιο τρόπο όλοι ικανοποιημένοι (σ.σ. αν πάρουν και οι Γερμανοί τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών MEKO και τους παραγαγγείλουμε και άλλα δύο υποβρύχια Type 214, όπως προβλέπεται από την συμφωνία των δύο χωρών, τότε μιλάμε για σχεδόν απόλυτη επιτυχία στην ικανοποίηση όλων των πλευρών).