ARQUUS: Γαλλική τεχνολογία, σύγχρονα τακτικά οχήματα και φορτηγά

ARQUUS: Γαλλική τεχνολογία, σύγχρονα τακτικά οχήματα και φορτηγά



Με την ευκαιρία της διεθνούς έκθεσης «DEFEA», η οποία θα διεξαχθεί στην Αθήνα και στον εκθεσιακό χώρο «Metropolitan Expo» (13-15 Ιουλίου) και δεδομένης της πρόθεσης της ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας να προχωρήσει στην αντικατάσταση των παλαιών φορτηγών Steyr 680M και των οχημάτων Mercedes-Benz 240/290, το άρθρο παρουσιάζει συνοπτικά την γαλλική εταιρία ARQUUS, η οποία θα συμμετέχει στην έκθεση «DEFEA» με ολόκληρη τη γκάμα των προϊόντων της, δηλαδή των οχημάτων και των φορτηγών που σχεδιάζει, αναπτύσσει και κατασκευάζει. Η παρουσίαση περιλαμβάνει τα τακτικά οχήματα γενικής χρήσης Sherpa Light και Scarabee, τα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, κατηγορίας MRAP (Mine-Resistant Ambush Protected), Fortress Mk.2 και Bastion, τα φορτηγά VLRA και τα τακτικά οχήματα Trapper.

Όλα τα οχήματα έχουν επιλογές, είτε από κατασκευής, είτε ως επικουρική προσθήκη, συστημάτων στους τομείς της ισχύος πυρός (πολυβόλα και πυροβόλα διαφόρων διαμετρημάτων, βομβιδοβόλα, αντιαρματικά βλήματα και όλμοι), της κινητικότητας (σύστημα διαχείρισης ενέργειας, σύστημα χαρτογράφησης περιοχής, θέσης και κλίσης του οχήματος, σύστημα καταγραφής της κατάστασης του οχήματος, σύστημα πλοήγησης και περιφερειακές κάμερες), των επικοινωνιών (ασύρματοι και σύστημα ενδοεπικοινωνίας) και της προστασίας του οχήματος (επιπλέων θωράκιση, σύστημα προειδοποίησης λέιζερ, ακουστικό σύστημα εντοπισμού πυρών, σύστημα εκτόξευσης καπνογόνων βομβίδων και ενεργητικό σύστημα αυτοπροστασίας). Επίσης, όλα τα οχήματα μπορούν να εφοδιαστούν με τρείς (3) διαφορετικές διαμορφώσεις του BATTLENET, το οποίο είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα διοίκησης, ελέγχου, επικοινωνιών, πληροφορικής, πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης (C4ISR):

BATTLENET SELECT: Με ένα (1) Touchpad των 12 ιντσών για τον αρχηγό του οχήματος, τέσσερις (4) περιμετρικές κάμερες, ένα (1) σύστημα καταγραφής video, ένα (1) σύστημα δικτύου Ethernet και μια (1) κεραία GPS. Στη διαμόρφωση αυτή οι επιβαίνοντες έχουν επαρκή τακτική εικόνα της πέριξ περιοχής και της θέσης του οχήματος.

BATTLENET PRIME: Ενσωματώνει ότι και η διαμόρφωση BATTLENET SELECT συν ένα (1) Touchpad των 8,4 ιντσών για τον οδηγό, ένα (1) σύστημα καταγραφής δεδομένων και έναν (1) αισθητήρα αδρανειακής πλοήγησης. Με τα επιπλέον συστήματα οι επιβαίνοντες γνωρίζουν τη διαμόρφωση του εδάφους, ως προς την πλευρική και την κάθετη κλίση, ενώ μπορούν να καταγράψουν περισσότερα δεδομένων του εδάφους και του πέριξ πεδίου μάχης.

BATTLENET ELITE: Ενσωματώνει ότι οι διαμορφώσεις BATTLENET SELECT και PRIME συν ένα (1) Touchpad των 12 ιντσών για τον πυροβολητή και πυξίδα. Με τα επιπλέον συστήματα οι επιβαίνοντες έχουν την δυνατότητα πλήρους διαχείρισης του οχήματος και της κίνησης του καθώς και δυνατότητα παραγωγής τρισδιάστατων (3D) χαρτών.

Το όχημα Sherpa Light (4 x 4) έχει αναπτυχθεί σε πολλές εκδόσεις (μεταφοράς προσωπικού, αναγνωρίσεων, φορέας διαφόρων οπλικών συστημάτων, περιπολίας, αστυνόμευσης και ασφάλειας συνόρων, αντιμετώπισης ταραχών στο εσωτερική ή σε ανθρωπιστικές αποστολές, διοίκησης και ελέγχου, ειδικών επιχειρήσεων, γενικών μεταφορών και ανεφοδιασμού, διακομιδής τραυματιών και ασθενών). Το όχημα έχει επιλεγεί από τη Γαλλία και άλλες χώρες στη Μέση Ανατολή, την Ασία και τη Λατινική Αμερική. Ανάλογα με τη διαμόρφωση, υπάρχουν διαφορές στη θωράκιση, την εσωτερική εργονομία, τη μεταφορική ικανότητα και τις επιδόσεις. Ανεξάρτητα όμως της έκδοσης τα οχήματα μοιράζονται κοινά συστήματα, υπό-συστήματα και μηχανικά μέρη σε ποσοστό 95%.

Στη βασική του διαμόρφωση το Sherpa Light έχει βάρος 11 τόνους, διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) 5,5 μέτρα x 2,5 μέτρα x 2,2 μέτρα και απόσταση από το έδαφος 41 εκατοστά. Η εργοστασιακή θωράκιση παρέχει προστασία επιπέδου πρωτοκόλλων CEN 1063 και STANAG 4569 και αντιναρκική προστασία επιπέδου πρωτοκόλλου STANAG 4569. Το όχημα ενσωματώνει κινητήρα μέγιστης ισχύος 265 ίππων και αυτόματο σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Επίσης ενσωματώνει σύστημα αυξομείωσης της πίεσης των ελαστικών, ενώ είναι πλήρως αερομεταφερόμενο από αεροσκάφος C-130 Hercules. Μπορεί να κινηθεί σε έδαφος με κάθετη κλίση 60%, να κινηθεί σε έδαφος με πλευρική κλίση 40%, να περάσει κώλυμα μήκους 90 εκατοστών σε μήκος ή 40 εκατοστών σε ύψος και να περάσει υδάτινο κώλυμα ύψους 1 μέτρου. Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα (σε οδό) 110 χιλιόμετρα την ώρα και έχει εμβέλεια 1.000 χιλιόμετρα.

To Scarabee (4 x 4) είναι ελαφρύτερο του Sherpa Light και χρησιμοποιείται σε αποστολές αναγνώρισης, περιπολίας και γενικής υποστήριξης. Το όχημα είναι υβριδικό με ικανότητα να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, αν παραστεί ανάγκη, όπως για παράδειγμα αν πρέπει να ελαχιστοποιήσει το ακουστικό και/ή το θερμικό του ίχνος. Στη βασική διαμόρφωση ζυγίζει 8 τόνους, έχει διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) 5,25 μέτρα x 2,1 μέτρα x 2 μέτρα και έχει απόσταση από το έδαφος 39 εκατοστά. Μπορεί να μεταφέρει τον οδηγό και ομάδα τριών (3) ατόμων. Όπως είπαμε το όχημα ενσωματώνει υβριδικό σύστημα κίνησης με πετρελαιοκινητήρα μέγιστης ισχύος 300 ίππων, ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 100 ίππων και αυτόματο σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Επίσης ενσωματώνει σύστημα αυξομείωσης της πίεσης των ελαστικών, ενώ είναι πλήρως αερομεταφερόμενο από αεροσκάφος C-130 Hercules. Έχει τις ίδιες επιδόσεις κίνησης με το Sherpa Light με εξαίρεση τη μικρότερη ικανότητα αντιμετώπισης υδάτινου κωλύματος, το οποίο μπορεί να είναι έως 80 εκατοστά σε ύψος.

Στην κατηγορία των οχημάτων κατηγορίας MRAP, το Fortress Mk.2  (4 x 4) μπορεί να μεταφέρει έως 11 άτομα (πλήρωμα και ομάδα). Ζυγίζει 14,5 τόνους και ενσωματώνει κινητήρα μέγιστης ισχύος 340 ίππων, με αυτόματο σύστημα μετάδοσης της κίνησης και ανεξάρτητες αναρτήσεις. Το όχημα προσφέρει προστασία από πυρά, νάρκες και αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς σύμφωνα με το πρωτόκολλο STANAG 4569. Το Fortress Mk.2 χρησιμοποιείται κυρίως σε αποστολές μεταφοράς προσωπικού και γενικών μεταφορών, αν και μπορεί να παραχθεί και σε έκδοση διοίκησης και διακομιδής τραυματιών. Μπορεί να ενσωματώσει τηλεχειριζόμενο πύργο μάχης με ικανότητα μεταφοράς πολυβόλων και πυροβόλων μέχρι το διαμέτρημα των 30 χιλιοστών ή βομβιδοβόλο των 40 χιλιοστών. Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα (σε οδό) 120 χιλιόμετρα την ώρα, εμβέλεια 1.200 χιλιόμετρα και είναι αερομεταφερόμενο από αεροσκάφος C-130 Hercules. Μπορεί να κινηθεί σε έδαφος με κάθετη κλίση 60%, να κινηθεί σε έδαφος με πλευρική κλίση 30%, να περάσει κώλυμα μήκους 80 εκατοστών σε μήκος ή 40 εκατοστών σε ύψος και να περάσει υδάτινο κώλυμα ύψους 1 μέτρου.

Εκτός του Fortress Mk.2, στην κατηγορία των MRAP υπάρχει και το Bastion (4 x 4).Το όχημα μπορεί να κατασκευαστεί στις εκδόσεις μεταφοράς προσωπικού ή ειδικών επιχειρήσεων, διακομιδής τραυματιών, γενικών μεταφορών και διοίκησης. Μπορεί να μεταφέρει έως 10 άτομα (δύο άτομα πλήρωμα και οκταμελή ομάδα). Ζυγίζει 12 τόνους και  έχει διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) 6,3 μέτρα x 2,3 μέτρα x 2,4 μέτρα, ενώ έχει απόσταση από το έδαφος 33 εκατοστά. Το όχημα προσφέρει προστασία από πυρά, νάρκες και αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς σύμφωνα με το πρωτόκολλο STANAG 4569. Μπορεί να ενσωματώσει τηλεχειριζόμενο πύργο μάχης με ικανότητα μεταφοράς πολυβόλων διαμετρήματος 5,56 ή 7,62 ή 12,7 χιλιοστών. Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα (σε οδό) 110 χιλιόμετρα την ώρα, εμβέλεια 1.400 χιλιόμετρα και είναι αερομεταφερόμενο από αεροσκάφος C-130 Hercules. Μπορεί να ανέβει έδαφος με κάθετη κλίση 60%, να κινηθεί σε έδαφος με πλευρική κλίση 30%, να περάσει κώλυμα μήκους 80 εκατοστών σε μήκος ή 50 εκατοστών σε ύψος και να περάσει υδάτινο κώλυμα ύψους 1 μέτρου.

Τα VLRA είναι μια οικογένεια τακτικών φορτηγών (4 x 4 και 6 x 6) με κοινό σασί, αλλά μπορούν να παραχθούν σε διαφορετικές διαμορφώσεις, όπως μεταφοράς προσωπικού και εφοδίων και πυρόσβεσης. Η μεταφορική του ικανότητα είναι μεταξύ 3,5-4,5 τόνων. Σε όλες τις εκδόσεις το όχημα έχει κίνηση σε όλους τους τροχούς και ιδιαίτερα χαμηλή σιλουέτα. Επίσης, ο εκάστοτε πελάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ της πετρελαιοκίνησης ή της ηλεκτροκίνησης. Στην κατηγορία της πετρελαιοκίνησης ο κινητήρα αποδίδει 180 ίππους, ενώ στην ηλεκτροκίνηση υπάρχουν οι επιλογές των 215 (για τα 4 x 4) ή των 265 ίππων (για τα 6 x 6). Επίσης, υπάρχει και η επιλογή της αυτόματης ή της χειροκίνητης μετάδοσης της κίνησης. Σύμφωνα με την ARQUUS, τα VLRA είναι απλά στην κατασκευή, αξιόπιστα και με ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης. Είναι αερομεταφερόμενα από C-130 Hercules. Επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα (σε οδό) 110 χιλιόμετρα την ώρα, εμβέλεια 1.200 χιλιόμετρα. Μπορούν να ανέβουν σε έδαφος με κάθετη κλίση 60%, με πλευρική κλίση 30%, να περάσουν κώλυμα μήκους 80 εκατοστών σε μήκος ή 50 εκατοστών σε ύψος και να περάσουν υδάτινο κώλυμα ύψους 1 μέτρου.

To Trapper είναι ένα τακτικό όχημα (4 x 4) για αποστολές γενικών μεταφορών, περιπολίας, αστυνόμευσης και μετακίνησης διοικητών. Και στις δύο (2) εκδόσεις η μεταφορική ικανότητα του οχήματος είναι πέντε (5) άτομα ή ένας (1) τόνος φορτίου. Ενσωματώνει πετρελαιοκινητήρα μέγιστης ισχύος 160 ίππων και, σύμφωνα με την ARQUUS, έχει μικρές απαιτήσεις συντήρησης, αντίστοιχες με ένα κοινό επιβατικό όχημα. Μάλιστα, ενσωματώνει διπλό σύστημα φιλτραρίσματος καυσίμου, το οποίο επιτρέπει στο όχημα να επιχειρεί, αν παραστεί ανάγκη, και με καύσιμο χαμηλής ποιότητας. Είναι αερομεταφερόμενο από αεροσκάφος C-130 Hercules. Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 142 χιλιόμετρα την ώρα και εμβέλεια 900 χιλιόμετρα. Μπορεί να ανέβει σε έδαφος με κλίση 50%, με πλευρική κλίση 30%, να περάσει κώλυμα μήκους 50 εκατοστών σε μήκος ή 25 εκατοστών σε ύψος και να περάσει υδάτινο κώλυμα ύψους 50 εκατοστών.