ΠΤΕΡΑΡΧΟΣ Κ. ΙΑΤΡΙΔΗΣ: ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ – Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΤ. ΘΡΑΚΗ



To θέμα  της Θράκης, είναι  ένα θέμα το οποίο εδώ και χρόνια εμφανίζει μια νοσηρή προδιάθεση και δυστυχώς βηματίζει επικίνδυνα . Ένα θέμα το οποίο ήταν, είναι και θα είναι επίκαιρο, ειδικότερα δε σήμερα ,λόγω της απαράδεκτης προκλητικότητας  της Τουρκίας αλλά και της ανεξήγητης αδράνειας  που επιδεικνύει η Ελληνική πολιτεία.

Όσο το θέμα αυτό  που είναι πρώτης προτεραιότητας  καθότι είναι ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΜΑ, δεν αντιμετωπίζεται με τη δέουσα σοβαρότητα και με μία ενιαία Εθνική Στρατηγική, αυτό θα επιστρέφει στο προσκήνιο σε δύσκολες στιγμές, για να προκαλεί δυσάρεστα εθνικά αποτελέσματα και για να υπενθυμίζει κάθε φορά ότι βρισκόμαστε και πάλι στην αφετηρία.  Το πρόβλημα συνεχίζει να υφίσταται και σήμερα, λόγω της αδικαιολόγητης ανοχής της Ελληνικής Πολιτείας και λόγω έλλειψης  μιας ενιαίας Εθνικής Πολιτικής και ενός συγκροτημένου σχεδίου για την ανάδειξη και ανάπτυξη  της Θράκης.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ

 Ως γνωστόν  Η ιστορία της θρησκευτικής μειονότητας της Θράκης αρχίζει ουσιαστικά στις 24 Ιουλίου 1923, με την υπογραφή της «Συνθήκης της Λωζάνης» και τον καθορισμό των ελληνοτουρκικών συνόρων κατά μήκος του ποταμού Έβρου.Η «Συνθήκη της Λωζάνης»  μέχρι και σήμερα εξακολουθεί να καθορίζει τις υποχρεώσεις της Ελληνικής Πολιτείας έναντι της μουσουλμανικής μειονότητας της ελληνικής Θράκης, καθώς και της Τουρκίας έναντι της  συρρικνωμένης πλέον Ελληνικής Μειονότητας στην Τουρκία,  η οποία εν αντιθέσει με την εδώ μουσουλμανική, είναι ΕΘΝΙΚΗ.

 Η εν λόγω Συνθήκη επίσης  όρισε και την υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών με εξαίρεση:

Α) τον αμιγώς Ελληνικό πληθυσμό των νήσων Ίμβρου και Τενέδου, για τον οποίο και όρισε καθεστώς Αυτοδιοίκησης, το οποίο δεν τηρήθηκε ποτέ από την Τουρκία και για το οποίο υπήρξε διαχρονικά αδικαιολόγητη σιωπή μας..

        Β) των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης.

        Γ) των μουσουλμάνων της Θράκης ανεξαρτήτως προέλευσης.

Επίσης  βάσει   της συνθήκης της Λωζάννης παρέχονται εκτεταμένα δικαιώματα ,  στις εκατέρωθεν μειονότητες ,για την κατοχύρωση της θρησκευτικής ελευθερίας και  της δημόσιας λατρείας κάθε θρησκείας η δοξασίας , ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΗΡΗΣΕ.

Πρέπει δε να επισημανθεί ότι η Συνθήκη της Λωζάνης αναφέρεται σε μειονότητες(Τουρκογενείς- Πομάκοι -Ρομά) και όχι σε μειονότητα. Αλλά δυστυχώς με την υπογραφή των διαφόρων μορφωτικών πρωτοκόλλων και συμφωνιών με την Τουρκία οι μειονότητες αυτές ( Τουρκογενείς, Πομάκοι, Ρομά) έγιναν μία και αναφέρονται ως Μουσουλμανική μειονότητα κάτι που εξυπηρετεί την Τουρκία δυστυχώς. 

Στην πρώτη μετά την Συνθήκη πληθυσμιακή απογραφή της μουσουλμανικής μειονότητας στην Ελληνική Θράκη που διενεργήθηκε, ο μουσουλμανικός πληθυσμός στη Δυτ. Θράκη  ανερχόταν σε 86.793., ενώ  οι Έλληνες που παρέμειναν σε τουρκικό έδαφος, ανεξαρτήτως υπηκοότητας, ξεπερνούσαν τις 280.000. Σήμερα, από όλον αυτόν τον πληθυσμό έχουν απομείνει στην Τουρκία περίπου 2.500 Έλληνες, καθότι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την Τουρκία , εξαιτίας της απαράδεκτης πολιτικής εξόντωσης που εφάρμοσε η Τουρκία  και η οποία εκδηλώθηκε ποικιλοτρόπως όπως : με τις ανθελληνικές ταραχές στην Κωνσταντινούπολη( με τις διώξεις, σφαγές και  τις  καταστροφές των Ελληνικών περιουσιών ) τον Σεπτέμβριο του 1956, με τις μαζικές απελάσεις των  Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης  το 1964-65,  με την  απαγόρευση  διοικητικών μέτρων κατά το διάστημα 1964-67  και με τον πλήρη εκτουρκισμό  της Ιμβρου και της Τενέδου, παρά το ειδικό καθεστώς αυτονομίας, που επέβαλε η  συνθήκη της Λωζάνης.

Αντιθέτως, ο σημερινός πληθυσμός της μουσουλμανικής μειονότητας στην Ελληνική Θράκη ξεπερνά τις  120.000. Το γεγονός αυτό της ραγδαίας αύξησής της υποδηλώνει και το κλίμα ελευθερίας στο οποίο ζει και απολαμβάνει η Μουσουλμανική μειονότητα, σε σχέση με το αυταρχικό καθεστώς της Τουρκίας, όπου δεν υπάρχουν ελευθερίες και ανθρώπινα δικαιώματα.

ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΣΗΜΕΡΑ

Η Ελληνική πολιτεία ακολούθησε στη Θράκη μια πολιτική απολύτως εναρμονισμένη  με την Ευρωπαϊκή αντίληψη περί μειονοτήτων και ανοιχτής δημοκρατικής κοινωνίας. Μια πολιτική  που σέβεται τους πολίτες της ανεξάρτητα από τη θρησκεία, την καταγωγή, τη γλώσσα ή τον πολιτισμό που εκπροσωπούν. Μια πολιτική που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα!!

Έτσι η μειονότητα σήμερα,  απολαμβάνει όλα ανεξαιρέτως τα προνόμια , τις ελευθερίες και την ισονομία που απολαμβάνουν και οι υπόλοιποι Έλληνες πολίτες, αδιανόητα για τους τούρκους πολίτες, που στενάζουν κάτω από το  αυταρχικό καθεστώςτου ισλαμιστή  Ερντογάν.

--Έχουν εδώ και χρόνια τίτλους για κάθε περιουσία που τους ανήκει, Έχουν δικαίωμα οπλοφορίας ως κυνηγοί, Δικαίωμα έκδοσης διπλώματος αυτοκινήτου, Δικαίωμα θρησκευτικής ελευθερίας, Παροχή επιδομάτων στις μητέρες, Επιδοτούμενα σεμινάρια εκμάθησης της Ελληνικής γλώσσας, Δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι, Δικαίωμα εισαγωγής στις Στρατιωτικές Σχολές, Απολαμβάνουν ειδικά προνόμια έναντι των υπολοίπων Χριστιανών πολιτών, καθώς εισάγονται με νόμο με ποσοστώσεις στα ΑΕΙ και στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ στο Δημόσιο, Τα παιδιά τους φοιτούν σε ειδικά δίγλωσσα μειονοτικά σχολεία και σε ότι  αφορά το κομμάτι της ελευθεροτυπίας  και της ελεύθερης έκφρασης του λόγου και της σκέψης , Εκδίδουν  4 μεγάλες σε κυκλοφορία  μειονοτικές εφημερίδες ( Ζαγάλισα, Γκιουντέμ,  Μπιρλίκ, Μιλλέτ), Τα περιοδικά Ροντόπ, Ρουζκαρί, Σέτσεκ κ. α., Ενώ διατηρούν και  δύο ραδιοφωνικούς Τουρκόφωνους σταθμούς.

Παρόλα αυτά, η Τουρκία από το 1951 προσπαθεί να αντιστρέψει την αλήθεια και να παραπληροφορήσει την διεθνή κοινή γνώμη, γυρίζοντας την πλάτη στην ίδια την πραγματικότητα, η οποία αποδεικνύει ακριβώς το αντίθετο όπως προανέφερα, αλλά και η δήλωση του Τούρκου Βουλευτή    του ισλαμικού κόμματος της «Ευημερίας», Χαλίλ Τσελίκ, όταν  οι κεμαλιστές Τούρκοι είχαν δημιουργήσει προβλήματα στο ισλαμικό κόμμα της Τουρκίας που δημοσιεύθηκε  στην εφημερίδα Γκιουναϊντίν  το αποδεικνύει περίτρανα,ο οποίος είπε ότι :

«Στην Ελλάδα η μουσουλμανική μειονότητα απολαμβάνει την ελευθερία της. Εμείς στην Τουρκία, παρόλο που είμαστε πλειοψηφία δεν έχουμε τέτοια ελευθερία. Τελικά, μήπως πρέπει να μεταναστεύσουμε στην Ελλάδα;»  

Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ.

 Διαχρονική Στρατηγική επιδίωξή της Τουρκίας  είναι η υλοποίηση του Κεμαλικού Εθνικού Συμβολαίου ( εθνικός όρκος)που διατυπώθηκε το 1920 για την μελλοντική υπαγωγή της Δυτ. Θράκης στην Τουρκία και ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρει: Σκοπός είναι η Δυτ. Θράκη να παραμείνει στα Τουρκικά χέρια σαν ενιαίο σύνολο και σε κατάλληλο χρόνο ή ευκαιρία, να ενωθεί με τη μητέρα πατρίδα… Οι αδερφοί μας  της Δυτ. Θράκης θα πρέπει να αγωνιστούν  για να κερδίσουν την ανεξαρτησία και την αυτονομία της Δυτ. Θράκης. Άλλωστε  δεν είναι τυχαία και  η πρόσφατη  δήλωση του Ερντογάν ο οποίος είπε ότι « Για μας η Θράκη έχει ιδιαίτερη σημασία και έννοια. Η Θράκη ταυτόχρονα είναι η Θεσσαλονίκη, Κομοτηνη, Ξάνθη, Κίρτζαλι, Σκόπια κλπ.

Η ΕΠΙΛΕΓΕΙΣΑ ΤΟΥΡΚΙΚΗ  ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ  ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ:

- Η  απομόνωση, η χειραγώγηση και η τουρκοποίηση της μειονότητας,

- Η  μετατροπή αυτής από μειονότητα σε  κοινότητα. Άλλωστε διόλου τυχαία δεν ήταν και η δήλωση του Τσαβούσογλου όταν επισκέφτηκε τη Θράκη πρόσφατα , ο οποίος μίλησε για πρώτη φορά επίσημα πλέον και μέσα σε Ελληνικό έδαφος για τουρκική κοινότητα. Και δυστυχώς για άλλη μια φορά σιωπήσαμε!!!

 - Η  απομάκρυνση των Ελλήνων Χριστιανών,

- Η  αμφισβήτηση της Ελληνικής κυριαρχίας με θέσπιση παραλλήλου συστήματος αυτοδιοικήσεως  και τέλος

- Η   αυτονόμηση της μειονότητας.

ΠΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΥΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ , Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΜΕΤΕΡΧΕΤΑΙ ΤΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ:

Α.  Με μοχλό το ισχυρό οικονομικά   Γενικό Προξενείο Κομοτηνης (ΓΠΚ) επενδύει στον συνδυασμό « Τουρκική εκπαίδευση , μουσουλμανική θρησκεία, πολιτική και οικονομική εξάρτηση» σε ολόκληρη τη μειονότητα. Το ΓΠΚ επίσης ιδρύει πολλά δήθεν πολιτιστικά σωματεία και ΜΚΟ για να  προωθούν τα Τουρκικά συμφέροντα, επεμβαίνει και ρυθμίζει τις πολιτικές εξελίξεις στη περιοχή και γενικά χρηματοδοτεί κάθε δραστηριότητα που εξυπηρετεί τις τουρκικές επιδιώξεις.

Β. Διατηρεί διαρκή  επαφή με τη μειονότητα, διοργανώνοντας τακτικές επισκέψεις μελών της τουρκικής Κυβέρνησης και υψηλόβαθμων αξιωματούχων στην περιοχή οι οποίοι προβαίνουν σε προκλητικές δηλώσεις και ενέργειες.

Γ. Χρησιμοποιεί επίσης  τους Ψευτομουφτήδες  , οι οποίοι αυτοαποκαλούνται «εκλεγμένοι μουφτήδες» ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι παρά διορισμένοι από το Τουρκικό προξενείο, και ελεγχόμενοι από την Τουρκία και οι οποίοι  κατάφεραν εξαιτίας της εκνευριστικής ανοχής της Ελληνικής Πολιτείας να δημιουργήσουν μια de facto δομή παραμουφτείας στους δύο νομούς (Ροδόπης και Ξάνθης), να εγκαταστήσουν ένα ολόκληρο σύστημα ελέγχου των περισσοτέρων σχεδόν τεμενών στη Θράκη, διορίζοντας, απασχολώντας και «πληρώνοντας» έναν ολόκληρο στρατό από ιμάμηδες στα τεμένη που αυτοί ελέγχουν, και τα οποία λειτουργούν παράλληλα με τα τεμένη  των νόμιμων Μουφτειών. Στηριζόμενοι δε ευθέως από το Τουρκικό Προξενείο, και από διάφορες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις εντός και εκτός Ελλάδος με ξεκάθαρη διασύνδεση με το Τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών,  αποτελούν παράγοντες επηρεασμού της μουσουλμανικής μειονότητας  στην Θράκη. Χάρη στην απροκάλυπτη οικονομική στήριξη της Τουρκίας, διαφημίζονται ως θρησκευτικοί ηγέτες που έχουν την δύναμη να καθορίζουν ποιοι θα εκλέγονται βουλευτές, δήμαρχοι, ή σύμβουλοι δήμων και περιφέρειας στη Θράκη, επιζητώντας και τη δουλοπρεπή υποταγή στα γραφεία τους όλων των υποψηφίων εκπροσώπων της μειονότητας, προκειμένου να τους ελέγχουν. Το θλιβερό είναι ότι με την διαχρονική ανοχή και υποχωρητικότητα των Ελληνικών Κυβερνήσεων, εξελίχθηκαν σε ρυθμιστικούς παράγοντες εκλογής ακόμη και των χριστιανών υποψηφίων Βουλευτών.

Δ. Δίδει κίνητρα σπουδών στους νέους της μειονότητας να σπουδάσουν στη Τουρκία με την προϋπόθεση αυτοί να επιστρέψουν  στην Ελληνική Θράκη μετά την κτήση του πτυχίου τους, έχοντας, όπως είναι αντιληπτό , απόλυτα εκτουρκισμένη συνείδηση.

Ε. Μέσω της τράπεζας Ζιραάτ δανειοδοτεί  φανατικούς τουρκόφωνους μουσουλμάνους με πολύ χαμηλό επιτόκιο  για αγορά γής,  με στόχο να εμφανίσει ότι υπάρχει υπεροχή σε πληθυσμό και κατοχή γής ανω του 50% και να υλοποιήσει σε πρώτο στάδιο την αυτονομία στη Ροδόπη και στη συνέχεια την Ξάνθη.

ΣΤ.   Προσπαθεί να εκτουρκίσει τη μειονότητα μέσω της παιδείας και της θρησκείας, με  την ίδρυση, παρανόμων νηπιαγωγείων και φροντιστηρίων, αλλά και  με τη λειτουργία ιεροσπουδαστηρίου στον Εχίνο της Ξάνθης, κρατώντας  έτσι  τη μειονότητα απομονωμένη από την υπόλοιπη κοινωνία.

Ζ.   Ελέγχει την Πολιτική ζωή της περιοχής με την ένταξη εκλεκτών υποψηφίων σε συνδυασμούς  Ελληνικών Πολιτικών  κομμάτων, με τη καθοδήγηση της ψήφου της μειονότητας, καθώς και με τη στήριξη του αμιγώς μουσουλμανικού παράνομου  Τουρκόφρονου κόμματος ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑΣ (DEB) .

 Η.  Δίνει χρήματα ακόμη και για τη μαντήλα προκειμένου να τη φοράνε τα νέα κορίτσια όπως και να ακολουθούν την εκπαίδευση των μειονοτικών σχολείων.

 Θ. Τέλος η Τουρκία επιδιώκει την ολοκλήρωση του εκτουρκισμού της μουσουλμανικής μειονότητας μέσω  της επιχειρούμενης ομογενοποίησης του Τουρκικού , Πομακικού και Αθιγγάνικου στοιχείου, και  σε συνδυασμό και με τη Μουσουλμανική  μειονότητα της Βουλγαρίας να πραγματοποιήσει την αυτονόμηση αυτής.

ΤΡΕΧΟΥΣΑ  ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Σε αντίθεση με την Τουρκία η αδράνεια και η έλλειψη ενιαίας Εθνικής Στρατηγικής μας οδήγησε σε λάθη και παραλείψεις αλλά και ώθησε τη χώρα μας να υιοθετεί αντιφατικές  και αλληλοαναιρούμενες  σε βάθος χρόνου, πολιτικές ανάλογα με τις εκάστοτε συγκυρίες.

- Έτσι το 1930 το Ελληνο- Τουρκικό σύμφωνο φιλίας  Βενιζέλου- Κεμάλ προσέφερε στην Τουρκία τη νομιμοποίηση των  σωματείων με τον όρο « ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ» στον τίτλο τους , την επιβολή του λατινικού Αλφαβήτου και την αποδοχή βιβλίων και δασκάλων από την Τουρκία.

-  Με τα πρωτόκολλα του 1951 και αργότερα του 1968: Η εκπαίδευση υλοποιείται στην Τουρκική γλώσσα. Ιδρύονται μειονοτικά Γυμνάσια και Λύκεια, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται ο αριθμός μετακλητών διδασκάλων από την Τουρκία.

- Το 1954 η Ελληνική Κυβέρνηση, κατά παράβαση της Συνθήκης της Λωζάνης ,αναγνωρίζει την Μουσουλμανική μειονότητα ως Τουρκική και ψηφίζονται νόμοι περί λειτουργίας Τουρκικών Σχoλείων. Δυστυχώς και σ' αυτή την προσπάθεια της γειτονικής χώρας, η ατυχήςαπρονοησία της Ελλάδος , προσέφερε απροσδόκητη συνδρομή στις τουρκικές επιζητήσεις. Κατά την περίοδο 1952-1954, η  χρήση εκ μέρους της Ελληνικής διοικήσεως, του όρου «τουρκική μειονότητα», αντί του ορθού «μουσουλμανική μειονότητα» και η επιπόλαιη παρέμβαση του Έλληνα νομοθέτη με το Ν.Δ. 3065/54 «Περί του τρόπου λειτουργίας Τουρκικών Σχολείων Στοιχειώδους Εκπαιδεύσεως Δυτικής Θράκης και ρυθμίσεως ζητημάτων που αφορούσαν  στην εποπτεία αυτών από τους Επιθεωρητές Τουρκικών Σχολείων Δυτικής Θράκης», διευκόλυναν την μεταγενέστερη τουρκική προπαγάνδα η οποία, ακόμη και σήμερα, στις διεθνείς παραστάσεις της, για την «προστασία της μειονότητας», χρησιμοποιεί αυτά τα απρόσμενα «δώρα» ως απόδειξη του «τουρκισμού» των μουσουλμάνων.

- . Η ελληνοτουρκική μορφωτική συμφωνία του 1968 συνέβαλε αποφασιστικά στην αύξηση των διδασκομένων μαθημάτων στην τουρκική γλώσσα και στην διείσδυση τούρκων εθνικιστών μετακλητών διδασκάλων στα μουσουλμανικά μειονοτικά σχολεία της Θράκης. Η συμφωνία αυτή αγνόησε πλήρως την προ ολίγου επιβληθείσα κατάργηση της ελληνικής παιδείας στην Ιμβρο και την Τένεδο και, βεβαίως, ουδόλως απέτρεψε, λίγο αργότερα (1971) την απαγόρευση της λειτουργίας της θεολογικής Σχολής της Χάλκης και την επιβολή της υποχρέωσης στα Ελληνόπουλα της Κωνσταντινουπόλεως να αρχίζουν κάθε πρωί τα μαθήματά τους με τον τουρκικό όρκο «Είμαι τούρκος» και να τελειώνουν με το «Είμαι ευτυχής που γεννήθηκα τούρκος».....Για όλα αυτά βέβαια δεν υπήρξε δυστυχώς καμία Ελληνική αντίδραση!!

-Το 1984 διαλύονται οι μουσουλμανικοί σύλλογοι με τον όρο « Τουρκικός» και το 1988 αντικαθίσταται με τον όρο «Μειονοτικός» , με αποτέλεσμα να ακολουθήσουν πλήθος αποσταθεροποιητικών ενεργειών.. με κορυφαίες, την εμπρηστική συμπεριφορά του τότε Μουφτή Ξάνθης Μουσταφά Χιλμί, που υπό τις παραινέσεις του γιου του Μεχμέτ Αγκά διακηρύσσει για πρώτη φορά ότι, «η μουσουλμανική μειονότητα πρέπει να απολαμβάνει καθεστώτος αυτόνομης διοικήσεως» και  τα γεγονότα του Ιανουαρίου 1988 στην Κομοτηνή, με αφορμή την  απόφαση του Αρείου Πάγου, που απαγόρευε την χρήση του όρου «τουρκικός» στους τίτλους τοπικών μουσουλμανικών σωματείων.

Το ζήτημα λοιπόν  της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης έχει αποτελέσει ένα θέμα «ταμπού» για την Ελληνική πολιτική σκηνή επί  πολλές δεκαετίες. Το Ελληνικό κράτος  δυστυχώς έχει διαχρονικά επιδείξει μια αδικαιολόγητη αδράνεια και μια ανοχή  στις  έντονες προκλήσεις εκ μέρους της Τουρκίας και του Προξενείου της Κομοτηνής ,  ενώ και σήμερα δεν  φαίνεται να υπάρχει μια ξεκάθαρη πολιτική του Ελληνικού κράτους για τον τρόπο διαχείρισης των ζητημάτων της μειονότητας.

   Με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχει:

-- Κατάφορη καταπάτηση πολιτισμικών δικαιωμάτων των Πομάκων και Ρομά πλήρως κατοχυρωμένων από τη Συνθήκη της Λωζάνης , το Διεθνές Δίκαιο και το Ευρωπαϊκό κεκτημένο.

Μειονοτικοί υποψήφιοι δηλώνουν Τούρκοι και δραστηριοποιούνται υπέρ της δήθεν Ανεξάρτητης Θράκης στηριζόμενοι από Τουρκόφωνους φορείς.
Το ΓΠΚ παρεμβαίνει προκλητικά και ανεξέλεγκτα στα εσωτερικά πράγματα της χώρας. υπερβαίνοντας κατά πολύ τις τυπικές αρμοδιότητες ενός προξενείου, ως χαμηλόβαθμης διπλωματικής αντιπροσώπευσης.
Νόμοι σαν τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ δεν λαμβάνουν υπόψη την ιδιαιτερότητα της περιοχής.
Οι περισσότεροι Σύλλογοι φέρουν τον προσδιορισμό ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ, παρά το γεγονός ότι αυτό θεωρείται παράνομο από το ΣτΕ.
Οι ψευτομουφτήδες και άλλα όργανα της Άγκυρας πέραν των άλλων, απειλούν και εκβιάζουν νομοταγείς μουσουλμάνους , και επιβάλλουν στους Πομάκους να μην διοργανώνουν πολιτιστικές εκδηλώσεις στη γλώσσα τους.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.

Επειδή σύμφωνα με τη ρήση: ΟΙ ΑΠΛΟΙ ΛΑΟΙ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΧΑΝΟΥΝ, ΟΙ ΕΞΥΠΝΟΙ ΛΑΟΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΝΤΑΙ, ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΟΙ ΕΥΦΙΕΙΣ   ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ, και για να αποφύγουμε νέα Εθνική συρρίκνωση,   πρέπει άμεσα,  αν όχι χθες να δημιουργήσουμε έξυπνες και δημιουργικές ευκαιρίες στη Θράκη:

-- Είναι απαραίτητη και αναγκαία σήμερα η αφύπνιση του Ελληνικού Πολιτικού κόσμου. Τα Πολιτικά Κόμματα έχουν χρέος να συνεννοηθούν επιτέλους μεταξύ τους στη βάση μιας «Εθνικής Στρατηγικής και Πολιτικής για την Ανάπτυξη και την Ανάδειξη της Θράκης»,

--  Να μεθοδευτεί δέσμη πολιτικών , αυτοδιοικητικών και αναπτυξιακών  ενεργειών και μέτρων , μέσω των οποίων θα διασφαλίζεται η ανάπτυξη και η ευημερία όλου του πληθυσμού της Θράκης- 

- Απαιτείται εκπαιδευτική αναβάθμιση με αύξηση των Δημοσίων ελληνόγλωσσων Σχολείων στα πομακοχώρια, κατάργηση των δίγλωσσων μειονοτικών σχολείων και ίδρυση ελληνόγλωσσωνσχολείων στα οποία  οι μουσουλμανόπαιδες θα  διδάσκονται όλα τα μαθήματα μόνο στα ελληνικά και να μπορούν να επιλέξουν ως δεύτερη γλώσσα την τουρκική ή την Πομακική ή την Ρομανί μόνο για εκμάθηση.

- Οι Πομάκοι να μαθαίνουν πομάκικά και οι Ρομά Ρομανί!

--  Ίδρυση  στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο,  Έδρας Πομακικής Γλώσσας και Πολιτισμού με δική μας χρηματοδότηση.

-  Να εξεταστεί η σκοπιμότητα και η δυνατότητα καταγγελίας των μορφωτικών πρωτοκόλλων του 1951, 1954 και 1968, που παραβιάζουν τη Συνθήκη της Λωζάνης.

 -    Να μεταφερθεί το ιεροσπουδαστήριο Εχίνου στην Ξάνθη.

--    Κατάργηση της Σαρίας και δημιουργία προϋποθέσεων εξόδου της μειονότητας, από την κοινωνική και μορφωτική απομόνωση.

-   Χαμηλό ΦΠΑ  σε όλα τα είδη!

- Αλλαγή του Σχεδίου Καλλικράτης

-   Η αποτροπή της χειραγώγησης της μειονότητας από το Τουρκικό Προξενείο(ΤΠΚ)  και  έλεγχος  της νομιμότητας των Δραστηριοτήτων του ΤΠΚ και σε αντίθετη περίπτωση η επιβολή κυρώσεων.

- Το Τουρκικό Προξενείο δεν έχει λόγο ύπαρξης καθόσον στη Θράκη δεν υπάρχουν Τούρκοι, αλλά   Έλληνες Μουσουλμάνοι , οι οποίοι είναι Έλληνες πολίτες. Άλλωστε δημιουργεί προβλήματα στην περιοχή και διαταράσσει την ειρηνική συμβίωση των Ελλήνων,  Χριστιανών και Μουσουλμάνων .Δεν περιλαμβάνεται στη συνθήκη της Λωζάνης και Πρέπει να κλείσει.

- -     Ίδρυση Ελληνικού Προξενείου στη Τραπεζούντα!

- Η ελληνική πολιτεία πρέπει, από την πλευρά της, να επικεντρωθεί στην οικονομική, κοινωνική και εθνική θωράκιση της Θράκης και στη δημιουργία ενός αναπτυξιακού μοντέλου για την περιοχή, που θα αποκλείει την αυθαίρετη δραστηριότητα Τουρκικών κύκλων  που έχουν στόχο την ανάδειξη μια νέας οικονομικής ελίτ της μουσουλμανικής μειονότητας, και  η οποία  θαείναι υποχείριο της Άγκυρας.

- Η δημογραφική ενίσχυση της περιοχής,  με σειρά κινήτρων στην κατεύθυνση της εργασίας, των υποδομών, της ασφάλειας, της φορολογίας και των φόρων,  της γής, της ενίσχυσης του Πανεπιστημίου , της μεταφοράς κρατικών  υπηρεσιών στην περιοχή καθώς και δημοσίων και ξένων επενδύσεων.

-Επισκέψεις Τούρκων Αξιωματούχων δεν πρέπει να γίνονται αποδεκτές καθότι διχάζουν , προκαλούν και αποσταθεροποιούν.

- Να ζητήσουμε  το Προξενείο της Ανδριανούπολης να μεταφερθεί στην Ίμβρο .

- Τα Πολιτικά Κόμματα και οι υποψήφιοι να σταματήσουν τις όποιες  “συναλλαγές” με το Προξενείο και τους “γνωστούς  της μειονότητας”, για ψήφους έναντι “ανταλλαγμάτων”. Είναι όνειδος. Τέρμα πια οι παροχές καλής θελήσεως και προς Θεού,  καμία υποχώρηση στην απαίτηση των Τούρκων για “εκλογή των μουφτήδων”. Η ασυδοσία των ψευτομουφτήδων πρέπει να σταματήσει.

-  Συστηματικός και πιο αποτελεσματικός έλεγχος των ψευτομουφτήδων  και, εάν χρειαστεί, σε περιπτώσεις προκλητικών δηλώσεων εναντίον των συμφερόντων της Ελλάδας , εφαρμογή του νόμου.

-  Ενίσχυση της αποτρεπτικής μας ικανότητας(Ισχυρές ΕΔ). Να διώξουμε τα φοβικά μας σύνδρομα,  τις ψευδαισθήσεις και τις αυταπάτες . Να σταματήσουμε να είμαστε υποχωρητικοί  και κατευναστικοί απέναντι στην Τουρκία.

-  Και τέλος( σαν παραίνεση, προτροπή)  θα πρέπει να αντιληφθούν όλοι οι ετεροδημότες Θρακιώτες ότι πρέπει να εγγραφούν στους Δήμους και στις κοινότητες της Θράκης μας. Δεν τους  έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα, τους  χρειάζεται η Θράκη  και ειδικότερα τώρα με την απαράδεκτη προκλητικότητα της Τουρκίας και του ΤΠΚ. Δεν αρκεί μόνον να διαμαρτυρόμαστε « τι κάνει η Πολιτεία για τη Θράκη, αλλά τι κάνουμε εμείς για τη Θράκη!!»

Γενικό Συμπέρασμα

Το κράτος στη Θράκη νοσεί διότι η αποτροπή έχει αντικατασταθεί από τον κατευνασμό , ενώ παράλληλα η κομματική ιδιοτέλεια προηγείται των Εθνικών θεμάτων. Η Ελλάδα οφείλει να παύσει να  εμφανίζει αυτή την άκρως επικίνδυνη για την ασφάλειά της  αδράνεια και ανοχή  και να ασχοληθεί ταχύτατα και αποτελεσματικά με την αντιμετώπιση  των προβλημάτων της Θράκης , προκειμένου να διασφαλίσει τα Εθνικά Συμφέροντα με σειρά αποτρεπτικών και αναπτυξιακών μέτρων στο πλαίσιο των Διεθνών κανόνων, Συνθηκών και της Διεθνούς Πρακτικής.

Αντιπτέραρχος (Ι) εα. Κων/νος Ιατρίδης
Επίτιμος Δκτής ΔΑΥ - Στρατιωτικός Αναλυτής