Στο στόχαστρο δουλεμπόρων ο Έβρος: Οι ανήλικοι, τα «δρομολόγια» και οι φόβοι της ΕΛ.ΑΣ.

Στο στόχαστρο δουλεμπόρων ο Έβρος: Οι ανήλικοι, τα «δρομολόγια» και οι φόβοι της ΕΛ.ΑΣ.



Στο στόχαστρο οργανωμένων κυκλωμάτων διακίνησης προσφύγων και μεταναστών εξακολουθεί να βρίσκεται ο Έβρος, με τις ελληνικές Αρχές να προσπαθούν να αυξήσουν την επιχειρησιακή τους ετοιμότητα, με φόντο την επαπειλούμενη προσφυγική κρίση ύστερα από την επικράτηση των Ταλιμπάν στην Καμπούλ.

Ενδεικτικό είναι, όπως λένε στο newsbomb αρμόδιες πηγές, ότι μόνο την περασμένη εβδομάδα έγιναν 10 συλλήψεις διακινητών. Μάλιστα, οι ίδιες πηγές προσθέτουν ότι τα κυκλώματα αρχίζουν να «βάζουν μπροστά» ανήλικους, οι οποίοι λειτουργούν ως «οδηγοί» των μεταναστών που εισέρχονται από την Τουρκία στην Ελλάδα:

«Είναι διακινητές πολλών και διαφορετικών εθνικοτήτων. Παρατηρείται ότι τα κυκλώματα... επιστρατεύουν σε πολλές περιπτώσεις ανήλικους για να μεταφέρουν τους μετανάστες, με αποτέλεσμα έφηβοι που δεν έχουν καν δίπλωμα οδήγησης να οδηγούν οχήματα φορτωμένα με κόσμο. Αυτός είναι και ο λόγος που σημειώνονται σοβαρά τροχαία ατυχήματα, καθώς οι ανήλικοι αναπτύσσουν ταχύτητες χωρίς οδηγική εμπειρία και μπορεί να εκτραπούν της πορείας τους, στη θέα ενός περιπολικού ή στο άκουσμα μίας σειρήνας. Έχουμε δει ανήλικους να οδηγούν Ι.Χ. με δέκα και δεκαπέντε επιβαίνοντες. Τα κυκλώματα αποβλέπουν στην καλύτερη αντιμετώπιση που θα τύχουν από την ελληνική Δικαιοσύνη σε περίπτωση σύλληψης».

Ο Χρυσοβαλάντης Γιαλαμάς, Πρόεδρος Συνοριοφυλάκων Έβρου, εξηγεί στο newsbomb ότι «τα κυκλώματα διακινητών άρχισαν να πιέζουν περισσότερο τον Έβρο μετά την άρση του lockdown. Μέχρι τότε, δηλαδή για όσο ίσχυε η απαγόρευση μετακίνησης από νομό σε νομό, οι ροές ήταν κατά πολύ μειωμένες. Από τον Μάιο και μετά άρχισαν ξανά να πιέζουν περισσότερο, ενώ τον Ιούλιο και τον Αύγουστο το πρόβλημα έγινε ακόμα εντονότερο. Η ελληνική πλευρά έχει κληρονομιά τη διαχείριση της κρίσης του Μαρτίου του 2020 στον Έβρο. Τότε αποδείξαμε τις δυνατότητές μας, ενώ έκτοτε τα σύνορα έχουν θωρακιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το κομμάτι του φράχτη των 27 χιλιομέτρων είναι απροσπέλαστο, ενώ προϋπήρχε και ο φράκτης των 12 χιλιομέτρων. Από εκεί και πέρα υπάρχει και μία πολύ μεγάλη έκταση στην οποία δεν υπάρχει φράκτης. Γι’ αυτό περιμένουμε τη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος επιτήρησης των συνόρων, το οποίο αναμένεται να βοηθήσει σημαντικά».

Το σύστημα ηλεκτρονικής επιτήρησης θα βασίζεται σε 11 πυλώνες (σημεία ελέγχου), μέσω των οποίων θα καλύπτονται τα περάσματα που χρησιμοποιούν τα κυκλώματα διακινητών για να περάσουν πρόσφυγες και μετανάστες επί ελληνικού εδάφους. Μερικά από αυτά τα περάσματα χαρακτηρίζονται σήμερα ως «λιγότερο φυλασσόμενα» σε σχέση με άλλα σημεία των συνόρων. Στην Αλεξανδρούπολη θα βρίσκεται το κεντρικό και μεγαλύτερο κέντρο επιχειρήσεων, όπου θα λαμβάνονται οι αποφάσεις και θα γίνεται ο συντονισμός.

Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι ένας από τους φόβους των ελληνικών Αρχών είναι οι δουλέμποροι να επιχειρήσουν να «ενεργοποιήσουν» και άλλους «δρόμους», βλέποντας ότι τα σύνορα του Έβρου είναι πολύ καλύτερα θωρακισμένα σε σχέση με το παρελθόν. Μία από τις διόδους αυτές είναι η ελληνοβουλγαρική.

Τέλος, αναμένονται οι προσλήψεις 250 νέων συνοριοφυλάκων, απόφαση ειλημμένη που έχει προαναγγελθεί από την κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, η προκήρυξη θα ανακοινωθεί μέσα στο Σεπτέμβριο, ενώ στόχος είναι μέχρι τον ερχόμενο Δεκέμβριο οι 250 νέοι συνοριοφύλακες να βρίσκονται στα σύνορα και να έχουν αναλάβει υπηρεσία.