Ινδία: Σε υπηρεσία δεύτερη Μοίρα με Rafale



Η ινδική Αεροπορία εισήγαγε επισήμως, την 28η Ιουλίου 2021, σε υπηρεσία, το πολλαπλών ρόλων μαχητικό αεριωθούμενο Rafale με την 101η Μοίρα στον Σταθμό Αεροπορίας Χασιμάρα στην Ανατολική Αεροπορική Διοίκηση (EAC). Αυτή είναι η δεύτερη Μοίρα που εισάγει σε υπηρεσία τα μαχητικά Rafale.

Στην τελετή ενσωμάτωσης παρευρέθηκε ο Πτέραρχος Ρακές Κουμάρ Σινγκ Μπχούνταρια, Αρχηγός του επιτελείου ινδικής Αεροπορίας. Κατά την άφιξη του, τον Αρχηγό ινδικής Αεροπορίας, υποδέχθηκε ο Αντιπτέραρχος Αμίτ Ντέβ, Διοικητής EAC. Η εκδήλωση περιελάβανε διέλευση αεροπλάνων Rafale που σηματοδότησε την άφιξη των αεροσκαφών Rafale στην Χασιμάρα την οποία ακολούθησε η παραδοσιακή υποδοχή με κανόνια νερού.

Μιλώντας στο προσωπικό κατά την τελετή εισαγωγής σε υπηρεσία, ο Αρχηγός ινδικής Αεροπορίας δήλωσε ότι η αποδοχή των Rafale σχεδιάστηκε προσεχτικά από την Χασιμάρα έχοντας κατά νου τη σπουδαιότητα ενίσχυσης των δυνατοτήτων της ινδικής Αεροπορίας στον Ανατολικό Τομέα.

Υπενθυμίζοντας την ένδοξη ιστορία της 101 Μοίρας, η οποία της προσέδωσε τον τίτλο «Γεράκια των Σάμπ και Αχνούρ», ο Αρχηγός ινδικής Αεροπορίας προέτρεψε στο προσωπικό να συνδυάσει τον ζήλο και την αφοσίωση του με την απαράμιλλη δυναμικότητα των νέων πλατφορμών. Είπε ότι δεν έχει καμία αμφιβολία πως η Μοίρα θα κυριαρχήσει οπουδήποτε και όποτε απαιτηθεί και θα διασφαλίσει ο αντίπαλος να είναι πάντα τρομοκρατημένος από την απόλυτη ισχύ της.

Η Μοίρα ιδρύθηκε την 1η Μαΐου 1946 στο Παλάμ και στο παρελθόν διέθετε  αεροπλάνα Harvard, Spitfire, Vampire, Su-7 και MiG-21M. Στην ιστορία της Μοίρας συμπεριλαμβάνεται και συμμετοχή της στους ινδοπακιστανικούς πολέμους το 1965 και το 1971.

Η αποδοχή των αεροπλάνων έρχεται σχεδόν ένα χρόνο μετά την ένταξη σε υπηρεσία των πρώτων Rafale με την πρώτη Μοίρα της ινδικής Αεροπορίας. Η αποδοχή έγινε δυνατή με την άφιξη τριών ακόμη αεροπλάνων, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό τους στα 26 από τα 36 αεροπλάνα που παραγγέλθηκαν στην γαλλική Dassault Aviation με αξία $9 δισεκατομμύρια.

Τα υπόλοιπα 10 μαχητικά αεροπλάνα πιθανόν να φτάσουν στην Ινδία στα τέλη του έτους. Εκ των 36 αεροπλάνων, 30 είναι μαχητικά και έξι εκπαιδευτικά.

Τα πρώτα πέντε Rafale έφτασαν στην προκεχωρημένη Αεροπορική Βάση Αμπάλα στην βόρεια Ινδία την 29η Ιουλίου 2020 και εντάχθηκαν στην ινδική Αεροπορία – στην 17 Μοίρα «Χρυσά Βέλη»- από τον υπουργό άμυνας Ράτζναθ Σινγκ την 10η Σεπτεμβρίου σε μια τελετή στην οποία συμμετείχε επίσης και η Γαλλίδα ομόλογος του, Φλωράνς Παρλί. Από τότε, τα υπόλοιπα αεροπλάνα φτάνουν κατά παρτίδες.

Η ινδική Αεροπορία ξεκίνησε το 2007 τις εργασίες για την απόκτηση 126 μεσαίων μαχητικών αεροπλάνων πολλαπλών ρόλων (MMRCA) – το μεγαλύτερο μέρος των οποίων επρόκειτο να κατασκευαστούν στην Ινδία στο πλαίσιο συμβάσεως μεταφοράς τεχνολογίας- και επέλεξε το Rafale μεταξύ έξι υποψηφίων αεροπλάνων. Ωστόσο, με κάποιο τρόπο δεν επιτεύχθηκε κάποια συμφωνία γιατί προέκυψε μια ρήτρα και ενώ η Hindustan Aeronautics (HAL) θα ήταν υπεύθυνη για την ενσωμάτωση και κατασκευή του 70 τοις εκατό του αεροσκαφών ,στις εγκαταστάσεις της στην Ινδία, η ρήτρα προέβλεπε ότι η ευθύνη της ποιότητας της παραγωγής στην HAL θα ήταν αποκλειστικά του Γάλλου προμηθευτή.

Η Dassault αρνήθηκε, λέγοντας: Εσείς τα κατασκευάζετε, εσείς είστε υπεύθυνοι.

Αργότερα, το 2015, η κυβέρνηση Μόντι ορθώς ακύρωσε την προβληματική διαδικασία και καθώς η ινδική Αεροπορία σύντομα θα υστερούσε σε αεροπλάνα, αποφάσισε να αποκτήσει 36 Rafale ή δύο Μοίρες, 18 αεροπλάνα η κάθε μια, στο πλαίσιο διακυβερνητικής συμφωνίας.

Εν τω μεταξύ, η ινδική Αεροπορία, έχει σε εξέλιξη διαγωνισμό για 114 MMRCA, μονοκινητήρια ή δικινητήρια, όπως ο διαγωνισμός του 2007. Η ινδική Αεροπορία χρειάζεται ένα συνδυασμό 400 αεροπλάνων, με μια πρόχειρη αναλογία 70:30 δικινητήριων και μονοκινητήριων.

Εκτός από το Sukhoi Su-30 MKI, το οποίο παραλήφθηκε τη δεκαετία του ’90, όλα τα αεροπλάνα της ινδικής Αεροπορίας, παρότι αναβαθμισμένα, είναι της δεκαετίας του 1980. Τα Rafale είναι τα πιο σύγχρονα αεροπλάνα στο σημερινό οπλοστάσιο της ινδικής Αεροπορίας.

Πηγή: indiastrategic.in