Η Ελλάδα ετοιμάζει ''κίνηση-ματ'' με την κατασκευή μη επανδρωμένων ναυτικών σκαφών-Στα «σκουπίδια» τα τουρκικά σχέδια στο Αιγαίο

Η Ελλάδα ετοιμάζει ''κίνηση-ματ'' με την κατασκευή μη επανδρωμένων ναυτικών σκαφών-Στα «σκουπίδια» τα τουρκικά σχέδια στο Αιγαίο



Οφείλουμε να αναπροσαρμώσουμε τις ανάγκες της αμυντικής μας βιομηχανίας ενόψει του τουρκικού κινδύνου στο Αιγαίο

Οι Τούρκοι με έντονο σκεπτικισμό αναφέρουν ότι η Ελλάδα ξεκίνησε ήδη να επενδύει σοβαρά πλέον (έρευνα-κατασκευή) σε μη επανδρωμένα ναυτικά σκάφη, αφού η Άγκυρα προσπαθεί να κυριαρχήσει σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο με το σκάφος “Ουλάκ” και δύο ακόμα παρόμοιες ναυτικές μη επανδρωμένες πλατφόρμες.

Δεν αναφέρονται μόνο σε μη επανδρωμένα ελληνικά σκάφη που παρουσιάστηκαν στην DEFEA-2021,  αλλά σε άλλα προγράμματα που θα “σκάσουν μύτη” οσονούπω, προκαλώντας το τεράστιο τουρκικό ενδιαφέρον για τις δυνατότητες των ελληνικής κατασκευής πλέον, επιθετικών μη επανδρωμένων σκαφών.
 
Για το θέμα επικρατεί άκρα μυστικότητα στο ελληνικό Πεντάγωνο και τα όποια αποτελέσματα θα ανακοινωθούν όταν η στρατιωτική ηγεσία κρίνει ότι πρέπει να γίνει. 

Υπενθυμίζουμε ότι ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, απαντώντας προ μηνών σε σχετική ερώτηση με θέμα «Προοπτική σχεδιασμού, είτε για κατασκευή, είτε για προμήθεια, μη επανδρωμένων πλωτών μέσων για το Πολεμικό Ναυτικό» απάντησε:

“Υφίσταται σχεδιασμός για την επαύξηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Πολεμικού Ναυτικού, με βάση τις καταγεγραμμένες επιχειρησιακές απαιτήσεις και οποιαδήποτε λύση εξυπηρετεί τον εν λόγω σχεδιασμό, εξετάζεται και αξιολογείται διεξοδικά, συνεκτιμώντας τις εκάστοτε επιχειρησιακές και οικονομικές συνθήκες”.
 
Πληροφορίες μη επιβεβαιωμένες φέρουν το Ισραήλ, μια χώρα με προηγμένη αμυντική βιομηχανία, να αποτελεί μια πηγή για την δημιουργία ελληνικών μη επανδρωμένων σκαφών σε συνεργασία με ελληνικές εταιρείες.

Για παράδειγμα η εταιρεία ELBIT, έχει στο “οπλοστάσιο της”  μια σειρά από οπλικά συστήματα, ενώ διαθέτει τεχνογνωσία ή για την κατασκευή και μη επανδρωμένων σκαφών, που θα βοηθούσε πολλές ελληνικές εταιρείες.
 
Τα μη επανδρωμένα σκάφη (USV) αποτελούν μία τρομερά οικονομική λύση για την Ελλάδα, ενώ διαθέτουν μεγάλες δυνατότητες.

Ο χειρισμός τους γίνεται από επίγειο σταθμό αποτελούμενο από 2 με 3 άτομα.Τα σκάφη αυτού του τύπου αναλαμβάνουν αποστολές περιπολίας, μειώνοντας το ρίσκο ανθρώπινων απωλειών με τρομερά αποτελέσματα.

Τα USV χρησιμοποιούνται επίσης σε επιθετικές αποστολές με όπλα ευθυτενούς τροχιάς αλλά και μικρούς πυραύλους, κατά επίγειων και ναυτικών στόχων, σε αποστολές περιπολίας, κά.


Οι Τούρκοι με την μαζική χρήση τέτοιων σκαφών είχαν στόχο να παρενοχλούν ελληνικές μονάδες επιφανείας, να προωθούν παράνομες μεταναστευτικές ροές από τα μικρασιατικά παράλια, και πολλά πολλά άλλα.

Οι ίδιες τουρκικές δημοσιογραφικές πηγές στάθηκαν επίσης και στην συμφωνία της χώρας μας  με τη Γερμανία, για την παραγγελία 44 βαρέων τορπιλών  'SeaHake Mod 4'.
 
Οι τορπίλες τύπου "SeaHake Mod 4" θα τοποθετηθούν σε υποβρύχια τύπου 209 και 214 του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ενώ η τελική απόφαση για τον εκσυγχρονισμό 4 νέων φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό και 4 φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ θα ληφθεί το φθινόπωρο, καταλήγουν οι Τούρκοι ειδικοί.

Φυσικά οι Τούρκοι δεν κόπτονται για τα δισεκατομμύρια ευρώ που θα σπαταλήσει η Ελλάδα για την άμυνα λόγω των τουρκικών προκλήσεων, αλλά είναι σκεπτικοί διότι βλέπουν ότι θα χάσουν την όποια θεωρητική υπεροχή εκτιμούσαν ότι είχε η χώρα τους στο Αιγαίο ειδικά σε αυτόν τον τομέα.