Οι πρώτοι ιπτάμενοι της Πολεμικής Αεροπορίας ήδη «μάχονται» με τα Rafale - Τα «μυστικά» στα χέρια των Ελλήνων



Καθημερινά απογειώνονται μαζί με Γάλλους συναδέλφους τους από Πολεμικές Μοίρες της Armee D’el Air και λαμβάνουν μέρος σε όλο και πιο σύνθετα σενάρια τα οποία αφορούν είτε air to air «πόλεμο» με συμμετοχή μεγάλου αριθμού μαχητικών είτε αποστολές κρούσης αφού τo Rafale αποτελεί κατά γενική ομολογία ένα «πολυεργαλείο» με υψηλές δυνατότητες σε κάθε μορφή επιχειρήσεων.

Ο χρόνος πλέον μετρά αντίστροφα μέχρι να προσγειωθούν στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα τα πρώτα έξι Rafale και στη Γαλλία τα ταχύρυθμα μαθήματα των ιπτάμενων και τεχνικών της HAF βρίσκονται στην τελική τους ευθεία. Οι τέσσερις πρώτοι Έλληνες αεροπόροι ο οποίοι εκπαιδεύονται επί Γαλλικού εδάφους και αέρα από τις αρχές του καλοκαιριού ήδη έχουν περάσει από την γνώση του αεροπλάνου και των όπλων του στο τακτικό επίπεδο εναέριας μάχης αλλά και κρούσης. Καθημερινά απογειώνονται μαζί με Γάλλους συναδέλφους τους από Πολεμικές Μοίρες της Armee D’el Air και λαμβάνουν μέρος σε όλο και πιο σύνθετα σενάρια τα οποία αφορούν είτε air to air «πόλεμο» με συμμετοχή μεγάλου αριθμού μαχητικών είτε αποστολές κρούσης αφού τo Rafale αποτελεί κατά γενική ομολογία ένα «πολυεργαλείο» με υψηλές δυνατότητες σε κάθε μορφή επιχειρήσεων.

Οι τέσσερεις ιπτάμενοι της Πολεμικής Αεροπορίας έχοντας ήδη μεγάλη εμπειρία πριν καν ταξιδέψουν για τη Γαλλία με κάθε αεροπόρο να ξεπερνά τις 500 ώρες πτήσεις είτε σε Mirage είτε σε F-16, έχουν αποκτήσει μεγάλη ευχέρεια στο μαχητικό. Και έχουν ενσωματωθεί με απόλυτη επιτυχία στο άκρως απαιτητικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Γάλλων που πετούν το Rafale εδώ και δύο δεκαετίες. Με μόλις έξι μήνες σκληρής δουλειάς στις «ριπές» κατάφεραν ήδη να πετούν ακόμα και σε μεγάλα Comao και να μαθαίνουν από τους Γάλλους να εκμεταλλεύονται όλα τα πλεονεκτήματα του μαχητικού από το πανίσχυρο ραντάρ AESEA και το σύστημα αυτοπροστασίας SPECTRA έως τους «φονικούς» METEOR και όλα τα όπλα που μπορεί να μεταφέρει το δικινητήριο «Δελταπτέρυγο». Ουσιαστικά οι Έλληνες ιπτάμενοι «μυούνται» από τους πιλότους-εκπαιδευτές της Armee D’el Air ώστε να εκμεταλλεύονται το Game Changer μαχητικό. Με τη μεγάλη εμπειρία που ήδη διαθέτουν από τα F-16 και τα Mirage η εικόνα που μεταφέρουν στο Επιτελείο είναι ότι το Rafale αποτελεί με διαφορά πιο προηγμένο αεροσκάφος, ιδανικό για τις αποστολές που θα κληθεί να αναλάβει η Πολεμική Αεροπορία σε περίπτωση σύγκρουσης με την Τουρκία.

Έως τα τέλη του χρόνου που εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η εκπαίδευσή τους στη Γαλλία αναμένεται να είναι σε θέση να αποτελέσουν τον ‘’πυρήνα’’ των ιπτάμενων της 332 Πολεμικής Μοίρας ‘’Γεράκι’’ γύρω από τους οποίους θα «χτιστεί» η πρώτη Ελληνική Μοίρα Rafale. Ταυτόχρονα η δεύτερη τετράδα «γερακιών» η οποία ήδη βρίσκεται στη Γαλλία και έχει αρχίσει να πετά τις «ριπές» θα βρίσκεται σε ένα πολύ ικανοποιητικό επίπεδο ενώ και η τρίτη τετράδα η οποία μεταβαίνει στη Γαλλία τις επόμενες ημέρες θα έχει ολοκληρώσει το θεωρητικό μέρος της εκπαίδευσης στο έδαφος.

Έως τότε η Πολεμική Αεροπορία αναμένεται να έχει ήδη παραλάβει ακόμη δύο μονοθέσια μαχητικά και πλέον έξι συνολικά Rafale, τέσσερα μονοθέσια και δύο διθέσια να έχουν βαφτεί με τα μπλε διακριτικά της HAF.

Όμως στις Γαλλικές αεροπορικές βάσεις εκτός από τους 12 Έλληνες ιπτάμενους έως τα τέλη του χρόνου θα έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή τους και οι περίπου 60 τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας όλων των ειδικοτήτων. Θα αποτελέσουν την «καρδιά» της πρώτης Ελληνικής Πολεμικής Μοίρας Rafale και θα έχουν το βαρύ έργο να διαθέτουν ετοιμοπόλεμα και σε ανώτατη επιχειρησιακή κατάσταση τα πιο ισχυρά μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας.

Η επιστροφή από την Γαλλία στην Τανάγρα της Ελληνικής «παροικίας» Rafale στις αρχές του επόμενου χρόνου θα γίνει ταυτόχρονα με την προσγείωση στην 114 Πτέρυγα Μάχης των πρώτων έξι μαχητικών. Μια ιστορική στιγμή για την Πολεμική Αεροπορία η οποία θα σηματοδοτεί την αλλαγή σελίδας για τα Ελληνικά «γεράκια».

Στην Τανάγρα ήδη άρχισαν οι πρώτες εργασίες ώστε τις πρώτες εβδομάδες του 2022 να είναι όλα έτοιμα για να υποδεχτούν τις «ριπές». Αναβαθμισμένο υπόστεγο, νέα συνεργεία, καινούργια στέγαστρα στα Γαλλικά πρότυπα αλλά και τοποθέτηση του εξομοιωτή εκεί που βρισκόταν ο αντίστοιχος για τα πρώτα Mirage 2000 EG/BG.