Πλήρως ευέλικτη ως προς τη διαμόρφωση της θα είναι η ευρωκορβέτα, σε πλήρη εξέλιξη το πρόγραμμα

Πλήρως ευέλικτη ως προς τη διαμόρφωση της θα είναι η ευρωκορβέτα, σε πλήρη εξέλιξη το πρόγραμμα



Μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη, στην αμερικανική αμυντική ιστοσελίδα «DefenseNews», έδωσε ο Πλοίαρχος Andrea Quondamatteo, αξιωματικός του Ιταλικού Ναυτικού και διευθυντής του προγράμματος της ευρωκορβέτας, στο οποίο συμμετέχουν η Ελλάδα, η Ιταλία, η Γαλλία και η Ιταλία.

 Η συνέντευξη δόθηκε επ’ ευκαιρία της πρόσφατης τηλεδιάσκεψης μεταξύ των συμμετεχόντων, στα τέλη Οκτωβρίου, όπου επιβεβαιώθηκε η πρόοδος του προγράμματος. Αρχικά το κόστος του προγράμματος θα είναι περί τα € 6 δισεκατομμύρια, ενώ όπως αποκάλυψε ο Andrea Quondamatteo, στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχε η Πορτογαλία (ως παρατηρητής) και η Δανία ως ενδιαφέρουσα χώρα.

Είπε επίσης ότι μέχρι στιγμής έχει εκφραστεί ενδιαφέρον για 20 πλοία, έξι για τη Γαλλία, έξι και την Ισπανία και οκτώ για την Ιταλία. Τα πλοία θα έχουν περί τα 105 μέτρα μήκος και 3.000 τόνους εκτόπισμα, ενώ θα αναπτυχθούν σε δύο κύριες εκδόσεις: Μάχης και μακράς περιπολίας (η Ιταλία επιθυμεί την έκδοση μάχης, ενώ η Γαλλία την έκδοση μακράς περιπολίας). Και οι δύο εκδόσεις θα ενσωματώνουν ραντάρ 3D με την κάθε χώρα να επιλέγει το ραντάρ της επιθυμίας της. Η ευελιξία στη σχεδίαση θα επιτρέψει σε κάθε χώρα να διαμορφώσει το πλοίο σύμφωνα με τις ανάγκες της (σύστημα διαχείρισης μάχης, αισθητήρες, όπλα κ.ά.).

Επίσης, και οι δύο εκδόσεις θα ενσωματώνουν βλήματα αντιαεροπορικής άμυνας, μέσου και/ή μικρού βεληνεκούς με τα CAMM-ER της MBDA να είναι ισχυρή υποψηφιότητα. Η έκδοση μάχης θα ενσωματώνει και σύστημα αντιμετώπισης τορπιλών, ενώ η επιθυμητή μέγιστη ταχύτητα είναι 25-26 κόμβοι (46-48 χιλιόμετρα την ώρα).

 Η έκδοση μακράς περιπολίας θα έχει μέγιστη ταχύτητα περί τους 24 κόμβους (44 χιλιόμετρα την ώρα). Όπως δήλωσε ο Andrea Quondamatteo μέχρι στιγμή ενδιαφέρον για συμμετοχή στο πρόγραμμα έχουν εκφράσει 40 περίπου ευρωπαϊκές εταιρίες. Να σημειωθεί ότι η Ιταλία ήδη έχει εγκρίνει κονδύλι ύψους € 1,5 για τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων και παράδοση του πρώτου πλοίου το 2027.