Το bras de fer του ναυτικού Επιτελείου για αξιόμαχο στόλο: Απαιτούνται χειροπιαστές, γοργές και σίγουρες λύσεις

Το bras de fer του ναυτικού Επιτελείου για αξιόμαχο στόλο: Απαιτούνται χειροπιαστές, γοργές και σίγουρες λύσεις



Με πλήρη ισχύ από τη μια, αλλά και με ιδιαίτερη προσοχή από την άλλη, το ναυτικό Επιτελείο συνεχίζει  μαζί με τη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών και Επενδύσεων τις διαπραγματευτικές του κινήσεις με τους Γάλλους.

Από: hellasjournal.com

Και οι δυο πλευρές θέλουν να προλάβουν ως το τέλος του χρόνου να έχουν συντάξει το κείμενο των συμβατικών υποχρεώσεων ώστε να προχωρήσει επίσημα πλέον το θέμα των φρεγατών Belh@ra.

Την ίδια στιγμή σε διπλανά «τραπέζια» παίζεται ένας πιο δυναμικός αγώνας στρατηγικής που θυμίζει έντονα τους θαλάμους επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια διαχείρισης κρίσεων,  τότε δηλαδή που η ψυχραιμία αποτελεί τον οδηγό προς έναν νικηφόρο αγώνα. Και μπορεί να μην υπάρχουν «επιθετικές ενέργειες» αλλά υπάρχει άσκηση πιέσεων κι από τις δυο πλευρές.

    Το μήλον της Έριδος αυτή τη φορά είναι οι «αστακοί» του Αρχιπελάγους, δηλαδή οι κορβέτες Gowind.

Φυσικά υπάρχουν κι άλλες δυο Ευρωπαϊκές προτάσεις εξίσου σημαντικές και καθόλου ευκαταφρόνητες, των Ιταλών και των Ολλανδών, πλην όμως οι συζητήσεις με τους Γάλλους – όπως είχε συμβεί στο παρελθόν με τις Belh@ra – είναι κατά τι προχωρημένες.

Αλλά και το αμιγώς Ελληνό-Ολλανδικό τραπέζι έχει το δικό του ξεχωριστό ενδιαφέρον διότι εκεί παίζονται αποφάσεις που δύναται να υλοποιηθούν ακόμη και μέσα στα επόμενα το πολύ δυο χρόνια. Τα «ναρκάλια» από τη μια αλλά και οι δυο εκσυγχρονισμένες «Μ» από την άλλη. Δυο τύποι πλοίων τα οποία, όπως σημειώνουν αξιόπιστες στρατιωτικές πηγές, η Ελληνική πλευρά πιέζει σημαντικά ακόμη και μέχρι το 2023 να υψώσουν Ελληνική σημαία.

    Δύσκολο μεν αλλά δεν είναι ακατόρθωτο στη συγκεκριμένη συγκυρία διότι έχει διαπιστωθεί η ζέση που υπάρχει στα δυο συμμαχικά στρατόπεδα των διαπραγματευτών.

Και ενώ το Πολεμικό Ναυτικό έχει βάλει ρότα με πρόσω τις μηχανές του για νέα πλοία – κάτι που σημαίνει νέο ναυτικό και νέα πνοή στον ήδη καταπονημένο στόλο –  στο ναυτικό Επιτελείο δεν έχουν σταματήσει να σβήνουν και να γράφουν, να υπολογίζουν και ν’ αναθεωρούν, για το τι μέλει γενέσθαι από τώρα έως το 2027 που θα είναι πραγματικότητα τα νέα πλοία στον στόλο.

Στόχος η αποτρεπτική ενίσχυση της ναυτικής δύναμης

Είναι χαρακτηριστικό ότι επιχειρησιακοί Αξιωματικοί που αναλύουν κάθε μέρα την κλιμάκωση των τουρκικών προκλήσεων επαναλαμβάνουν ότι «η απειλή είναι εδώ»!

Παράλληλα οι απαιτήσεις που υπάρχουν σε Εθνικό και Συμμαχικό επίπεδο δεν επιτρέπουν  στο ναυτικό Επιτελείο κανέναν εφησυχασμό προκειμένου ουδείς ν’ αμφισβητήσει τη διαχρονική ναυτική ισχύ της χώρας.

Τόσο ο στόλος όσο και το ναυτικό Επιτελείο έχουν ξεκαθαρίσει προς την πολιτική ηγεσία – η οποία έχει δείξει να το κατανοεί –  πως το πρόβλημα μετά την χρόνια εγκατάλειψη του στόλου, δεν το λύνουν μόνο οι 3+1 Belh@ra & 3+1 κορβέτες,  καθώς απαιτούνται χειροπιαστές, γρήγορες και σίγουρες λύσεις.

Ο καθυστερημένος μεν, αναγκαίος δε,  Εκσυγχρονισμός Μέσης Ζωής των υφιστάμενων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, σύμφωνα με τα δεδομένα που αναλύονται στο Πολεμικό Ναυτικό πρόκειται να προχωρήσει, αλλά δίχως να φέρει τα πάνω κάτω στις Γερμανικές φρεγάτες.

Η λογική του συμμαζέματος φαίνεται ότι επικρατεί διότι όπως εξηγούν Επιτελείς του Πολεμικού ναυτικού υπάρχει τεράστιο ρίσκο αν ο εκσυγχρονισμός είναι ολοκληρωτικός όπως είχε προβλεφθεί πρόσφατα. Ραντάρ, ESM σύστημα μάχης και μηχανές είναι τα σημεία στα οποία πρόκειται να επενδύσει το Πολεμικό Ναυτικό για τις ΜΕΚΟ κι όχι για όλες.

Το «5άρι» των Ιμίων και οι εκσυγχρονισμένες «Μ»

«Δεν παροπλίζονται αυτές οι φρεγάτες» ξεκαθαρίζουν ανώτατες στρατιωτικές πηγές για τις ΜΕΚΟ και εξηγούν πως τα σκαριά 30-35 ετών θα λάβουν όλα όσα απαιτούνται για να ξεπεράσουν προβλήματα που αντιμετωπίζουν και να μην λείψουν από το δυναμικό του στόλου. Ακόμη κι αν αυτό μεταφράζεται σε μείον ένα πλοίο.

Μάλιστα θυμίζουν με ιδιαίτερη έμφαση ότι το 5άρι πυροβόλο των ΜΕΚΟ είναι εκείνο που άλλαξε τα δεδομένα στο ναυτικό αγώνα στο Αιγαίο. Κι αυτό είχε προκύψει μετά τα συμπεράσματα της κρίσης των Ιμίων, με την πληθώρα των νησίδων του Αιγαίου και την εγγύτητα των εχθρικών μονάδων.

    Ως απάντηση στο ρίσκο του πλήρους Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής των ΜΕΚΟ, αλλά και ως αντίμετρο στην σταδιακή απόσυρση των παλαιότερων S έχει έρθει η διαπραγμάτευση με τους Ολλανδούς, αρχικά για τις δυο «Μ».

Έχουν ίδια ηλικία με τις Γερμανικές ΜΕΚΟ. Φέρουν 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους Sea Sparrow RIM7 (σ.σ. παλαιότερης γενιάς από τους ESSM ΤΩΝ ΜΕΚΟ), στα 6 κελιά κάθετης εκτόξευσης ΜΚ48, ίδια με αυτά που φέρουν οι κλάσης «Ύδρα» αλλά διαφορετικό μοντέλο.

Αν θελήσει μάλιστα το ΠΝ, μπορεί να προχωρήσει στην προσθήκη των περιστρεφόμενων εκτοξευτών από τις S, αυξάνοντας έτσι την εγγύς αντιπυραυλική ομπρέλα.

Φέρουν μικρότερο πυροβόλο από το 5ιντζο των ΜΕΚΟ, έχουν διπλούς τορπιλοσωλήνες και κρίνονται από το ναυτικό Επιτελείο ανώτερες λόγω του έγκαιρου εκσυγχρονισμού τους. Επιπλέον αυτές οι φρεγάτες δεν έχουν «γράψει» τα ναυτικά μίλια των Ελληνικών S, ούτε των ΜΕΚΟ.

Επιπλέον η ομοιοτυπία με τις S αλλά και η τιμή στην οποία προσφέρονται, μεταφράζεται σε καράβια ετοιμοπόλεμα σε τιμή ευκαιρίας.