Απογειώνονται οι «αετοί»: Μετά τα Rafale και τα F-16V σειρά παίρνουν τα F-16 Block 50



Μετά τα Rafale και τα F-16 Viper, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, σε συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, εργάζεται πυρετωδώς για την αύξηση των διαθεσιμοτήτων στα Mirage 2000-5 και τα C-130, ενώ σειρά παίρνουν τα F-16 Block 50

Γράφει ο Σταύρος Ιωαννίδης - stavros.ion@gmail.com - ΠΗΓΗ: POLITICAL - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]

Σε πανίσχυρο «πολυεργαλείο» μετατρέπεται η Πολεμική Αεροπορία, με την πολιτική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων να δείχνει αποφασισμένη να απογειώσει την αποτρεπτική δυνατότητα των «φρουρών του Αιγαίου».

Εκτός από τα Rafale και τα F-16 Viper, που θα αποτελούν τον βασικό κορμό, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, σε συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, εργάζεται πυρετωδώς για την αύξηση των διαθεσιμοτήτων στα Mirage 2000-5 και τα C-130, ενώ σειρά παίρνουν τα F-16 Block 50.

Το πρόγραμμα αναβάθμισης των 38 αεροσκαφών είχε μπει στον «πάγο» μετά τη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το περασμένο καλοκαίρι, όμως ποτέ δεν εγκαταλείφθηκε, αφού στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας γνωρίζουν καλά ότι κανένα μαχητικό δεν περισσεύει και η αξιοποίηση των 38 Block 50 θα μπορούσε να δώσει σημαντική ανάσα στην Πολεμική Αεροπορία για τις επόμενες δεκαετίες. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, σε συνεννόηση με την κυβέρνηση, ετοιμάζεται να επαναφέρει το θέμα στην αρμόδια επιτροπή για τα εξοπλιστικά προγράμματα της Βουλής, με τη διαφορά όμως ότι σε αυτήν τη φάση θα περιλαμβάνει μόνο την αναβάθμιση των 38 F-16, από Block 50 σε Block 52+, με τα απάρτια που θα αφαιρεθούν από τα 84 Viper.

Με την κατάτμηση του προγράμματος, το κόστος θα συγκρατηθεί κάτω από τα 450 εκατ. ευρώ, ενώ στη συνέχεια θα έρθουν με ξεχωριστά προγράμματα οι συμβάσεις για την επαναπιστοποίηση των όπλων που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία και την αγορά των ατρακτιδίων Sniper, που ανέβαζαν το κόστος κοντά στα 700 εκατ. ευρώ.

Η λύση αυτή προκρίνεται ώστε να μην υπάρχει η παραμικρή υπόνοια από την αντιπολίτευση για το πού πηγαίνουν τα χρήματα των φορολογουμένων. Άλλωστε, η οδηγία του Νίκου Παναγιωτόπουλου είναι όλες οι συμβάσεις που έρχονται προς κύρωση στη Βουλή να είναι απολύτως αιτιολογημένες, ώστε να μην υπάρχουν «σκιές» για υπερκοστολογήσεις και σπατάλη δημόσιου χρήματος.

Η αναβάθμιση θα πραγματοποιηθεί από το προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας στη Νέα Αγχίαλο, όπου η κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin θα αναλάβει τη δημιουργία ενός σύγχρονου υπόστεγου αλλά και τριών εξειδικευμένων συνεργείων, έτσι ώστε το πρόγραμμα να κινηθεί χωρίς χρονοτριβές και τα αεροπλάνα να παραδοθούν στην ώρα τους. Τα αναβαθμισμένα F-16 αναμένεται να βγουν από τα υπόστεγα της 111 Πτέρυγας Μάχης σε περίπου έξι χρόνια, δίνοντας στην 347 Μοίρα «Περσέας» και 341 Μοίρα «Βέλος» 38 σύγχρονα μαχητικά. Μάλιστα, η πρόβλεψη για την τοποθέτηση του εξαιρετικά χρήσιμου Link 16 στα αεροσκάφη θα προσφέρει στην Πολεμική Αεροπορία έναν στόλο 170 μαχητικών, τα οποία θα επικοινωνούν μεταξύ τους, ανταλλάσσοντας πολύτιμες πληροφορίες για την τακτική εικόνα του πεδίου μάχης, δίνοντας έτσι ένα σημαντικό πλεονέκτημα στους Έλληνες αεροπόρους.

Όσο για τα F-16 Block 30 της 330 Μοίρας «Κεραυνός», τόσο η πολιτική όσο και η στρατιωτική ηγεσία επιζητούν την αξιοποίησή τους, αφού τα αεροσκάφη αυτά θα κληθούν να υποστηρίξουν τον καθημερινό «πόλεμο» των αναχαιτήσεων στο Αιγαίο για όσο διάστημα τα 84 Viper και τα 38 Block 50 θα βρίσκονται στο στάδιο της αναβάθμισης.