Εγκρίθηκαν κονδύλια και για τους «Ιπτάμενους Σπαρτιάτες» (C-27J Spartan) της ΠΑ



Η σύμβαση που εγκρίθηκε από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για την υποστήριξή τους θα δώσει και πάλι... φτερά στα καθηλωμένα αεροσκάφη

Γράφει ο Σταύρος Ιωαννίδης - stavros.ion@gmail.com - ΠΗΓΗ: POLITICAL - [Μετατροπή σε κείμενο: staratalogia.gr]

Η αύξηση του προϋπολογισμού του υπουργείου Εθνικής Άμυνας σε επίπεδα προ κρίσης ανοίγει επιτέλους «παράθυρο» για να κλείσουν κάποιες από τις «μαύρες τρύπες» του παρελθόντος. Το 2022, εκτός από την «παρέλαση» νέων εξοπλιστικών προγραμμάτων, τα τουλάχιστον 6,39 δισ. που έχουν μπει στην άκρη για τις Ένοπλες Δυνάμεις αναμένεται να «αναστήσουν» τον στόλο των μεταγωγικών αεροσκαφών της χώρας.

Αν και τα προβλήματα των C-130 Hercules δείχνουν προς το παρόν άλυτα, θετικά είναι τα νέα για τα οκτώ C-27J Spartan της Leonardo.

Και οι δύο τύποι αεροσκαφών είναι πολύτιμοι για την Πολεμική Αεροπορία και συνολικά για τις Ένοπλες Δυνάμεις, αφού μαζί σηκώνουν το κύριο βάρος των αερομεταφορών, είτε πρόκειται για στρατεύματα και υλικά είτε για τη μεταφορά ασθενών από τα νησιά στην ενδοχώρα. Όμως, τόσο τα C-130 όσο και τα C-27 έπεσαν «θύματα» της οικονομικής κρίσης και της κακοδιαχείρισης από παλαιότερες ηγεσίες του υπουργείου, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος του στόλου να καθηλωθεί και να απαξιωθεί.

Για τον «Ηρακλή» αναζητείται πλέον λύση στο εξωτερικό, συγκεκριμένα στο Ισραήλ, παρά τις δεσμεύσεις της ΕΑΒ για παράδοση δύο αεροσκαφών μέσα στο 2022. Για τα C-27 ωστόσο φαίνεται για πρώτη φορά εδώ και χρόνια φως στο τούνελ, καθώς η σύμβαση που εγκρίθηκε από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής για την υποστήριξή τους θα δώσει και πάλι «φτερά» στα καθηλωμένα αεροσκάφη.

Στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ένιωσαν μεγάλη ανακούφιση, αφού η προηγούμενη προσπάθεια υποστήριξης των C-27 είχε πέσει στο κενό με την ακύρωση του σχετικού διαγωνισμού το 2019, αφού η μοναδική προσφορά της Leonardo δεν κάλυπτε τις τεχνικές απαιτήσεις της ελληνικής πλευράς.

Η νέα τεχνική σύμβαση ύψους 55 εκατ. ευρώ συντάχθηκε με διαδικασίες «fast track» ώστε να τρέξει όσο το δυνατόν συντομότερα. Η Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων και η ιταλική εταιρεία συμφώνησαν την υποστήριξη του στόλου των C-17 για 4 έτη, με τη Leonardo να δεσμεύεται για αύξηση της διαθεσιμότητας στο 75% μέσα σε λιγότερο από δύο έτη και διατήρηση του υψηλού επιπέδου διαθεσιμοτήτων μέχρι την ολοκλήρωση της σύμβασης. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να δώσει βαθιά «ανάσα» στην 354 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών «Πήγασος», αφού οι ώρες πτήσης κάθε αεροσκάφους αναμένεται να ξεπεράσουν τις 10.000 στο διάστημα αυτό.

Η αγορά των C-27, αν και συνάντησε πολλές αντιδράσεις, προσέφερε στην Πολεμική Αεροπορία ένα αρκετά αξιόπιστο μέσο με σχετικά μικρό κόστος πτήσης. Οι «Σπαρτιάτες» έχουν τη δυνατότητα απογείωσης με μέγιστο βάρος 31.800 κιλά και αυτονομία έως 4.630 χιλιόμετρα, ενώ μπορούν να μεταφέρουν 46 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες ή 34 αλεξιπτωτιστές.