Προβληματισμός και καμπανάκι στην Αθήνα με τον στόλο μεταγωγικών της Τουρκίας που απέκτησε και το δέκατο Α400



H Τουρκική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει ήδη 19 C-130, 12 C-160 ξκαι 50 CN-235

Σε μια περίοδο που το πρόγραμμα της συντήρησης και αναβάθμισης των C-130 της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας έχει καθυστερήσει δραματικά, στην Τουρκία η εγχώρια αμυντική βιομηχανία συνεχίζει να επιτελεί έργο και μάλιστα αποτελεσματικό!

Την στιγμή που η Ελληνική ΠΑ έχει «παρκαρισμένα» τα περισσότερα μεταγωγικά C-130 στη ΕΑΒ περιμένοντας την τέλεση εργασιών για τις οποίες έχει πληρώσει, η Τουρκική διαθέτει πλέον πέραν των 19 C-130, 12 C-160, 50 CN-235 και την επιτομή των σύγχρονων μεταγωγικών. Δέκα καινούργια και κατασκευασμένα σε σημαντικό βαθμό, στην Τουρκία, Α-400

«Ο στόλος μας με A400M ολοκληρώθηκε. Το 10ο και τελευταίο αεροσκάφος μας που κατασκευάστηκε για την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία στο πλαίσιο του προγράμματος A400M της Τ.Π.Α, στο οποίο είμαστε συνεργάτες στο σχεδιασμό και την παραγωγή αποστολών τακτικής μεταφοράς, εντάχθηκε στο οπλοστάσιο. Καλή τύχη» αναφέρει η ανακοίνωση της τουρκικής διεύθυνσης αμυντικής βιομηχανίας.

Η ακόλουθη δήλωση έγινε από την Προεδρία των Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκίας σχετικά με το θέμα:

«Το τελευταίο αεροσκάφος που κατασκευάστηκε για την Τουρκία στο πλαίσιο του προγράμματος A400M, το οποίο κατασκευάστηκε για τις ανάγκες τακτικής μεταφοράς της Διοίκησης Πολεμικής Αεροπορίας, ολοκληρώθηκε στην Καισάρεια. Το αεροσκάφος μας, στο οποίο συμμετείχε η TUSAŞ στο σχεδιασμό και την παραγωγή, και το ΤΕΙ ήταν ο υπεργολάβος στην παραγωγή κινητήρων, παρήχθη στην ανώτερη διαμόρφωση σε σύγκριση με τα προηγούμενα με την Γερμανία να παραλαμβάνει 53, το Βέλγιο και Λουξεμβρούργο 8, η Γαλλία 50, η Αγγλία 22, η Ισπανία 27 και η Τουρκία 10. Έχουν ολοκληρωθεί συνολικά 103 παραδόσεις αεροσκαφών.

Επισημαίνεται ότι ο πρώτος χρήστης του εν λόγω αεροσκάφους εκτός κοινοπραξίας ήταν η Βασιλική Αεροπορία της Μαλαισίας.

Στην ανακοίνωση τονίστηκε ότι η Διεύθυνση Αμυντικής Βιομηχανίας ήταν ο εκτελεστικός κλάδος του έργου για λογαριασμό της Τουρκίας, σημειώθηκαν τα εξής:

«Η Turkish Aerospace Industries Inc. (TUSAŞ), μαζί με τις αεροπορικές βιομηχανίες των συμμετεχουσών χωρών (Γερμανία, Βέλγιο, Γαλλία, Αγγλία και Ισπανία), αναλαμβάνει την ευθύνη για το σχεδιασμό και την παραγωγή του αεροσκάφους ανάλογα με την ποσότητα αεροσκαφών που εκτός από τα κύρια δομικά στοιχεία του αεροσκάφους A400M, όπως το μπροστινό μεσαίο πλαίσιο, το επάνω τμήμα της πίσω ατράκτου, οι πόρτες αλεξιπτωτιστών, η πύλη εξόδου έκτακτης ανάγκης, το πίσω επάνω κάλυμμα διαφυγής και ο κώνος ουράς, τα φρένα Aileron και τα φρένα ταχύτητας , που είναι από τις σημαντικότερες επιφάνειες ελέγχου πτήσης, το (Spoiler) σχεδιάζεται και παράγεται από μηχανικούς και τεχνικούς της TAI.»

Το αεροσκάφος A400M χρησιμοποιεί τον κινητήρα TP400, έναν μοναδικό κινητήρα turboprop που σχεδιάστηκε από την κοινοπραξία Euro Prop International (EPI) (Rolls-Royce, MTU, Snecma και ITP), υπεργολάβο της AMSL. TUSAŞ Motor Sanayi A.Ş.

Το MSN009, το πρώτο αεροσκάφος που παραδόθηκε στην Τουρκία στο πλαίσιο του έργου A400M Transport Aircraft Project, συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο το 2014. Ως αποτέλεσμα των δοκιμαστικών δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις της Airbus στη Σεβίλλη/Ισπανία, η Τουρκία έγινε η πρώτη χώρα στην Κοινοπραξία στην οποία έχει ολοκληρωθεί ο «Στόλος A400M», με το δέκατο και τελευταίο αεροσκάφος μας, το MSN 118, να γίνεται αποδεκτό στις 29 Μαρτίου 2022.

Στη δήλωση, αναφέρθηκε ότι το δέκατο αεροσκάφος, το οποίο θα ενισχύσει τη δύναμη της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας και θα συνεισφέρει σημαντικά στην άμυνα της χώρας, εντάχθηκε στη 12η Διοίκηση Κύριας Βάσης Αεροπορικών Μεταφορών στο Kayseri / Erkilet στις 30 Μαρτίου.