Tempest: Η Βρετανία θα πετάξει το μαχητικό νέας γενιάς στα επόμενα 5 χρόνια



Ο Richard Burton του βρετανικού υπουργείου άμυνας δεν έδωσε συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με την παρθενική πτήση, ωστόσο ανέφερε πως πρόκειται για ένα αεροσκάφος χαμηλής παρατηρησιμότητας.

Το βρετανικό υπουργείο άμυνας ανακοίνωσε στις 18 Ιουλίου μία "Εναέρια Επίδειξη Πτήσης Μάχης" (Flying Combat Air Demonstrator), η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσα στα επόμενα πέντε έτη ως μέρος του προγράμματος Μελλοντικού Συστήματος Μάχης Αέρος (Future Combat Air System - FCAS) ή αλλιώς πρόγραμμα Tempest. 

Το γεγονός αυτό αποτελεί την πρώτη φορά που το βρετανικό υπουργείο άμυνας παρείχε μία επίσημη ενημέρωση σχετικά με το πρόγραμμα από τότε που ανακοινώθηκε στην αεροπορική επίδειξη Farnborough International Airshow (FIA) το 2018. Σύμφωνα με την δήλωση, το προϊόν επίδειξης θα παίξει "σημαντικό ρόλο στην παροχή στοιχείων τεχνολογίας και σχεδιασμού που απαιτούνται για την παράδοση των FCAS της Βρετανίας."

"Το πρόγραμμα αυτής της ναυαρχίδας είναι μέρος ενός σετ καινοτόμων τεχνολογιών, οι οποίες αναπτύσσονται από την Team Tempest. Αυτές οι ιδέες σχεδιάζονται για να επιδείξουν και να δοκιμάσουν την επόμενη γενιά εναέριων δυνατοτήτων, εργαλείων, διαδικασιών και τεχνικών, που χρειάζονται για να διασφαλιστεί πως το Tempest, το Μελλοντικό Σύστημα Μάχης Αέρος του Ηνωμένου Βασιλείου, θα ξεκινήσει υπηρεσία μέχρι το 2035," συνέχισε. 

Μιλώντας σε δημοσιογράφους στην FIA στις 18 Ιουλίου, εκπρόσωποι του υπουργείο και των συνεργατικών εταιρειών (BAE Systems, Leonardo, MBDA και Rolls-Royce) επιβεβαίωσαν την είδηση πριν την επίσημη δήλωση του υπουργείου. 

Ο υπεύθυνος του προγράμματος του υπουργείου, Richard Burton, δεν ήταν σε θέση να παρέχει συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με την παρθενική πτήση του αεροσκάφους το 2027. Ωστόσο, επιβεβαίωσε πως η πτήση θα περιλαμβάνει ένα αεροσκάφος χαμηλής παρατηρησιμότητας, αν και οι τεχνολογίες και ο σχηματισμός του παραμένουν "πολύ ευαίσθητες πληροφορίες".

"Η πρώτη πτήση είναι ένα από τα πολλά επιτεύγματα που θα πετύχει το πρόγραμμα FCAS," ανέφερε.

Διεθνής Βιομηχανία
Ο Burton δήλωσε πως το Ηνωμένο Βασίλειο εκτελεί μία ανάλυση για την συνέχιση του FCAS σε συνεργασία με την Ιταλία και την Ιαπωνία, έτσι ώστε να γίνουν διαθέσιμες και άλλες βασικές βιομηχανικές επιλογές. Περισσότερες λεπτομέρειες αναμένεται να αποκαλυφθούν μέχρι το τέλος του έτους.

"Αυτό είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό βήμα για το πρόγραμμα. Πάει καλύτερα από ότι προγραμματίζονταν," πρόσθεσε.

Υπάρχει μία "τεράστια πιθανότητα" διαβεβαίωσε πριν αναφερθεί σε "κοινές αξίες και ευκαιρίες" μεταξύ στρατιωτικών, κυβερνητικών και βιομηχανικών συνεργατών. 

"Συζητούμε την μελλοντική κατεύθυνση αυτήν την στιγμή και θα παρθούν αποφάσεις αργότερα μέσα στο έτος. Έχουμε ένα εύρος επιλογών και κοιτάμε διαφορετικές εναλλακτικές," συνέχισε.

Ο Burton επιβεβαίωσε επίσης πως η Σουηδία παραμένει "πολύ κοντινός" συνεργάτης του προγράμματος FCAS, αλλά επιβεβαίωσε επίσης πως το βρετανικό υπουργείο "μιλάει και με άλλους διεθνείς συνεργάτες που ενδιαφέρονται σε αυτό που κάνουμε."

Ωστόσο, απέρριψε να δηλώσει κάτι σχετικά με το μελλοντικό γαλλογερμανικό πρόγραμμα FCAS (SCAF), καταλήγοντας, "έχουμε μία σταθερή βάση και είμαστε ανοιχτοί σε συζητήσεις όσο περνάει ο χρόνος."

Οι Λεπτομέρειες Είναι Όσο Stealth Είναι το Αεροσκάφος
Η BAE Systems παρουσίασε και αυτή μία χρωματιστή μακέτα του προϊόντος επίδειξης του Tempest στη FIA, αν και εκπρόσωποι της εταιρείας επιβεβαίωσαν πως δεν αντιπροσωπεύει το αεροσκάφος που αναμένεται να πετάξει μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Το προϊόν επίδειξης αναπτύσσεται εδώ και κάποια χρόνια, πρόσθεσε.

Ωστόσο, ο υπεύθυνος μελλοντικών συστημάτων μάχης αέρος της BAE Systems επιβεβαίωσε πως το προϊόν επίδειξης αποτελεί ένα αεροσκάφος "χαμηλής παρατηρησιμότητας" και πως η πρώτη πτήση θα περιλαμβάνει ένα επανδρωμένο αεροσκάφος που θα πετά με υπερηχητικές ταχύτητες.

"Ο σχεδιασμός γίνεται σωστά," είπε. "Μαθαίνουμε τι σημαίνει να σχεδιάζεις και να αναπτύσσεις στον ψηφιακό κόσμο." 

Σύμφωνα με την BAE Systems, την βρετανική βασιλική ΠΑ και του πιλότος της εταιρείας που έχουν εκτελέσει περισσότερες από 100 ώρες σε ψηφιακές δοκιμές πτήσης, "αυτός είναι ένας νέος τρόπος εργασίας, χρησιμοποιώντας συστήματα που βασίζονται σε μακέτες και πενήντα πατέντες που παράχθηκαν για ρεαλιστικά και απτά αποτελέσματα, όσο κοιτάμε να κατευθυνθούμε σε ένα πρόγραμμα με επιχειρησιακή δυνατότητα στην δεκαετία του '2030," δήλωσε ο υπεύθυνος. 

Η BAE Systems σήμερα τρέχει 19 προγράμματα που σκοπό έχουν να υποστηρίξουν τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του προϊόντος επίδειξης.

Η ιταλική Leonardo θα παρέχει την ενσωμάτωση αισθητήρων στο αεροσκάφος.
Η γαλλική MBDA συνεχίζει να αναπτύσσει μελλοντικά όπλα και συνεργάζεται με την διοίκηση του Ηνωμένου Βασιλείου για την επιχειρησιακή ανάπτυξη και τις πωλήσεις. Η βρετανική πλευρά απαιτεί "γρήγορες και φθηνές λύσεις που μπορούν να ενσωματωθούν εύκολα."
Ανέφεραν πως τα πυρομαχικά θα πρέπει να παρατάσσονται από εσωτερική βάση όπλων. 

Τέλος, ο υπεύθυνος μελλοντικών προγραμμάτων της Rolls-Royce, ο Alex Zino, επιβεβαίωσε πως ο κινητήρας του FCAS παραμένει σε στάδιο συναρμολόγησης. 
"Ακόμη εργαζόμαστε στο να κάνουμε λιγότερο ριψοκίνδυνη την ενσωμάτωση και στο να διευρύνουμε τις απαιτήσεις ισχύος," ανέφερε.


ΠΗΓΗ