Reuters: «Κανιβαλισμός» αεροσκαφών στη Ρωσία για να εξασφαλιστούν ανταλλακτικά



Ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της κρατικά ελεγχόμενης Aeroflot «ξηλώνουν» αεροσκάφη προκειμένουν να εξασφαλίσουν ανταλλακτικά που δεν μπορούν πλέον να αγοράσουν από το εξωτερικό λόγω των δυτικών κυρώσεων, ανέφεραν στο Reuters τέσσερις πηγές του κλάδου.

Τον Ιούνιο η κυβέρνηση της Ρωσίας συμβούλεψε τις εταιρείες να προχωρήσουν σε “μερική αποσυναρμολόγηση ορισμένων τμημάτων του στόλου αεροσκαφών”, η οποία θα διατηρήσει τα δύο τρίτα του ξένου στόλου επιχειρησιακά έως το τέλος του 2025.

Οι κυρώσεις εμποδίζουν τις Ρωσικές αεροπορικές εταιρείες να προμηθευτούν ανταλλακτικά ή να σταλούν για συντήρηση στη Δύση.

Από την άλλη, η εξασφάλιση προμηθειών από χώρες που δεν έχουν επιβάλει κυρώσεις στη Ρωσία είναι επίσης προβληματική καθώς εταιρείες από την Ασία και τη Μέση Ανατολή φοβούνται τον κίνδυνο δευτερογενών κυρώσεων εναντίον τους από τις δυτικές κυβερνήσεις, ανέφεραν οι πηγές.

«Κάθε μεμονωμένο ανταλλακτικό έχει τον δικό του (μοναδικό) αριθμό που πρέπει να γνωστοποιούνται στην Boeing και την Airbus προτού παραδοθούν στον τελικό χρήστη, γεγονός που κάνει την προέλευσή τους εύκολα εντοπίσιμη» είπε μία άλλη πηγή

Σύμφωνα με το Reuters, τουλάχιστον ένα ρωσικής κατασκευής Sukhoi Superjet 100 και ένα Airbus A35 που ανήκουν στην Aeroflot αποσυναρμολογούνται αυτήν την στιγμή.

Το Airbus A350 είναι σχεδόν ολοκαίνουργιο, είπε μια από τις πηγές στο πρακτορείο.

Το μεγαλύτερο μέρος του ρωσικού στόλου αεροσκαφών αποτελείται από δυτικά επιβατικά αεροσκάφη.

Το ρωσικό υπουργείο Μεταφορών και η Aeroflot δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.

Είναι «θέμα χρόνου πριν κανιβαλιστούν» περισσότερα αεροπλάνα , δήλωσε πηγή δυτικής αεροπορικής βιομηχανίας.

Οι νεότερες γενιές αεριωθούμενων αεροσκαφών – A320neo, A350 και Boeing 737 MAX και 787 – διαθέτουν τεχνολογία που πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς.

Η πρακτική της αφαίρεσης εξαρτημάτων για να κρατήσει ένα άλλο αεροπλάνο σε πτήση είναι κοινώς γνωστή ως μετατροπή των αχρηστευμένων αεροπλάνων σε «χριστουγεννιάτικα δέντρα». Αν και σχετικά σπάνιο, συνδέεται τις περισσότερες φορές με οικονομικές δυσκολίες αλλά ποτέ δεν έχει συμβεί σε τέτοια κλίμακα.

Τα αεριωθούμενα αεροσκάφη ενδέχεται να τεθούν ξανά σε λειτουργία, υπό την προϋπόθεση ότι τα εξαρτήματα που έχουν αφαιρεθεί θα επιστραφούν, αν και αυτό δεν θα αποκαταστήσει απαραίτητα την πτητικότητά τους.

Οι ρωσικοί αερομεταφορείς κάνουν λιγότερα δρομολόγια λόγω των δυτικών κυρώσεων κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν αχρησιμοποίητα αεροσκάφη που μπορούν να απογυμνωθούν, δήλωσε μια άλλη πηγή του κλάδου.

naftemporiki.gr