Εφιάλτης για την Τουρκική αεροπορία: Η πρώτη Μοίρα με αναβαθμισμένες «οχιές» στην Κρήτη



Ήδη από την Τρίτη στην 343 «Αστέρι» αρχίζει με εντατικούς ρυθμούς το πρόγραμμα εκπαίδευσης των ιπτάμενων στα «Viper» με συνεχείς ώρες πτήσεις και συμμετοχή σε όλες τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ασκήσεις της HAF.

του Κώστα Σαρικά

Η ώρα για τις Ελληνικές «οχιές» έφτασε και ο εφιάλτης για την Τουρκική αεροπορία τώρα αρχίζει είναι το μήνυμα που στέλνουν τα «γεράκια» της HAF στους γείτονες. Το μεσημέρι της προσεχούς Δευτέρας η Πολεμική Αεροπορία παραλαμβάνει επίσημα στις εγκαταστάσεις τις Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας στην Τανάγρα τα πρώτα δύο από τα συνολικά 83 μαχητικά F-16 τα οποία αναβαθμίζονται σε διαμόρφωση «Viper». Με το χρονοδιάγραμμα να τηρείται ευλαβικά όπως έχει σχεδιαστεί οι πρώτες «οχιές» θα προστεθούν στο ήδη πανίσχυρο οπλοστάσιο της Πολεμικής μας Αεροπορίας η οποία έως στα τέλη του 2028 θα διαθέτει στη «φαρέτρα» της την πιο σύγχρονη έκδοση F-16.

Τα δύο πρώτα «Viper» αναμένεται άμεσα να πετάξουν για την Σούδα και την 343 Πολεμική Μοίρα «Αστέρι» η οποία σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας θα αποτελέσει την πρώτη Μοίρα «Viper» της HAF. Σταδιακά και κάθε μήνα τουλάχιστον μια αναβαθμισμένη «οχιά» η οποία θα βγαίνει από τα υπόστεγα της ΕΑΒ θα πετά για την Κρήτη και θα προστίθεται στη δύναμη της 343 έως ότου η Μοίρα συμπληρώσει τον συνολικό αριθμό «Viper». Τη «σκυτάλη» στη συνέχεια αναλαμβάνει η έτερη Πολεμική Μοίρα της Σούδας η 340 «Αλεπού» η οποία θα αποτελέσει τη δεύτερη Μοίρα «Viper» ενώ τα επόμενα αναβαθμισμένα μαχητικά θα προσγειωθούν στη Λάρισα και στην 337 Πολεμική Μοίρα «Φάντασμα». Για να κλείσει το πρόγραμμα με τις δύο Μοίρες του Αράξου την 335 «Τίγρης» και την 336 «Όλυμπος».

Ήδη από την Τρίτη στην 343 «Αστέρι» αρχίζει με εντατικούς ρυθμούς το πρόγραμμα εκπαίδευσης των ιπτάμενων στα «Viper» με συνεχείς ώρες πτήσεις και συμμετοχή σε όλες τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και ασκήσεις της HAF. Ενώ πολύ σύντομα αναμένεται να δούμε τις «οχιές» σε διεθνείς ασκήσεις και συνεκπαιδεύσεις. Η επιστροφή από τις ΗΠΑ με μια μικρή καθυστέρηση στα τέλη του έτους του πρωτότυπου «005» θα σηματοδοτήσει και την οριστική πιστοποίηση των «Viper». Τότε οι τεχνικοί της HAF θα περάσουν στις «οχιές» το τελικό λογισμικό.

H επιχειρησιακή ενσωμάτωση των «Viper» στο οπλοστάσιο της HAF ήδη προκαλεί τρόμο στην Άγκυρα και στην Τουρκική αεροπορία αφού το χάσμα διευρύνεται. Το πανίσχυρο ραντάρ AESAτο οποίο δεν διαθέτουν τα Τουρκικά F-16, τα προηγμένα ηλεκτρονικά, τα νέα πιστοποιημένα όπλα δίνουν σημαντικό πλεονέκτημα στα «μπλε» φτερά. Και αυτός είναι ο κύριος λόγος που η Τουρκία πιέζει πλέον ασφυκτικά τις ΗΠΑ για πώληση 40 καινούργιων μαχητικών και αναβάθμιση ακόμη 80. Ο εφιάλτης των γειτόνων γίνεται ακόμη μεγαλύτερος αφού τα «Viper» δεν θα πετούν μόνα τους στο Αιγαίο αλλά πλέον θα επιχειρούν μαζί με τα Rafale. Όλες οι μελέτες του Τουρκικού επιτελείου όπως επισημαίνουν Τούρκοι αναλυτές καταλήγουν στην εκτίμηση ότι αυτός ο συνδυασμός δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από την TuAF. Αφού δημιουργεί συνθήκες απόλυτης αεροπορικής υπεροχής της HAF σε κάθε σενάριο αεροπορικού πολέμου.

loading...