Γεμίζει «οχιές» το Αρχιπέλαγος, και δαγκώνουν: Έρχεται σε πλήρως ελληνικά χέρια το 4ο F-16 Viper – «Φωτιά» στην ΕΑΒ για να ετοιμάσουν και τα 78



Το πρωτότυπο Ελληνικό “Viper” βρίσκεται ακόμη στις Ηνωμένες Πολιτείες και δεν έχει σταματήσει να πετά με αεροπόρους- δοκιμαστές της USAF και της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin που έχει αναλάβει την αναβάθμιση στο επίπεδο Block 70. Το πρώτο διάστημα του 2023 προγραμματίζεται η επιστροφή του στην Ελλάδα και μετά από ένα σύντομο πέρασμα από την ΕΑΒ θα ενταχθεί και αυτό στην πρώτη πολεμική μοίρα των F-16 Viper. Πηγή εικόνας: Lockheed Martin

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ, HELLAS JOURNAL  

Έλληνες και μόνον θα είναι από εδώ και πέρα οι ιπτάμενοι που θα κάνουν τους ελέγχους πτητικής αποδοχής και τις δοκιμές στα 78 F-16 Viper, παραγωγής της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Hellas Journal οι test pilots της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας δεν θα είναι μόνον οι δυο που πιστοποιήθηκαν από τους Αμερικανούς. Θ’ ακολουθήσουν κι άλλοι αεροπόροι την ίδια ακριβώς διαδικασία ώστε η Πολεμική Αεροπορία να διαθέτει τους δικούς της επίσημους δοκιμαστές για το αεροσκάφος της 4,5 γενιάς, το οποίο σε πολλά αγγίζει το F-35.

Πρόκειται για μια σημαντική λεπτομέρεια που φανερώνει την σημασία που δίνει η Πολεμική Αεροπορία για το μέλλον της, εμπιστευόμενη τους δικούς της ανθρώπους που κάθε μέρα δίνουν τον δικό τους αγώνα είτε ως εκπαιδευόμενοι στο νέο τύπο, είτε ως αναχαιτιστές στον ουρανό του Αρχιπελάγους.

Την ίδια στιγμή το τρίτο F-16 Viper βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες στα Χανιά, στη νέα του «φωλιά» του, την 343 Μοίρα «Αστέρι» ενώ εκκρεμούν 2-3 ώρες πτητικών δοκιμών για το τέταρτο μαχητικό το οποίο αφού περάσει την τελική δοκιμασία, θα ταξιδέψει και αυτό για την 115 Πτέρυγα Μάχης ώστε να ενταχθεί στη νέα δύναμη των «Αστεριών». Μάλιστα, το τέταρτο μαχητικό από την επόμενη εβδομάδα και τυπικά περνά πλήρως στην δικαιοδοσία της Πολεμικής Αεροπορίας.

Μετά από την αυτή την πρώτη τετράδα των F-16 Viper, που ήταν τα δοκιμαστικά μαχητικά των οποίων αναπτύχθηκε η διαμόρφωσή τους σε Viper από την ΕΑΒ κι από την ώρα που δεν σημειώθηκαν παρατηρήσεις μη αναστρέψιμες, εντός του Δεκεμβρίου οι μηχανικοί που εργάζονται πάνω στο Εθνικής φύσεως project βάζουν φουλ τις μηχανές για την παραγωγή.

Από τις 10-15 Δεκεμβρίου, η γραμμή μετατροπής των F-16 σε «Οχιές» αναμένεται πως θα πάρει φωτιά ώστε η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία να κερδίσει αυτό το σημαντικό στοίχημα για την ίδια και ταυτόχρονα ν’ αποδώσει τα μαχητικά Viper για την προάσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων, αν είναι δυνατό και πριν τις προκαθορισμένες ημερομηνίες του χρονοδιαγράμματος στις Πολεμικές Μοίρες.

Η αρχή για τις «Οχιές» είχε γίνει στις 12 Σεπτεμβρίου όταν στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα αποδόθηκαν στην αεροπορία τα δυο πρώτα F-16 Viper, φέρνοντας την Πολεμική Αεροπορία πρώτη στην Γηραιά Ήπειρο που διαθέτει τα Block 70.

Κύκλοι από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το αεροπορικό Επιτελείο αλλά και την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, διαπιστώνουν ότι παρά την ύπαρξη «αγκαθιών» που έχουν να κάνουν κυρίως με εργασιακά ζητήματα, όσοι βρίσκονται πάνω στο πρόγραμμα των Viper κάνουν τ’ αδύνατα, δυνατά ώστε το πρόγραμμα να διατηρείται εντός του απαιτητικού χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί.

Και οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι επειδή τα επόμενα δύο χρόνια που ο αριθμός των αεροσκαφών τα οποία θα εισέρχονται στο υπόστεγο της Τανάγρας θα είναι πολλαπλάσιος, τότε πρέπει η διοίκηση της ΕΑΒ και οι εργαζόμενοι να δείξουν τη δυναμική και την τεχνογνωσία που έχουν για να επιστρέφουν με ταχύτητα τ’ αεροσκάφη στις πολεμικές μοίρες που τα έχουν ανάγκη.

Πάντως τα πληρώματα της 343 Μοίρας «Αστέρι» με τα μαχητικά να ανεβαίνουν σε διαθεσιμότητες έχουν περισσότερες ευκαιρίες για τα «εντατικά» μαθήματα πάνω στα F-16 Block 70 Viper.

Και από τη στιγμή της απογείωσης με τα Block 70, ο «ποταμός» των νέων πληροφοριών που δίνει το προηγμένο αεροσκάφος αρχίζει να γίνεται το καθημερινό βίωμα των «γερακιών» της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ήδη έχουμε επισημάνει σε προγενέστερο άρθρο μας πως εκείνο που εντυπωσιάζει τους ιπταμένους με τις «Οχιές» είναι η πληθώρα των πληροφοριών που απεικονίζονται τόσο στη νέα κεντρική οθόνη, στις άλλες δυο πολλαπλών χρήσεων, αλλά και στην κάσκα.