Ο Ακάρ μπροστάρης στις απειλές δίνει το στίγμα της Άγκυρας για το 2023 – Το φτηνό σόου με το άχρηστο Anadolu και ο πραγματικός κίνδυνος στο βυθό του Αιγαίου



Με μπροστάρη τον υπουργό Άμυνας Χουλουσί Ακάρ η Άγκυρα δείχνει το στίγμα των προθέσεων της τα πρώτα 24ωρα του 2023. Μπαράζ παραβιάσεων ακόμη και ανήμερα Πρωτοχρονιάς, εμπρηστικές δηλώσεις και ένα φθηνό επικοινωνιακό σόου πάνω στο άχρηστο αεροπλανοφόρο Anadolu συνθέτουν το σκηνικό που στήνει η Τουρκία με το «καλημέρα» μην αφήνοντας το παραμικρό περιθώριο εφησυχασμού στην  Αθήνα. Και με τις απειλές των γειτόνων όχι απλά να παραμένουν στο τραπέζι αλλά να κορυφώνονται με επίκεντρο το Casus Belli για τα 12 μίλια ακόμα και Νότια της Κρήτης.

Το θράσος της Άγκυρας μάλιστα πολλαπλασιάζεται όσο βλέπει ότι το εξοπλιστικό πρόγραμμα των Ενόπλων Δυνάμεων και κυρίως του Πολεμικού Ναυτικού μένει πίσω. Μη ενεργοποίηση έως τώρα της option για την 4η φρεγάτα FDI, «πάγωμα» μέχρι νεοτέρας του πλέον σημαντικού προγράμματος του Στόλου που αφορά τις καινούργιες κορβέτες και καθυστέρηση στον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών κλάσης ΜΕΚΟ παρά το γεγονός ότι το Ναυτικό Επιτελείο έχει καταλήξει στην οριστική του απόφαση ενημερώνοντας ήδη την πολιτική ηγεσία.

Και μπορεί στον αέρα το πλεονέκτημα να έχει περάσει στα Ελληνικά «γεράκια» με την απόκτηση ήδη δέκα Γαλλικών μαχητικών Rafale-ενώ αναμένονται ακόμη δύο τις επόμενες εβδομάδες-αλλά και με την αναβάθμιση των F-16 σε διαμόρφωση Viper όμως στη θάλασσα όπου τα τελευταία χρόνια έχει μετατοπιστεί το γεωστρατηγικό ενδιαφέρον μένουν ακόμη πολλά να γίνουν προκειμένου ο Ελληνικός Στόλος να παραμείνει κυρίαρχος. Και αν χρειαστεί να αναπτυχθεί και να υπερασπιστεί τις θαλάσσιες περιοχές Ελληνικών Κυριαρχικών δικαιωμάτων.

Το πολυδιαφημισμένο από τους γείτονες αεροπλανοφόρο Anadolu σε καμία περίπτωση δεν δείχνει να αποτελεί απειλή χωρίς μαχητικά όσο και αν η Άγκυρα το προβάλλει ως σύμβολο ισχύος. Όμως το γεγονός ότι παρά τη σημαντική καθυστέρηση το Τουρκικό ναυτικό έβγαλε ήδη για δοκιμές εν πλω το Piri Reis, πρώτο από τα έξι συνολικά υποβρύχια κλάσης 214 αντίστοιχα με τα τέσσερα Ελληνικά κλάσης «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Κίνηση που επιβάλλει την επίσπευση του εξοπλιστικού προγράμματος του Στόλου το οποίο προς το παρόν περιορίζεται στη ναυπήγηση των τριών Γαλλικών φρεγατών FDI. 

Γιατί ακόμα και σήμερα αν υπογραφόταν η συμφωνία για τις κορβέτες θεωρείται αδύνατο το πρώτο πλοίο να παραληφθεί σε λιγότερο από τρία χρόνια με την πλέον αισιόδοξη πρόβλεψη. Ενώ αντίστοιχο ίσως και μεγαλύτερο είναι το χρονοδιάγραμμα για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ. Με τις ανάγκες για ανανέωση του γερασμένου Στόλου να πιέζουν ασφυκτικά. 

Πόσο μάλλον όταν οι σεισμογραφικές έρευνες Νότια της Κρήτης προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ενδέχεται να πραγματοποιηθεί δοκιμαστική γεώτρηση ακόμα και εντός του 2024. Καθώς οι εξελίξεις δείχνουν ότι με τη δεδομένη επιθετική στάση της Άγκυρας η ύπαρξη σύγχρονων και ισχυρών Μονάδων επιφανείας είναι άκρως απαραίτητη.

Άλλωστε οι τελευταίες δηλώσεις του Χουλουσί Ακάρ και όσο πλησιάζουν οι εκλογές στην Τουρκία είναι ενδεικτικές για όσα προβλέπεται να ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες. Με τον Τούρκο υπουργό άμυνας να δηλώνει ότι η Άγκυρα δεν θα επιτρέψει κανένα τετελεσμένο και να απειλεί Ελλάδα και Δύση.