Η Ελλάδα "βλέπει" το υποβρύχιο όχημα μεταφοράς προσωπικού Eιδικών Eπιχειρήσεων VICTA



Το σύνολο των τουρκικών λιμανιών στο Αιγαίο βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από τα νησιά μας, γεγονός που υποβοηθάει ενέργεια των βατραχανθρώπων μας με το VICTA

Σύμφωνα με πληροφορίες ανοικτών πηγών συνήθης αξιοπιστίας, η Ελλάδα "βλέπει" το Υποβρύχιο όχημα μεταφοράς προσωπικού ειδικών επιχειρήσεων VICTA. 

VICTA-Class Surface-Submersible Diver Delivery Unit

Η μονάδα παράδοσης δυτών κλάσης VICTA (DDU) είναι ένα σκάφος που αναπτύσσεται από την SubSea Craft, έναν πάροχο προηγμένων ναυτιλιακών τεχνολογιών.

Τεχνικά χαρακτηριστικά-Δυνατότητες

Βάθος κατάδυσης 30μ, Πλήρωμα Δύο άνδρες, Ταχύτητα στην επιφάνεια: 30k/40k, Υποθαλάσσια: 6k/8k

Το σκάφος θα επιτρέψει στους οργανισμούς άμυνας και ασφάλειας να αναπτύξουν τους χειριστές σε ευνοϊκή θέση στην επιφάνεια γρήγορα, μεταβαίνοντας στον υπόγειο στόχο τους. Επιτρέπει στο πλήρωμα να είναι έτοιμο για αποστολή, καθώς και να επιστρέψει στη βάση.

Το DDU θα προσφέρει μια σειρά από θαλάσσιες δυνατότητες, όπως πληροφορίες, επιτήρηση, αναγνώριση, παράδοση αισθητήρων, απόκτηση στόχων καθώς και δραστηριότητες θαλάσσιας αναχαίτισης και απαγόρευσης.

Το σκάφος αποκαλύφθηκε στην έκθεση Defense and Security Equipment International (DSEI) που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, τον Σεπτέμβριο του 2019.

Το σκάφος έλαβε πιστοποίηση DNV-GL και Lloyd’s Register και ξεκίνησε τις θαλάσσιες δοκιμές του το 2021.

Λεπτομέρειες ανάπτυξης DDU κατηγορίας VICTA
Το VICTA-class DDU είναι ένα προηγμένο σκάφος που συνδυάζει την ταχύτητα, την εμβέλεια και την ικανότητα ενός σκάφους εισαγωγής μεγάλης εμβέλειας (LRIC) με τη μυστικότητα και την ευελιξία ενός οχήματος κίνησης δυτών (SDV). Η SubSea Craft αρχικά ανέπτυξε ένα πρωτότυπο καταμαράν, το DDU01 για δοκιμές και αναλύσεις, το οποίο αργότερα απορρίφθηκε λόγω του συνολικού μεγέθους και βάρους του και αντικαταστάθηκε με σχέδιο μονού κύτους.

Η έκδοση του πρωτοτύπου από ανθρακονήματα και πυρήνα Diab έφτασε στο Κέντρο Σχεδιασμού & Μηχανικής της SubSea Craft στο Hampshire τον Ιανουάριο του 2020 για τοποθέτηση πριν από την έναρξη των θαλάσσιων δοκιμών του. Η οροφή και οι καταπακτές του τοποθετήθηκαν στο σκάφος μέχρι τον Απρίλιο του 2020.

Σχεδιασμός και χαρακτηριστικά του VICTA DDU
Το VICTA DDU μήκους 11,95 μέτρων θα έχει δοκό 2,3 μέτρα, ύψος 2 μέτρα και βύθισμα 0,6 μέτρα. Η μετατόπιση πλήρους φορτίου του σκάφους θα είναι 9.315 κιλά, ενώ το σκάφος μπορεί να φιλοξενήσει δύο μέλη πληρώματος και έξι χειριστές.

Το γρήγορο σκάφος επιφανείας και τα υποβρύχια χαρακτηριστικά του VICTA DDU του επιτρέπουν να μετακινείται γρήγορα από την επιφάνεια στην υπόγεια επιφάνεια.


Μια ομάδα ειδικών δυνάμεων μπορεί να παραδοθεί επί τόπου σε εμβέλεια έως και 250 nm με ταχύτητα 40 χιλιομέτρων στην επιφάνεια, ενώ η αντοχή των τεσσάρων ωρών θα είναι αρκετή για να πλοηγηθεί στους χειριστές κάτω από την επιφάνεια για 25 nm, χρησιμοποιώντας προσωπικές αναπνευστήρες, για να φτάσει πιο κοντά στον στόχο περιοχή.

Το DDU θα διαθέτει χυτευμένα καθίσματα και προηγμένα συστήματα απορρόφησης κραδασμών για άνετη οδήγηση σε υψηλότερες ταχύτητες. Το κάθισμα θα τοποθετηθεί σε ένα σύστημα προσάρτησης σιδηροτροχιάς για να επιτρέψει την εκ νέου διαμόρφωση σύμφωνα με διαφορετικές απαιτήσεις αποστολής.

Το υποβρύχιο σκάφος μπορεί να αναπτυχθεί από οδικό ρυμουλκούμενο, λιμάνι ευκαιρίας, ελικόπτερο βαρέως ανυψωτικού, καθώς και από άλλη κατάλληλη πλατφόρμα επιφανείας. Η αερομεταφερόμενη παράδοση του σκάφους είναι δυνατή με την εγκατάσταση του συστήματος εναέριας παράδοσης θαλάσσιου σκάφους (MCADS) του IrvinGQ.

Άλλα συστήματα επί του σκάφους
Το σκάφος θα είναι εξοπλισμένο με σύστημα ανοιχτού κυκλώματος αέρα επί του σκάφους για την παροχή οκτώ ωρών αέρα στους χειριστές με βάση έναν μέσο ρυθμό αναπνοής 18 lpm με αποθεματικό 20%.

Το σύστημα ελέγχου του σκάφους θα διαθέτει τεχνολογίες δικτύου ελεγκτών (CAN). Το προηγμένο σύστημα ελέγχου fly-by-wire θα βοηθήσει στην ασφαλή διαχείριση της κατάδυσης και των εξελίξεων στην επιφάνεια και θα υποστηρίξει επίσης όλους τους ελέγχους πρόωσης. Το σύστημα εντολών του SCISYS θα παρέχει τη διεπαφή ανθρώπου-μηχανής για το σκάφος.

Το σύστημα αποστολής OpenSea360 της CGI θα βοηθήσει στην παροχή επιφανειακής επίγνωσης της κατάστασης, συμπεριλαμβανομένης της δορυφορικής πλοήγησης, του ραντάρ, του ραδιοφώνου και των καμερών και της υποβρύχιας επικοινωνίας για το πλήρωμα.

Πρόωση και απόδοση της κλάσης VICTA
Το σκάφος θα τροφοδοτείται από κινητήρα ντίζελ Seatek, ο οποίος μπορεί να παράγει ισχύ 725 ίππων για να παρέχει επιφανειακή πρόωση στα υδάτινα τζετ Kongsberg Kamewa της Rolls-Royce. Η μέγιστη επιφανειακή ταχύτητα του σκάφους θα είναι 40k.

Το βυθισμένο σύστημα πρόωσης θα ενσωματώσει δύο ηλεκτρικούς προωθητές θαλάσσιας πρόωσης των 20 kW για να παρέχει ταχύτητα προς τα εμπρός έως και 8 k. Τέσσερις προωθητήρες θα τοποθετηθούν κάθετα για να ελέγχουν το βάθος με ακρίβεια σε χαμηλή ταχύτητα.

Η μπαταρία σχεδιασμού SubCtech Li-ion SmartPowerBlockstm με ενσωματωμένα συστήματα διαχείρισης μπαταριών θα παρέχει ισχύ 140 kWh για υποθαλάσσιες λειτουργίες. Το DDU μπορεί να βουτήξει 30 μέτρα βαθιά μέσα στο νερό εντός του μεταβατικού χρόνου κατάδυσης των δύο λεπτών"

Τι αλλάζει στο Αιγαίο
Σε προγενέστερο άρθρο μας με τίτλο, "Πυρετός στην τουρκική πολεμική βιομηχανία: Παραδίδει τα UAV Alpagu & "τρέχει" για να παραδώσει τα μίνι-υποβρύχια STM500 το 2023", είχαμε επισημάνει ότι χάρη στο μίνι υποβρύχιο STM500 οι Τούρκοι SAT, θα έχουν τη δυνατότητα  να διενεργήσουν υποθαλάσσια διείσδυση σε βραχονησίδες-νησίδες-ενδιάμεσες και κύριες νήσους στο Αιγαίο, κάτι το οποίο αποτελεί θανάσιμο κίνδυνο για εμάς.

Αμυντικά μέσα
Καθίσταται επιτακτικό πλέον το Αιγαίο να παρακολουθείται όχι μόνο επιφανειακά αλλά και υποθαλάσσια, όπου πλέον κυρίαρχο ρόλο θα αποκτήσουν οι υποβρύχιοι αισθητήρες, οι  ειδικές δυνάμεις άμεσης επέμβασης μας, καθώς και υλικά αποτροπής, όπως λόγου χάρη παραγωγείς ήχων καταστρεπτικών για τους δύτες, καθιστώντας απαγορευτική την προσέγγιση της ακτής.

Θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα η απόκτηση και τοποθέτηση σε ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ-ΡΩ-ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ, των παραπάνω συστημάτων καθώς και σε νησίδες-βραχονησίδες μας έναντι του Κόλπου Γκιουλούκ, στα μικρασιατικά παράλια, ο οποίος αποτελεί μια περιοχή που φιλοξενεί σύμφωνα με ανοικτές πηγές Ειδικές δυνάμεις  του Τουρκικού ΓΕΕΘΑ (Bordo Bereli) αλλά και SAT.

Επιθετικά μέσα
Σε περίπτωση προμήθειας των Ειδικών μας Δυνάμεων με το VICTA, η Ελλάδα θα μπορεί αφενός να έχει την δυνατότητα μεταφοράς δυτών της σε βραχονησίδες-νησίδες  μας στο Αιγαίο σε πάρα πολύ μικρό χρονικό διάστημα, απαγορεύοντας την επίτευξη αιφνιδιασμού των SAT της Τουρκίας, αφετέρου θα έχουν την δυνατότητα να διενεργήσουν ως προπομπός αμφίβιας καταδρομής κατά στόχων στα μικρασιατικά παράλια.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε επίσης ότι το σύνολο των τουρκικών λιμανιών στο Αιγαίο βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από τα νησιά μας, γεγονός που υποβοηθάει τυχόν ενέργεια των βατραχανθρώπων μας με το VICTA, σε αποστολές πληροφοριών, επιτήρησης, αναγνώρισης, απόκτησης στόχων, θαλάσσιας αναχαίτισης και απαγόρευσης αλλά και στοχοποίησης, συνδυαστικά με πτητικά μέσα (μαχητικά αεροσκάφη-ελικόπτερα-UAV).