Το F-35A είναι το τελευταίο μαχητικό πέμπτης γενιάς της Πολεμικής Αεροπορίας
των ΗΠΑ και σταδιακά θα αντικαταστήσει τον γηρασμένο στόλο της Πολεμικής
Αεροπορίας των ΗΠΑ των F-16 Fighting Falcons και A-10 Thunderbolt II.
Από: newpost.gr
Το F-35A είναι το τελευταίο μαχητικό πέμπτης γενιάς της Πολεμικής Αεροπορίας
των ΗΠΑ και σταδιακά θα αντικαταστήσει τον γηρασμένο στόλο της Πολεμικής
Αεροπορίας των ΗΠΑ των F-16 Fighting Falcons και A-10 Thunderbolt II, τα οποία
είναι τα κύρια μαχητικά αεροσκάφη για περισσότερα από 20 χρόνια, και θα φέρει
μαζί του μια βελτιωμένη ικανότητα επιβίωσης στο περιβάλλον προηγμένων απειλών.
που σχεδιάστηκε να λειτουργεί. Με την αεροδυναμική του απόδοση και τα
προηγμένα ενσωματωμένα αεροηλεκτρονικά συστήματα, το F-35A θα παρέχει
μυστικότητα επόμενης γενιάς, βελτιωμένη επίγνωση της κατάστασης και μειωμένη
ευπάθεια για τις Ηνωμένες Πολιτείες και τα συμμαχικά έθνη.
Χαρακτηριστικά
Το συμβατικό F-35A απογείωσης και προσγείωσης (CTOL) δίνει στην Πολεμική
Αεροπορία των ΗΠΑ και στους συμμάχους της τη δύναμη να κυριαρχούν στους
ουρανούς – οποτεδήποτε, οπουδήποτε. Το F-35A είναι ένα ευέλικτο, ευέλικτο,
υψηλών επιδόσεων, ικανό για 9g μαχητικό πολλαπλών ρόλων που συνδυάζει
μυστικότητα, σύντηξη αισθητήρων και άνευ προηγουμένου επίγνωση της κατάστασης.
Το προηγμένο πακέτο αισθητήρων του F-35A έχει σχεδιαστεί για να συλλέγει, να
συγχωνεύει και να διανέμει περισσότερες πληροφορίες από οποιοδήποτε μαχητικό
στην ιστορία, δίνοντας στους χειριστές ένα αποφασιστικό πλεονέκτημα έναντι
όλων των αντιπάλων. Η επεξεργαστική του ισχύς, η ανοιχτή αρχιτεκτονική, οι
εξελιγμένοι αισθητήρες, η σύντηξη πληροφοριών και οι ευέλικτες ζεύξεις
επικοινωνίας καθιστούν το F-35 απαραίτητο εργαλείο στη μελλοντική άμυνα της
πατρίδας, στον αντικανονικό πόλεμο Κοινού και Συνασπισμού και σε μεγάλες
επιχειρήσεις μάχης.
Επειδή η υποστήριξη logistics αντιπροσωπεύει τα δύο τρίτα του κόστους κύκλου
ζωής ενός αεροσκάφους, το F-35 έχει σχεδιαστεί για να επιτυγχάνει πρωτοφανή
επίπεδα αξιοπιστίας και συντηρησιμότητας, σε συνδυασμό με ένα σύστημα
υποστήριξης και εκπαίδευσης υψηλής απόκρισης που συνδέεται με την τελευταία
λέξη της τεχνολογίας πληροφοριών. Το Autonomic Logistics Information System
(ALIS) ενσωματώνει τρέχουσες επιδόσεις, λειτουργικές παραμέτρους, τρέχουσα
διαμόρφωση, προγραμματισμένες αναβαθμίσεις και συντήρηση, ιστορικό
εξαρτημάτων, προγνωστικά διαγνωστικά (προγνωστικά) και διαχείριση υγείας,
προγραμματισμό επιχειρήσεων, εκπαίδευση, σχεδιασμό αποστολής και υποστήριξη
υπηρεσιών για το F-35 . Ουσιαστικά, η ALIS εκτελεί παρασκηνιακή παρακολούθηση,
συντήρηση και προγνωστικά για την υποστήριξη του αεροσκάφους και τη διασφάλιση
της συνεχούς υγείας και τη βελτίωση του επιχειρησιακού σχεδιασμού και
εκτέλεσης.
Οι ηλεκτρονικοί αισθητήρες του F-35 περιλαμβάνουν το Electro-optical
Distributed Aperture System (DAS). Αυτό το σύστημα παρέχει στους πιλότους
επίγνωση της κατάστασης σε μια σφαίρα γύρω από το αεροσκάφος για βελτιωμένη
προειδοποίηση πυραύλων, προειδοποίηση αεροσκάφους και όραση πιλότου
ημέρας/νύχτας. Επιπλέον, το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με το Ηλεκτροοπτικό
Σύστημα Στόχευσης. Το εσωτερικά τοποθετημένο EOTS παρέχει ανίχνευση
εκτεταμένου βεληνεκούς και στόχευση ακριβείας κατά επίγειων στόχων, καθώς και
ανίχνευση μεγάλης εμβέλειας απειλών αέρος-αέρος.
Το σύστημα προβολής με κράνος του F-35 είναι το πιο προηγμένο σύστημα του
είδους του. Όλες οι πληροφορίες ευφυΐας και στόχευσης που χρειάζεται ένας
πιλότος F-35 για να ολοκληρώσει την αποστολή εμφανίζονται στην προσωπίδα του
κράνους.
Το F-35 περιέχει συνδέσμους τακτικών δεδομένων τελευταίας τεχνολογίας που
παρέχουν την ασφαλή ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των μελών της πτήσης του, καθώς
και άλλων αερομεταφερόμενων, επιφανειακών και επίγειων πλατφορμών που
απαιτούνται για την εκτέλεση αποστολών. Η δέσμευση των χωρών εταίρων του JSF
σε κοινές επικοινωνιακές δυνατότητες και υποστήριξη υλικοτεχνικής υποστήριξης
μέσω web θα επιτρέψει ένα νέο επίπεδο διαλειτουργικότητας του Συνασπισμού.
Αυτές οι δυνατότητες επιτρέπουν στο F-35 να ηγηθεί της αμυντικής κοινότητας
στη μετανάστευση προς την δικτυοκεντρική πολεμική δύναμη του μέλλοντος.
Ο κινητήρας του F-35 παράγει 43.000 λίβρες ώσης και αποτελείται από έναν
ανεμιστήρα τριών σταδίων, έναν συμπιεστή έξι σταδίων, έναν δακτυλιοειδή
καυστήρα, έναν στρόβιλο υψηλής πίεσης ενός σταδίου και έναν στρόβιλο χαμηλής
πίεσης δύο σταδίων.
Το F-35 έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στον πιλότο αξεπέραστη επίγνωση της
κατάστασης, θετική αναγνώριση στόχων και χτύπημα ακριβείας σε όλες τις
καιρικές συνθήκες. Η ενσωμάτωση συστημάτων αποστολής και τα εξαιρετικά
χαρακτηριστικά ορατότητας πάνω από τη μύτη έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώνουν
δραματικά την απόδοση του πιλότου.
Με εννέα χώρες να συμμετέχουν στην ανάπτυξή του (Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο
Βασίλειο, Ιταλία, Ολλανδία, Τουρκία, Καναδάς, Δανία, Νορβηγία και Αυστραλία),
το F-35 αντιπροσωπεύει ένα νέο μοντέλο διεθνούς συνεργασίας, διασφαλίζοντας
την ασφάλεια των ΗΠΑ και των εταίρων του Συνασπισμού. 21ος αιώνας. Το F-35
συγκεντρώνει επίσης στρατηγικές διεθνείς συνεργασίες, παρέχοντας οικονομικά
προσιτή τιμή, μειώνοντας την περιττή έρευνα και ανάπτυξη και παρέχοντας
πρόσβαση στην τεχνολογία σε όλο τον κόσμο. Σε αυτές τις γραμμές, το F-35 θα
χρησιμοποιεί μια ποικιλία αμερικανικών και συμμαχικών όπλων.
Ιστορικό
Το F-35 έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει τα παλιά αποθέματα μαχητικών,
συμπεριλαμβανομένων των F-16 και A-10 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, F/A-18
του Ναυτικού των ΗΠΑ, AV-8B Harriers και F/A-18 του Σώματος Πεζοναυτών των ΗΠΑ
και του U.K. Harrier GR. 7s και Sea Harriers. Με stealth και πλήθος
τεχνολογιών επόμενης γενιάς, το F-35 θα είναι πολύ μακριά το πιο προηγμένο
μαχητικό πολλαπλών ρόλων στον κόσμο. Υπάρχει ένας γηρασμένος στόλος τακτικών
αεροσκαφών παγκοσμίως. Το F-35 προορίζεται να λύσει αυτό το πρόβλημα.
Στις 26 Οκτωβρίου 2001, ο υφυπουργός Άμυνας για την απόκτηση, την τεχνολογία
και την επιμελητεία Edward C. “Pete” Aldridge Jr. ανακοίνωσε την απόφαση να
προχωρήσει στο πρόγραμμα Joint Strike Fighter (JSF). Αυτή η έγκριση προώθησε
το πρόγραμμα στη φάση Ανάπτυξης και Επίδειξης Συστήματος (SDD). Ο Γραμματέας
της Πολεμικής Αεροπορίας James G. Roche ανακοίνωσε την επιλογή της Lockheed
Martin σε συνεργασία με τη Northrop Grumman και την BAE για την ανάπτυξη και
στη συνέχεια την παραγωγή του αεροσκάφους JSF.
Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης SDD, το πρόγραμμα θα επικεντρωθεί στην
ανάπτυξη μιας οικογένειας αεροσκαφών κρούσης που μειώνει σημαντικά το κόστος
του κύκλου ζωής ενώ θα ανταποκρίνεται στις επιχειρησιακές απαιτήσεις. Οι
απαιτήσεις αντιπροσωπεύουν μια ισορροπημένη προσέγγιση όσον αφορά την
οικονομική προσιτότητα, τη θνησιμότητα, τη δυνατότητα επιβίωσης και τη
δυνατότητα υποστήριξης. Το πρόγραμμα θα χρησιμοποιεί μια σταδιακή προσέγγιση
μπλοκ που αντιμετωπίζει την ενσωμάτωση αεροσκαφών και όπλων και παρέχει ένα
επικυρωμένο και επαληθευμένο σύστημα αέρα για τις απαιτήσεις αρχικής
επιχειρησιακής ικανότητας.
Γενικά χαρακτηριστικά
Κύρια Λειτουργία: Μαχητής πολλαπλών ρόλων
Κύριος Ανάδοχος: Lockheed Martin
Μονάδα παραγωγής ενέργειας: One Pratt & Whitney F135-PW-100 κινητήρας
turbofan
Προώθηση: 43.000 λίβρες
Άνοιγμα φτερών: 35 πόδια (10,7 μέτρα)
Μήκος: 51 πόδια (15,7 μέτρα)
Ύψος: 14 πόδια (4,38 μέτρα)
Μέγιστο βάρος απογείωσης: κατηγορία 70.000 λίβρες
Χωρητικότητα καυσίμου: Εσωτερική: 18.498 λίβρες
Ωφέλιμο φορτίο: 18.000 λίβρες (8.160 κιλά)
Ταχύτητα: 1,6 Mach (~1.200 mph)
Εμβέλεια: Περισσότερα από 1.350 μίλια με εσωτερικό καύσιμο (1.200+ ναυτικά
μίλια), απεριόριστη με εναέριο ανεφοδιασμό
Οροφή: Πάνω από 50.000 πόδια (15 χιλιόμετρα)
Οπλισμός: Εσωτερική και εξωτερική ικανότητα. Τα πυρομαχικά που μεταφέρονται
ποικίλλουν ανάλογα με τις απαιτήσεις της αποστολής.
Πλήρωμα: Ένα