Ανησυχητικά γεγονότα: “Μπάζει” το Ρωσικό αντιαεροπορικό σύστημα- Δυτικά αεροσκάφη αναγνώρισης κάνουν σουρωτήρι τα ρωσικά σύνορα



Είναι δυνατόν να μειωθεί η ένταση των πτήσεων ή να μετακινηθούν τα αναγνωριστικά αεροσκάφη του ΝΑΤΟ πέρα από τα όρια της αποτελεσματικής ηλεκτρονικής αναγνώρισης;

Όλο και περισσότεροι στην Ρωσία ανησυχούν ότι, αποκαλύπτονται  λάθη του κεντρικού μηχανισμού του ρωσικού υπουργείου Άμυνας, καθώς οι μικτές ταξιαρχίες αντιαεροπορικών πυραύλων των Ρωσικών Αεροδιαστημικών Δυνάμεων, δεν μπόρεσαν να αποκρούσουν την επίθεση στην Σεβαστούπολη  από τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας, χρησιμοποιώντας  πυραύλων κρουζ μεγάλου βεληνεκούς SCALP-EG (ή/και τους βρετανικούς ανάλογούς τους Storm Shadow).

Παράλληλα, καταγράφηκε υψηλή δραστηριότητα αεροσκαφών  και UAV στρατηγικής ραδιοτεχνικής, ραντάρ και οπτικο-ηλεκτρονικής αναγνώρισης των Συμμαχικών Δυνάμεων του ΝΑΤΟ.

«Τα πιο ενδιαφέροντα για ανάλυση από τη λίστα των δεδομένων αεροσκαφών, είναι τα αεροσκάφη στρατηγικής ηλεκτρονικής αναγνώρισης RC-135W Rivet Joint της Βρετανικής Πολεμικής Αεροπορίας, τα αεροσκάφη E-3B/C Sentry AWACS, καθώς και οι πλατφόρμες αέρα ARTEMIS για ραντάρ επιφανείας και ηλεκτρονική αναγνώριση βασισμένη σε τζετ Bombardier Challenger 650», αναφέρει έγκριτο ρωσικό μέσο ενημέρωσης.

Και οι τρεις τύποι αεροσκαφών είναι εξοπλισμένοι (εκτός από ραντάρ παρακολούθησης αέρα και εδάφους), με αισθητήρες βασισμένους σε συστοιχίες παθητικής φάσης (55000 AEELS για Rivet Joint, AN/AYR-1 για Sentry και άγνωστο δείκτη για ARTEMIS).

Αυτοί οι αισθητήρες, παρέχουν τη δυνατότητα ανίχνευσης και αναγνώρισης τροποποιήσεων του φωτισμού ραντάρ των συστημάτων αεράμυνας που αναπτύσσονται στην Κριμαία, με βάση τις παραμέτρους λειτουργίας της συχνότητάς τους.

Είναι επίσης δυνατός ο προσδιορισμός των «τυφλών σημείων» και του ραδιοορίζοντά τους σε περιοχές χαμηλού υψομέτρου, με βάση δεδομένα για το ύψος των συστοιχιών κεραιών πάνω από το έδαφος και ενσωματώνοντας τις συντεταγμένες της θέσης τους σε γνωστούς τοπογραφικούς χάρτες υψηλής ανάλυσης.

Σύμφωνα με τα τελικά δεδομένα, ομάδες χειριστών των συγκροτημάτων AEELS και AN/AYR-1 σε τακτική βάση, μέσω ασφαλών καναλιών επικοινωνίας (συμπεριλαμβανομένου του Link-16), παρέχουν στην διοίκηση της Πολεμικής Αεροπορίας  των δυτικών δυνάμεων τις βέλτιστες διαδρομές πτήσης για τους πυραύλους Storm Shadow/ SCALP-EG, λαμβάνοντας υπόψη τους τομείς κάλυψης ραντάρ των Ρωσικών αντιαεροπορικών πυραυλικών συστημάτων.

Είναι δυνατόν να μειωθεί η ένταση των πτήσεων;
Φυσικά, ναι πιστεύει το ρωσικό μέσο ενημέρωσης. Αυτό απαιτεί την  βούληση του κεντρικού μηχανισμού του ρωσικού αμυντικού τμήματος.

«Οι επιθετικοί ελιγμοί σε απόσταση λίγων δεκάδων μέτρων ή η αναχαίτηση των βρετανικών αεροσκαφών της Συμμαχικής Πολεμικής Αεροπορίας του ΝΑΤΟ RC-135W ή E-3B με τα Su-35S μας με ραντάρ Irbis-E, θα σκόρπιζε τον πανικό  στη Συμμαχική Διοίκηση της Πολεμικής Αεροπορίας του ΝΑΤΟ, αναγκάζοντας τα αεροσκάφη να μετακινήσουν τις γραμμές περιπολίας τους πολύ πιο βαθιά από την ακτογραμμή της Ρουμανίας», αναφέρει και συνεχίζει:

«Μια δυναμική αναμέτρηση μεταξύ των πιλότων του Su-35S μας και των πληρωμάτων του βρετανικού Typhoon FGR.4, που συνοδεύουν τακτικά τους Rivet Joints πάνω από τη Μαύρη Θάλασσα, θα είχε επίσης καλό απογοητευτικό αποτέλεσμα για αυτούς».

Τονίζει επιπροσθέτως ότι, όσον αφορά τα μη επανδρωμένα στρατηγικά ραντάρ RQ-4B Global Hawk και τα αεροσκάφη οπτικο-ηλεκτρονικής αναγνώρισης, το απλούστερο βήμα είναι να καταρριφθούν χρησιμοποιώντας τα αντιαεροπορικά πυραυλικά συστήματα S-300V4 ή πυραύλους  R-37M.

Επισημαίνουμε ότι, τα τυπικά επίγεια συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου απέχουν πολύ για την αντιμετώπιση του πιο πρόσφατου αερομεταφερόμενου ραντάρ AFAR AN/ZPY-2,  που είναι εγκατεστημένο στο Global Hawks. Και επομένως, η αναχαίτιση είναι το μόνο επαρκές βήμα για τη διακοπή της δραστηριότητας δεδομένων από μη επανδρωμένα αεροσκάφη στρατηγικής αναγνώρισης.

Όσον αφορά  την κατάρριψη των Storm Shadow και η διασφάλιση του εναέριου χώρου πάνω από τη Δημοκρατία της Κριμαίας, είναι η χρήση του αεροσκάφους A-50U AWACS και τα μαχητικά πολλαπλών ρόλων Su-35S.

Όπως είναι γνωστό, τα αερομεταφερόμενα συστήματα ραντάρ Shmel-M και N035 Irbis-E που είναι εγκατεστημένα στα A-50U και Su-35S παρέχουν ανίχνευση στόχων τύπου Storm Shadow με ενισχυτή εικόνας περίπου 0,03 τετραγωνικών μέτρων σε απόσταση 100 - 110 km.

Μετά την ανίχνευση πυραύλων Storm Shadow, το Su-35S θα μπορούσε μέσα σε λίγα λεπτά να αντιμετωπίσει μέχρι  10 πυραύλους αυτού του τύπου, χρησιμοποιώντας πυραύλους R-73RDM-2 ή R-77−1.

«Φυσικά, μια τέτοια κατάσταση είναι απολύτως απαράδεκτη για την κάλυψη της στρατηγικής σημασίας υποδομής του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού στην Κριμαία και σε άλλες περιοχές πρώτης γραμμής του κράτους μας. Και αν συνεχιστούν οι τάσεις που παρατηρούνται σήμερα, υπάρχει υψηλός κίνδυνος απώλειας της σταθερότητας μάχης σε ορισμένες επιχειρησιακές περιοχές στο θέατρο επιχειρήσεων της Ανατολικής Ευρώπης», αναφέρει το ρωσικό μέσο ενημέρωσης.