Τα μεγαλύτερο ελικόπτερα Chinook δεν μπορούν να μεταφέρουν τόσο βαρύ φορτίο σε
υψόμετρο 12.000 ποδιών
Έχουν περάσει περίπου 4 μήνες από τότε που ένα αμερικανικής παραγωγής ινδικό
ελικόπτερο τύπου AH-64 Apache «κόλλησε» στην περιοχή Λαντάχ κατά μήκος των
συνόρων Ινδίας-Κίνας. Το ελικόπτερο δεν μπορούσε να απογειωθεί εξαιτίας μίας
τεχνικής δυσλειτουργίας και έτσι παρέμεινε σε οροπέδιο του Λαντάχ για μεγάλο
χρονικό διάστημα.
Δεν Μπορούν να το Ανακτήσουν οι Ινδοί
Η ινδική πολεμική αεροπορία λέγεται πως βρίσκεται σε συνεχή επαφή με το
αρμόδιο τμήμα της αμερικανικής κατασκευάστριας Boeing για να επισκευαστεί ή
να ανακτηθεί η πτέρυγα του ελικοπτέρου που υπέστη ζημιά. Η διαδικασία όμως
έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολη, εξαιτίας του γεγονός πως το Apache
βρίσκεται σε μεγάλο υψόμετρο σε κάποιο απομακρυσμένο σημείο της περιοχής
Λαντάχ.
Το περιστατικό συνέβη στις 4 Απριλίου φέτος κατά την διάρκεια μίας
επιχειρησιακής εκπαιδευτικής πτήσης. Λόγω της ανώμαλης επιφάνειας του
εδάφους και του υψηλού υψομέτρου, το ελικόπτερο αναπάντεχα έχασε ισχύ. Κατά
την διάρκεια της έκτακτης προσγείωσης το AH-64 υπέστη κάποιες ζημιές.
Ανησυχία προκαλεί το γεγονός πως επρόκειτο για το 5 ατύχημα με ελικόπτερο
Apache παγκοσμίως σε διάστημα μόλις 2 μηνών. Για μία πλατφόρμα που βρίσκεται
σε λειτουργία εδώ και περισσότερες 4 δεκαετίες, πράγματι έχουμε να κάνουμε
με μία αναπάντεχη και απότομη αύξηση σε ατυχήματα.
Το ινδικό Apache μετά την απώλεια ισχύος προσγειώθηκε με δυσκολία σε ένα
σημείο κοντά στο ορεινό πέρασμα Khardung La, σε υψόμετρο 12.000 ποδιών
(περισσότερων από 3.500 μέτρων). Το ψηλότερο σημείο του εν λόγω ινδικού
περάσματος βρίσκεται στα 18.380 πόδια.
Οι Ινδοί σκέφτηκαν πως μία λύση θα ήταν να χρησιμοποιήσουν ένα αμερικανικής
παραγωγής βαρύ μεταγωγικό ελικόπτερο Chinook για να μεταφέρουν το Apache από
το οροπέδιο πίσω στην βάση του. Ωστόσο εξαιτίας του πολύ υψηλού υψομέτρου
μία τέτοια επιχείρηση θα ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνη και θα αντιμετώπιζε
πολλές προκλήσεις.
«Σε τέτοια υψόμετρο η απόδοση και η μεταγωγική ικανότητα των αεροσκαφών,
είτε είναι ελικόπτερα είτε κανονικά αεροσκάφη, μειώνεται δραστικά» είπε ένας
αξιωματούχος της ινδικής πολεμικής αεροπορίας με εμπειρία σε πτήσεις υψηλών
υψομέτρων.
Μία άλλη επιλογή για τους Ινδούς θα ήταν να αποσυναρμολογήσουν το ελικόπτερο
Apache και να το μεταφέρουν πίσω στην βάση του. Ωστόσο και αυτή η επιχείρηση
θα αντιμετώπιζε δυσκολίες και ρίσκα. Ένας λάθος υπολογισμός η επιχείρηση θα
μπορούσε να είχε μοιραίο τέλος. Εάν γίνει κάποιος λάθος υπολογισμός και
κάποιο αεροσκάφος μεταφέρει βαρύτερο τμήμα του Apache από το επιτρεπόμενο
όριο (στο εν λόγω υψόμετρο), τότε θα μπορούσε και αυτό να χάσει τον έλεγχο.
#IndianAirForce 🇮🇳 AH-64 Apache lifts off with Hellfires 🔥 #aviationwall #youtubechannel #Apache pic.twitter.com/sNJtCsNVSs
— AviationWall™️ (@AviationWall) March 28, 2022
ΠΗΓΗIndian Air Force AH-64 Apache in action 🔥 #IndianAirForce #apache #hellfire #aviationwall #youtubechannel pic.twitter.com/z1Kvx7gtVb
— AviationWall™️ (@AviationWall) January 6, 2024