Έρχεται ελληνική κορβέτα για το Πολεμικό Ναυτικό - Βασίζεται στο σχέδιο SAAR S72 του Ισραήλ


''Σάρκα και οστά" παίρνει το σχέδιο ναυπήγησης πολεμικών πλοίων στην Ελλάδα σε συνεργασία με το Ισραήλ, μετά από προσύμφωνο στρατηγικής συνεργασίας της Onex Neorion Shipyards με τα ισραηλινά ναυπηγεία της Israel Shipyards Ltd. Το κατασκευαστικό μέρος θα πραγματοποιείται εξ’ ολοκλήρου στα ελληνικά ναυπηγεία της ΟΝΕΧ Shipyard, όπως είχαμε αναφέρει στο Πενταπόσταγμα.

Στo πλαίσιο της συγκεκριμένης συνεργασίας θα πραγματοποιηθεί από κοινού με τα Israeli Shipyards, Ημέρα Βιομηχανικής Συνεργασίας με τίτλο «Shipbuilding Industry Day: The Way Forward – Syros 2020», την Πέμπτη 6/2/2020 στο Θέατρο Απόλλων στην Ερμούπολη της Σύρου και ώρα 10.30-18.00. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας θα πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις από εταιρείες υποκατασκευαστών και προμηθευτών της ναυπηγοεπισκευής, για μελλοντική συνεργασία με τα ναυπηγεία Νεωρίου Σύρου.

Η συμφωνία αυτή αποτελεί "πυλώνα" και για τους μελλοντικούς εξοπλισμούς της χώρας, η οποία θα βασιστεί σε δύο παραδοσιακούς πλέον συμμάχους, το Ισραήλ και τις ΗΠΑ, oι οποίες αναλαμβάνουν να "αναβιώσουν" τα ελληνικά ναυπηγεία, αλλά και το ΠΝ. Αυτό σημαίνει απλά ότι πρώτον θα ''πέσει'' ζεστό χρήμα στην ελληνική αγορά και δεύτερον, ότι πλέον αρκετές φρεγάτες για το ΠΝ θα κατασκευάζονται στη χώρα μας. Τα ναυπηγεία του Νεωρίου στη Σύρο παίρνουν και πάλι μπροστά μετά την εξαγορά τους από τους Αμερικανούς, οι οποίοι δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την περιοχή.

Ελλάδα και Ισραήλ ενώνουν τις δυνάμεις τους και από κοινού προχωρούν στην άμεση έναρξη προγράμματος ναυπήγησης πυραυλακάτων και κορβέτων αποκλειστικά στην Ελλάδα. Οι σχετικές ανακοινώσεις έγιναν το μεσημέρι της Πέμπτης, κατά την διάρκεια ημερίδας με θέμα την προοπτική του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα, που πραγματοποιήθηκε στην Σύρο.

Ο πρόεδρος των Ναυπηγείων Σύρου ΟΝΕΧ, Πάνος Ξενοκώστας, εξήγγειλε ότι από κοινού με τα Ισραηλινά Ναυπηγεία είναι σε θέση να ναυπηγήσουν Πυραυλάκατο αλλά και Κορβέτα, με ρεκόρ χρόνο παράδοσης. Κάθε 250 ημέρες θα μπορούν να ρίχνουν μια κορβέτα στο νερό.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες που επικαλείται το enikos.gr και ο Χρήστος Μαζανίτης, η κορβέτα βασίζεται στο σχέδιο “SAAR S72” του Ισραήλ. Πρόκειται για πλοίο μήκους 72 μέτρων, εκτοπίσματος περίπου 3.000 τόνων, που φέρει ελικόπτερο και δύο ταχύπλοα. Χωρίς να έχουν γίνει γνωστές λεπτομέρειες, αναφέρεται ότι μπορεί να διεξάγει αποστολές ανθυποβρυχιακού πολέμου ενώ έχει δυνατότητες να πλήξει στόχους επιφάνειας σε θάλασσα και ξηρά.

Το γεγονός ότι το project γίνεται υπό την αμερικανική ομπρέλα σημαίνει πολλά. Πρώτα απ’ όλα ότι η Ελλάδα θα έχει πρόσβαση σε αμερικανικά οπλικά συστήματα, ίδια με αυτά που έχει και το Ισραήλ. Επιπλέον, Ελλάδα και Ισραήλ σφίγγουν περαιτέρω τους δεσμούς τους, με συνεργασίες ουσίας, αποκτώντας κοινά οπλικά συστήματα που πλέον ξεφεύγουν από το “interactivity” και πηγαίνουν στο επίπεδο του “interchangeably”. Με απλά λόγια, οι ΗΠΑ όταν θα επιχειρούν στην Μεσόγειο θα αισθάνονται πιο άνετα να συνεργάζονται με δυο χώρες που έχουν οπλικά συστήματα που μιλούν την ίδια γλώσσα με αυτούς. Κάτι που δημιουργεί και δεσμεύσεις έναντι της χώρας μας.

Από το πρόγραμμα ναυπήγησης κορβέτας στην Ελλάδα αναμένεται να δημιουργηθούν πάνω από 400 άμεσες νέες θέσεις εργασίας ενώ οι έμμεσες θέσεις μπορεί να ξεπεράσουν τις 600.

Την σημασία που δίνουν οι ΗΠΑ στην στρατηγική συνεργασία με την Ελλάδα και στο πρόγραμμα ναυπήγησης κορβέτας τόνισε ο εκπρόσωπος του Εμπορικού Τμήματος της Πρεσβείας στην Αθήνα, Κιθ Σίλβερ. «Η κυβέρνηση των ΗΠΑ βλέπει το Νεώριο ως μια σημαντική επένδυση στρατηγικής, εμπορικής και συμβολικής σημασίας» ανέφερε στην ομιλία του.

«Αυτό που προτείνουμε στην συνεργασία μας με την ONEX στην Ελλάδα είναι ότι πιστεύουμε ότι θα μπορέσουμε να προσφέρουμε λύσεις για το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό» τονίζει ο επικεφαλής Μάρκετινγκ κι Εκπρόσωπος των Ισραηλινών Ναυπηγείων (Israel Shipyards Ltd), Οντέντ Μπρέιερ, κάνοντας παράλληλα αναφορά στις εγκαταστάσεις στην Χάιφα και την πολύτιμη βοήθεια που έχουν προσφέρει στο Πολεμικό ναυτικό του Ισραήλ.


ΠΗΓΗ