Ηχηρό μήνυμα στην Τουρκία η αναβάθμιση του Λιμενικού Σώματος

Ηχηρό μήνυμα στην Τουρκία η αναβάθμιση του Λιμενικού Σώματος


Πρόκειται για το πρόγραμμα αναβάθμισης / αντικατάστασης του υφιστάμενου εξοπλισμού εναέριας επιτήρησης

Στην αναβάθμιση των αεροπλάνων και των ελικοπτέρων του Λιμενικού Σώματος προχωρά το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με στόχο την αποτελεσματικότερη εναέρια επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων της χώρας μας.

Στο πλαίσιο αυτό, ξεκίνησε η υποβολή σφραγισμένων προσφορών για τον διεθνή ηλεκτρονικό, επαναληπτικό ανοικτό διαγωνισμό ανάδειξης αναδόχου για την «Αναβάθμιση / Αντικατάσταση του υφιστάμενου εξοπλισμού εναέριας επιτήρησης των τριών (03) αεροπλάνων REIMS-406 της ΜΑΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ και των τριών (03) εκ των έξι (06) ελικοπτέρων τύπου AS365N3 της ΜΕΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ», συνολικής  εκτιμώμενης  αξίας  σύμβασης 12 εκατ ευρώ.

Η Υπηρεσία Εναέριων Μέσων του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής ιδρύθηκε το 1981 και ως κύρια αποστολή της έχει την αστυνόμευση του ελληνικού θαλάσσιου χώρου και των παράκτιων περιοχών για τη δίωξη της παράνομης αλιείας, αρχαιοκαπηλίας, λαθρεμπορίου, διακίνησης λαθρομεταναστών και κάθε παράνομης πράξης που στοιχειοθετείται και βεβαιώνεται από εναέρια παρατήρηση καθώς και η ενημέρωση των αρμόδιων Υπηρεσιών Δίωξης και η παροχή οδηγιών στα πλωτά μέσα του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής για τον εντοπισμό και σύλληψη των παρανομούντων.



Για τον σκοπό αυτό τα πληρώματα των ελικοπτέρων επιχειρούν μέρα και νύχτα με τους άνδρες των ειδικών δυνάμεων του Σώματος παρεμβαίνοντας όπου χρειαστεί. Παράλληλα, συμμετέχουν στην έρευνα και διάσωση στη θαλάσσια περιοχή του FIR Αθηνών σε συνεργασία με τις Ενοπλες Δυνάμεις.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η αντικατάσταση –αναβάθμιση του υπάρχοντος εξοπλισμού εναέριας επιτήρησης των εναέριων μέσων του ΛΣ.ΕΛ.ΑΚΤ. Πιο αναλυτικά για τα δύο 2 αεροσκάφη και τα δύο 2 ελικόπτερα προβλέπεται: α) Αναβάθμιση-Αντικατάσταση του ηλεκτροπτικού συστήματος με ύπαρξη καμερών υψηλής ευκρίνειας και το δυνατόν μεγαλύτερης εμβέλειας με λειτουργίες κατ’ ελάχιστον ημέρας-νύχτας-υπερύθρου ακτινοβολίας-βραχέως υπερύθρου ακτινοβολίας (SWIR), β) Κατασκευή και εγκατάσταση σταθμού εργασίας (πλήρης κονσόλα ελέγχου με κάθισμα χειριστού συστήματος) κατάλληλα κατασκευασμένου και σχεδιασμένου προκειμένου να επιτρέπεται η εύκολη τοποθέτηση και αφαίρεση του στο αεροσκάφος.

Κατ’ ελάχιστον ο σταθμός θα φέρει εκτός από τα χειριστήρια του ηλεκτροπτικού συστήματος οθόνη ή οθόνες (ανάλογα το αεροσκάφος και την εργονομία του) υψηλής ευκρίνειας-ανάλυσης διάστασης ίσης ή μεγαλύτερης των 17’’ η κάθε μια. Συσκευής συστήματος AIS συμβατής με το υπόλοιπο σύστημα και τα εξαρτήματα του ώστε να συνεργάζεται αρμονικά μαζί του υπό όλες τις συνθήκες.

 Κατάλληλο εξοπλισμό και λογισμικό διαχείρισης αποστολής, το οποίο θα συγκεντρώνει και θα διαχειρίζεται όλα τα δεδομένα από τους αισθητήρες του σκάφους (νέους ή και υπάρχοντες) θα τα προβάλει, θα τα συσχετίζει και θα τα αποθηκεύει με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να βελτιστοποιείται η επιχειρησιακή απόδοση του εναερίου μέσου, και γ) Radar επιφανείας 360° το οποίο θα αντικαταστήσει το υπάρχον και θα μπορεί να εγκλωβίζει πολλαπλούς στόχους επιφανείας. Επιπρόσθετα θα μπορεί να συνεργάζεται με δέκτη AIS, και να απεικονίζει παράλληλα με την τακτική εικόνα τα στοιχεία των εκπομπών AIS στους στόχους επιφανείας.

Επίσης να μπορεί να αποστέλλει συντεταγμένες των στόχων στο σύστημα διαχείρισης πτήσης UNS 1K της Universal Avionics που διαθέτει το αεροπλάνο και να διαθέτει λειτουργία αποφυγής καιρού (weather avoidance). Για τα υπόλοιπα μέσα(1 αεροπλάνο και 1 ελικόπτερο] «απαραίτητη είναι η εγκατάσταση όλων εκείνων των απαραίτητων σταθερών εξαρτημάτων (καλωδίωση, βάσεις κλπ.), ώστε να βελτιωθεί η διαθεσιμότητα του συστήματος και η αποτελεσματικότητα του στόλου των αεροσκαφών που η Υπηρεσία διαθέτει».

ΠΗΓΗ