Βασίζεται στο G-Class
Η κοινοπραξία που είναι και η μόνη που υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για την
προβληματική ΕΛΒΟ, κατασκευάζει ήδη θωρακισμένα οχήματα (γνωστά και στον ΕΣ
καθώς τα Hummer φορείς των Α/Τ Kornet φέρουν θωράκιση της εταιρείας) ενώ
δέλεαρ (ελπίζουμε όχι και μόνο αυτό) της είναι και η αντικατάσταση των 10.000
οχημάτων του Ελληνικού Στρατού.
Η κοινοπραξία SK Group και η Plasan ισραηλινών συμφερόντων, είναι η μόνη που
υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση της κρατικής επιχείρησης μόλις
και αν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες.
Η ισραηλινή εταιρεία στην γκάμα της έχει τα δύο οχήματα το Guarder και το
SandCat. Το πρώτο μεταφοράς προσωπικού βασισμένο στο φορτηγό ΜΑΝ (που
κατασκεύαζε και η ΕΛΒΟ) και το δεύτερο βασίζεται πλέον σε σασί των Ford
F-350/-550.
Όμως η ισραηλινή εταιρεία στα πλαίσια της προσπάθειας αντικατάστασης των
ισραηλινών γενικής χρήσης οχημάτων David (ουσιαστικά ελαφρά θωρακισμένο
Landrover defender 110) προχώρησε σε συνεργασία με την σειρά Mercedes
Benz G Class (G-Wagen) που επίσης είχε άδεια και κατασκεύαζε επί σειρά ετών η
ΕΛΒΟ (τα γνωστά μας τζιπάκια).
Το όχημα έτσι που έχει αναπτύξει η Plasan και παρουσίασε το 2018 (σε στάδιο
δοκιμών, προπαραγωγής) είναι το Hyrax.
Το όχημα βασίζεται στο νέο Mercedes Benz G300 CDI Rolling Chassis που
παρουσίασε η γερμανική εταιρεία το 2017 και έχει κινητήρα 183 Hp μέγιστο βάρος
4,8 τόνων και οφέλιμο φορτίο 810 κιλών. Μπορεί να μεταφερθεί με ελικόπτερο ή
C-130.
Η συνθετική θωράκισή του είναι επιπέδου ΙΙ(μπορεί να αυξηθεί) και έχει
ικανότητα μεταφοράς τηλεχειριζόμενου σταθμού οπλισμού ενώ θα μπορεί να
μεταφέρει 4 άτομα εκτός του διμελούς πληρώματος.