Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ: Ρυμουλκείται προς το Ναύσταθμο Σαλαμίνας – Μεγάλες προσπάθειες να σωθεί το πλοίο

Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ: Ρυμουλκείται προς το Ναύσταθμο Σαλαμίνας – Μεγάλες προσπάθειες να σωθεί το πλοίο



Σε εξέλιξη είναι αυτή την στιγμή επιχείρηση από το Λιμενικό και το Πολεμικό Ναυτικό για την ρυμούλκηση του πλοίου στο ναύσταθμο της Σαλαμίνας προκειμένου να αποφευχθεί η βύθισή του.

Οι πρώτες πληροφορίες λένε πως το τεράστιο εμπορικό πλοίο πορτογαλικής σημαίας που μετέφερε κοντέινερ, όπως έβγαινε από το λιμάνι της COSCO έπεσε πάνω στο Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ.

Η ταυτότητα του Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ

Το πλοίο αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.

Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη απο το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40. Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας. Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).

Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).
Διαστάσεις: 60/10/3,4 μέτρα
Εκτόπισμα: 750 τόν.

Πρόωση: 2 MTU 8V 396 74K 1080HP (805KW)Diesel βοηθητική 1 MTU8V396 74K765HP(570KW),2 έλικες, 1 προωθητής πρώρας (bow thruster) Ηλεκτρομηχανές 3 MTU6R183 TE52 200KW

Ταχύτητα: 15 κόμβοι

Πλήρωμα: 45

Οπλισμός: 1 πυροβόλο 30mm, 2 πολυβόλa 7,62χιλ

Συστήματα Εντοπισμού ναρκών: 2 υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα PAP 104/105, και 2 υποβρύχια οχήματα PLUTOPLUSΣυστήματα Μηχανικής Ναρκαλιείας.