Ξεκίνησαν δοκιμές τα ελληνικά σκάφη ανορθόδοξου πολέμου κατά των Τούρκων

Ξεκίνησαν δοκιμές τα ελληνικά σκάφη ανορθόδοξου πολέμου κατά των Τούρκων



Νέα οπλικά συστήματα στην δύναμη των Ελλήνων κομάντος κατά των τουρκικών προκλήσεων στο Αιγαίο.

Έτσι ξεκίνησαν θαλάσσιες δοκιμές τα δύο πρώτα ανακαινισμένα σκάφη ειδικών επιχειρήσεων Mark V Special Operations Craft (SOC) του ελληνικού πολεμικού ναυτικού προκαλώντας χαρά και ανυπομονησία στην διακλαδική διοίκηση ειδικών επιχειρήσεων.

Τα σκάφη αυτά παραδόθηκαν δωρεάν από το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό με την Ελλάδα να έχει μόνο την υποχρέωση να πληρώσει την μεταφορά και τον εκσυγχρονισμό τους.

Οι ΟΥΚαδες ή «βατράχια» όπως συνηθίζεται να τους αποκαλούν, θα αποκτήσουν με τα σκάφη αυτά ένα τρομακτικό πλεονέκτημα κινήσεων στο Αιγαίο, αφού τα 25μετρα σκαριά τους μπορούν να κινηθούν με ταχύτητες έως 65 κόμβων.

Η σχεδίασή τους, που παραπέμπει σε σχήμα V, τους εξασφαλίζει χαμηλό ίχνος στα αντίπαλα ραντάρ, ενώ η μεταφορική ικανότητα των 16 ατόμων με τον εξοπλισμό τους σε συνδυασμό με τις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσουν τα καθιστούν ως ιδανικά μέσα αντιμετώπισης ασύμμετρων απειλών. Σκάφη του ίδιου τύπου χρησιμοποιούν και οι NAVY SEALS των ΗΠΑ.

Τα σκάφη βρίσκονται στον ναύσταθμο της Ελευσίνας, όπου συντελούνται οι εργασίες συντήρησης τους. Τα ταχύπλοα Mark V χρησιμοποιούνται για ταχεία διείσδυση αλλά και αποχώρηση ομάδων υποβρυχίων καταστροφών.

Ταχύτατα, αθόρυβα, με βαρύ οπλισμό και με χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας στα ραντάρ (stealth), τα σκάφη είναι ικανά να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις, αποτελώντας μια εξαιρετική προσθήκη στο οπλοστάσιο του ελληνικού πολεμικού ναυτικού.

Είναι εμφανής η προσπάθεια της ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας να ενισχύσει το Πολεμικό Ναυτικό, καθώς η μεγαλύτερη απειλή από την Τουρκία θα είναι στη θάλασσα και αμέσως μετά στον αέρα.

Ειδικά η περιοχή των Δωδεκανήσων, έχει τεθεί στο στόχαστρο της Τουρκίας, η οποία στα μικρασιαστικά παράλια διαθέτει ομάδες υποβρύχιος κομάντος SAS-SAT,οι οποίοι ασκούνται στην κατάληψη μικρονήσων και σε επιχειρήσεις διείσδυσης σε κάποιο ελληνικό νησί.     

Το εκτόπισμα του σκάφους, πλήρες φορτίου, είναι 57 τόνοι και το προωθητικό σκεύος περιλαμβάνει δύο κινητήρες MTU 12V396 TE94 που αποδίδουν 2.285 ίππους έκαστος και δύο υδροπροωθητές τύπου KaMeWa K50S, που επιτρέπουν στο σκάφος να επιτύχει ταχύτητα 47-50+ κόμβων σε Κατάσταση Θαλάσσης 2 και 25-35 κόμβων σε Κατάσταση Θαλάσσης 3.

Η εμβέλεια του σκάφους με ταχύτητα πλεύσης, είναι 550+ ναυτικά μίλια και η αυτονομία του για μία τυπική αποστολή φτάνει τις 12 ώρες.

Το πλήρωμα του Mark-V αποτελείται από 5 άτομα και μπορεί να μεταφέρει σε αντικραδασμικά καθίσματα εξοπλισμένους στρατιώτες, οι οποίοι κάθονται πίσω από το πλήρωμα εντός της καμπίνας.

Το ωφέλιμο φορτίο που μπορεί να μεταφέρει το Mark-V είναι 2.948 κιλά. Επιπλέον το σκάφος μεταφέρει δύο φουσκωτά σκάφη με δυνατότητα μεταφοράς 8 ανδρών έκαστο, τα οποία βρίσκονται σε ειδικό χώρο στην πρύμνη, από όπου μπορούν να εξαπολυθούν με ευκολία χάρις στη κεκλιμένη ράμπα που διαθέτουν.

Το Mark-V διαθέτει πέντε σημεία ανάρτησης πολυβόλων των 7,62 και 12,7 χλστ καθώς και βομβιδοβόλων των 40 χλστ. Επιπλέον στο σκάφος μπορεί να τοποθετηθεί μία τηλεχειριζόμενη πλατφόρμα εξοπλισμένη με ένα πυροβόλο των 25 χλστ, ενώ υπάρχει και υποδομή για τη χρήση αντιαεροπορικών βλημάτων FIM-92 Stinger.

Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του σκάφους περιλαμβάνει Radar ναυτιλίας, GPS, σύστημα κινούμενου χάρτη, συστήματα επικοινωνιών που απαρτίζεται από συσκευές VHF-BTB, VHF-FM, UHF/VHF-FM, LOS/SATCOM, VHF-High Band, και σύστημα αναγνώρισης φίλου ή εχθρού (IFF).

Εκτιμάται ότι ο συνεχής εκσυγχρονισμός των μονάδων ειδικών επιχειρήσεων σε συνάρτηση με τα υπόλοιπα προγράμματα του πολεμικού ναυτικού, θα προσδώσουν στις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις όλα αυτά τα “εργαλεία” τα οποία μπορούν να “πείσουν ανήσυχους γείτονες” ότι αν σκεφτούν να πράξουν κάτι στο Αιγαίο, θα το πληρώσουν πολύ ακριβά.


ΠΗΓΗ