Το 2036 η Αμερικανική Αεροπορία θα αδυνατεί να υποστηρίξει τα F-35, λόγω υψηλού κόστους, σύμφωνα με το GAO

Το 2036 η Αμερικανική Αεροπορία θα αδυνατεί να υποστηρίξει τα F-35, λόγω υψηλού κόστους, σύμφωνα με το GAO



Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «DefenseNews», που επικαλείται έκθεση του GAO (Government Accountability Office), η οποία δημοσιοποιήθηκε στις 7 Ιουλίου (δείτε ΕΔΩ), με τα σημερινά δεδομένα η Αμερικανική Αεροπορία, το Ναυτικό και οι Πεζοναύτες θα φτάσουν σε επίπεδο αδυναμίας υποστήριξης των F-35 το 2036, λόγω υψηλού κόστους, και θα αναγκαστούν είτε να περικόψουν τον αριθμό των εν υπηρεσία F-35 ή να μειώσουν τις ώρες πτήσεις. Αυτό το σενάριο έχει υπολογίσει το σημερινό κόστος χρήσης των F-35 και το διατηρεί ως έχει (σταθερά) μέχρι το 2036.

Συγκεκριμένα, το 2036 το αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας θα έχει ένα κενό ύψους $ 6 δισεκατομμυρίων μεταξύ του πραγματικού κόστους υποστήριξης των F-35 και των δαπανών που μπορεί η υπηρεσία να διαθέσει. Από τα $ 6 δισεκατομμύρια, τα $ 4,4 θα πρέπει να καταβάλει η Αεροπορίας, η οποία έχει σχεδιάσει την απόκτηση 1.763 F-35A. «Αν το ετήσιο κόστος υποστήριξης δεν περιοριστεί και δεν προσαρμοστεί μακροπρόθεσμα θα ασκήσει σημαντική πίεση στον ετήσιο προϋπολογισμό του Υπουργείου Άμυνας, καθώς ο αριθμός των εν υπηρεσία F-35 αυξάνει» αναφέρει η έκθεση του GAO.

Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, το πρόγραμμα F-35 θα κοστίσει, σ’ ολόκληρο τον κύκλο ζωής του, $ 1,7 τρισεκατομμύρια, εκ των οποίων $ 1,3 τρισεκατομμύρια αφορούν σε δαπάνες υποστήριξης των αεροσκαφών, προσωπικού, καύσιμα, πυρομαχικά, αναλώσιμα, εκπαίδευση, υλικά υποστήριξης και εκπαίδευσης και υποδομές. Το κόστος των $ 1,3 τρισεκατομμυρίων είναι αυξημένο κατά 23,81% ή $ 150 δισεκατομμύρια, σε σχέση με τον υπολογισμό του 2012. Όπως αναφέρει το GAO, η Αεροπορία πρέπει να μειώσει το ετήσιο κόστος υποστήριξης κάθε αεροσκάφους κατά 47% ή κατά $ 3,7 εκατομμύρια μέχρι το 2036. Αν δεν το κάνει θα πρέπει να καταβάλει τα $ 4,4 δισεκατομμύρια του χρηματοδοτικού κενού.

Οι Πεζοναύτες πρέπει να μειώσουν το ετήσιο κόστος υποστήριξης των F-35B κατά 26% και των F-35C κατά 14% μέχρι το 2036 ή να καταβάλει $ 900 εκατομμύρια επιπλέον. Το Ναυτικό πρέπει να μειώσει το ετήσιο κόστος των δικών του F-35 κατά 24% μέχρι το 2036 ή να καταβάλει $ 655 εκατομμύρια στο χρηματοδοτικό κενό. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, στελέχη της Αμερικανικής Αεροπορίας δήλωσαν ότι ακόμα και αν τα ανταλλακτικά των F-35 δίδονται δωρεά, το κόστος υποστήριξης των αεροσκαφών θα είναι 14% παραπάνω από τον στόχο.