Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «DefenseNews», που επικαλείται
έκθεση του GAO (Government Accountability Office), η οποία δημοσιοποιήθηκε
στις 7 Ιουλίου (δείτε ΕΔΩ), με τα σημερινά δεδομένα η Αμερικανική Αεροπορία,
το Ναυτικό και οι Πεζοναύτες θα φτάσουν σε επίπεδο αδυναμίας υποστήριξης των
F-35 το 2036, λόγω υψηλού κόστους, και θα αναγκαστούν είτε να περικόψουν τον
αριθμό των εν υπηρεσία F-35 ή να μειώσουν τις ώρες πτήσεις. Αυτό το σενάριο
έχει υπολογίσει το σημερινό κόστος χρήσης των F-35 και το διατηρεί ως έχει
(σταθερά) μέχρι το 2036.
Συγκεκριμένα, το 2036 το αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας θα έχει ένα κενό ύψους $
6 δισεκατομμυρίων μεταξύ του πραγματικού κόστους υποστήριξης των F-35 και των
δαπανών που μπορεί η υπηρεσία να διαθέσει. Από τα $ 6 δισεκατομμύρια, τα $ 4,4
θα πρέπει να καταβάλει η Αεροπορίας, η οποία έχει σχεδιάσει την απόκτηση 1.763
F-35A. «Αν το ετήσιο κόστος υποστήριξης δεν περιοριστεί και δεν προσαρμοστεί
μακροπρόθεσμα θα ασκήσει σημαντική πίεση στον ετήσιο προϋπολογισμό του
Υπουργείου Άμυνας, καθώς ο αριθμός των εν υπηρεσία F-35 αυξάνει» αναφέρει η
έκθεση του GAO.
Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, το πρόγραμμα F-35 θα κοστίσει, σ’ ολόκληρο
τον κύκλο ζωής του, $ 1,7 τρισεκατομμύρια, εκ των οποίων $ 1,3 τρισεκατομμύρια
αφορούν σε δαπάνες υποστήριξης των αεροσκαφών, προσωπικού, καύσιμα,
πυρομαχικά, αναλώσιμα, εκπαίδευση, υλικά υποστήριξης και εκπαίδευσης και
υποδομές. Το κόστος των $ 1,3 τρισεκατομμυρίων είναι αυξημένο κατά 23,81% ή $
150 δισεκατομμύρια, σε σχέση με τον υπολογισμό του 2012. Όπως αναφέρει το GAO,
η Αεροπορία πρέπει να μειώσει το ετήσιο κόστος υποστήριξης κάθε αεροσκάφους
κατά 47% ή κατά $ 3,7 εκατομμύρια μέχρι το 2036. Αν δεν το κάνει θα πρέπει να
καταβάλει τα $ 4,4 δισεκατομμύρια του χρηματοδοτικού κενού.
Οι Πεζοναύτες πρέπει να μειώσουν το ετήσιο κόστος υποστήριξης των F-35B κατά
26% και των F-35C κατά 14% μέχρι το 2036 ή να καταβάλει $ 900 εκατομμύρια
επιπλέον. Το Ναυτικό πρέπει να μειώσει το ετήσιο κόστος των δικών του F-35
κατά 24% μέχρι το 2036 ή να καταβάλει $ 655 εκατομμύρια στο χρηματοδοτικό
κενό. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, στελέχη της Αμερικανικής Αεροπορίας δήλωσαν
ότι ακόμα και αν τα ανταλλακτικά των F-35 δίδονται δωρεά, το κόστος
υποστήριξης των αεροσκαφών θα είναι 14% παραπάνω από τον στόχο.