Τι τρέχει με τα Rafale;-Γιατί η Ινδία επιστρέφει σε μεταχειρισμένα Mirage-2000;



Η Ινδία αποκτά 24 μεταχειρισμένα Mirage 2000 σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή!
Πριν από ένα χρόνο σε ινδικό έδαφος, προσγειώθηκαν τα πέντε πρώτα μαχητικά Rafale από τη Γαλλία, σε μια αγορά που -σύμφωνα με στρατιωτικούς αναλυτές- αλλάζει τις ισορροπίες στην περιοχή.

Σύμφωνα με το ινδικό υπουργείο Άμυνας,  η συμφωνία προβλέπει η Ινδία  να παραλάβει συνολικά 36 από τα μαχητικά 4ης γενιάς της Γαλλίας.

Τελευταίες αναφορές λένε ότι η Ινδία, θα αποκτήσει δύο δωδεκάδες μεταχειρισμένα αεροσκάφη Mirage 2000 από τη Γαλλία. Η ιδέα είναι να ενισχυθούν οι γηράσκοντες στόλοι Mirage τέταρτης γενιάς IAF.

Γιατί η ινδική  πολεμική αεροπορία κάνει ένα βήμα πίσω με τα μεταχειρισμένα Mirage 2000, αν και πρόσφατα εξοπλίστηκε με τα 4,5 γενιάς Rafale;
Όπως μετέδωσαν σήμερα ινδικά ΜΜΕ, η Πολεμική Αεροπορία της Ινδίας θα αποκτήσει 24 μεταχειρισμένα Mirage 2000, και μάλιστα σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή.

Ο προμηθευτής των αεροσκαφών θα είναι η Γαλλία. Τα 24 Mirage 2000, θα κοστίσουν στην Ινδία μόλις 27 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή 1,125 εκατομμύρια έκαστο.
 
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, τα 24 μαχητικά θα προστεθούν στο στόλο των 50 Mirage 2000 που διαθέτει η Ινδία. Η επιλογή έχει να κάνει με τις πολύ καλές επιδόσεις ,που έχουν αφήσει ευχαριστημένους τους Ινδούς.

Τα 8 αεροσκάφη είναι σε πτητική κατάσταση, αφού υποστούν τον αναγκαίο έλεγχο/συντήρηση. Μαζί με αυτά, άλλα 5 είναι ολοκληρωμένα, ενώ τα υπόλοιπα 11 είναι μερικώς ολοκληρωμένα, με ορισμένα συστήματα να απουσιάζουν. Τα αεροσκάφη θα αποτελέσουν πιθανότατα πηγή απαρτίων για τον υπόλοιπο στόλο, καθότι υπάρχει δυσκολία στην απόκτηση περίπου 300 απαραίτητων ανταλλακτικών.

Το Mirage 2000 είναι ένα μαχητικό πολλαπλών ρόλων, το οποίο διαθέτει τόσο μονοθέσιες όσο και διθέσιες  εκδόσεις και έχει συνολικό μήκος 14,3 μέτρα. Το άνοιγμα των φτερών του είναι 9,1μ ενώ το ύψος του είναι 5,2μ. Το Mirage 2000 έχει μέγιστο βάρος απογείωσης 38.500 λίβρες και βάρος μάχης 21.000 κιλά. Το αεροσκάφος τροφοδοτείται από 1 × SNECMA M53-P2 τούρμπο κινητήρα, με ώθηση 95 kilonewtons.

Το Mirage 2000 μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες 2,2 Mach, να φτάσει ταχύτητα 140 κόμβων και μέγιστη αναρρίχηση 60.000 πόδια ανά λεπτό. Χρειάζονται περίπου πέντε λεπτά για να ανεβεί το Mirage σε υψόμετρα 36.000 ποδιών.

Το μαχητικό αεροσκάφος, έχει λειτουργικό ανώτατο όριο 55.000 πόδια και ανώτατο όριο εξυπηρέτησης 17.060μ. Έχει ακτοπλοϊκή εμβέλεια 3.335 χιλιόμετρα και εμβέλεια λειτουργίας 1.550 χιλιόμετρα. Ο ρυθμός ανόδου στο αεροσκάφος είναι 285 μέτρα ανά δευτερόλεπτο.
 
Το αεροσκάφος είναι οπλισμένο με πυροβόλα 2 Χ 30 χιλιοστών, βλήματα αέρος-αέρος MBDA MICA IR/RF, Matra R550 Magic-II, Matra Super 530D. Οι πύραυλοί του αέρος-επιφάνειας περιλαμβάνουν AM.39 Exocet, πυραύλους με καθοδήγηση λέιζερ AS-30L και πυρηνικούς πυραύλους κρουζ τακτικής ASMP. Το μαχητικό αεροσκάφος μεταφέρει επίσης βόμβες mk82.

Τα μαχητικά Mirage 2000 της IAF, έχουν καταγράψει ένα εξαιρετικό ρεκόρ επιχειρήσεων στα 35 χρόνια υπηρεσίας της. Οι επιδόσεις του στην αεροπορική επίθεση Μπαλακότ το 2019, χαιρετίστηκαν από στρατιωτικούς αναλυτές.

Ο στόλος Mirage-2000 της IAF εισήχθη το 1985. Ως πλατφόρμα πολλαπλών ρόλων, το Mirage-2000 είναι ίσως το πιο ευέλικτο αεροσκάφος στην κατηγορία του. 
 
«Η απόφαση της κυβέρνησης της Ινδίας να αποκτήσει 24 Mirages, μερικά σε πτητική κατάσταση, είναι το σωστό βήμα για τη διατήρηση του στόλου IAF Mirage-2000 για άλλα 20 τουλάχιστον χρόνια τουλάχιστον. Πιστεύουμε ότι ο συνδυασμός  των δύο τύπων αεροσκαφών Mirage-2000 και Rafale, αποτελεί την ακαταμάχητη ασπίδα της χώρας μας, έναντι οιασδήποτε εχθρικής αεροπορικής παραβίασης του εναέριου χώρου μας με τρομερά αποτελέσματα»  δήλωσε ο Tej Prakash Srivastava , αναλυτής στρατηγικών υποθέσεων.


Τελικά φαίνεται ότι αυτό το νέο απόκτημα της Ινδικής Πολεμικής Αεροπορίας, φέρεται να έχει ως στόχο την ανάπτυξη εγχώριων αλυσίδων εφοδιασμού για ανταλλακτικά και κινητήρες. Αυτό θα ενδυναμώσει τα γνήσια ανταλλακτικά εξοπλισμού να είναι «Made in India», τα οποία με τη σειρά τους, θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση κάθε πιθανής έλλειψης ανταλλακτικών έως ότου το αεροσκάφος παροπλιστεί  στο μέλλον επίσημα.

Αυτή η κίνηση μπορεί επίσης να θεωρηθεί, ως μέρος μιας μακροχρόνιας τεχνολογικής ασυμμετρίας μεταξύ Ινδίας, Πακιστάν και Κίνας. Οι δύο τελευταίοι έχουν ήδη κάνει βήματα στην ανάπτυξη των μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων μάχης (UCAV). Επιπλέον, η Κίνα έχει αναπτύξει αυτόνομα το πρώτο της μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς, το  J-2O  «Mighty Dragon».

Η Ινδία είναι τουλάχιστον μια δεκαετία πίσω από το Πακιστάν, στην τεχνολογία μαχητικών αεροσκαφών και εξακολουθεί να προμηθεύεται μαχητικά 4,5 γενιάς από το εξωτερικό. Αυτό δείχνει μια μεγάλη παγίδα στην εγχώρια στρατιωτική έρευνα και ανάπτυξη της χώρας. Ωστόσο, με αυτό το βήμα προς την αυτοχθονία και τα τρέχοντα έργα DRDO, διατηρώντας στον αεροπορικό της στόλο τον συνδυασμό Mirage-2000 και Rafale, αυτή η ασυμμετρία μπορεί σύντομα να γεφυρωθεί.