Θέλει γαλλικά μαχητικά και η Τουρκία – Δεν θέλει τα ρώσικα

Θέλει γαλλικά μαχητικά και η Τουρκία – Δεν θέλει τα ρώσικα



Πώς πάει να πείσει τους Γάλλους;

Rafale: Θέλει γαλλικά μαχητικά και η Τουρκία σε μία προσπάθεια να αποκτήσει επιτέλους αεροπλάνα νέας γενιάς.

Η Ελλάδα αγόρασε 24 Rafale ενώ θα εκσυγχρονίσει 120 (σ.σ. τόσα θα είναι τελικά) F-16 σε Viper.


Η Τουρκία υπέβαλε αίτημα στις ΗΠΑ για 40 F-16 Block 70 (σ.σ. ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει διαθέσιμο) καθώς και για την αναβάθμιση 80 μαχητικών F-16 που έχει ήδη, Block 40, 50, 52, σε επίπεδο αντίστοιχο των ελληνικών F-16 Viper.

Δηλαδή και η Τουρκία θέλει 120 μαχητικά F-16 στο επίπεδο των ελληνικών Viper.

Λογικό, αφού αλλιώς χάνει την ισορροπία στον αέρα. Απλή λογική.

Όμως η Τουρκία δεν ξέρει ποια θα είναι η αντίδραση των ΗΠΑ στο τουρκικό αίτημα.

Το πιο πιθανό είναι η Ουάσιγκτον να απαντήση με «μη άρνηση», δηλαδή να μην πει «όχι» στο τουρκικό αίτημα, αλλά να το περάσει από μία σειρά διαδικασιών που θα αργήσουν για αρκετά χρόνια (σ.σ. έως και επτά ή δέκα).

Αυτό φυσικά δεν καλύπτει την Άγκυρα, η οποια θέλει νέα μαχητικά και τα θέλει τώρα.

Ήδη η Ελλάδα έχει παραλάβει τρία Rafale ενώ σε αντίστοιχο βαθμό προχωρά και η αναβάθμιση των ελληνικών F-16 σε Viper.

Η Τουρκία θα μπορούσε, όπως ακούστηκε και από επίσημα χείλη να στραφεί σε ρωσικά μαχητικά Su 35S, γενιάς 4++.

Όμως το θέλει πραγματικά αυτό η Τουρκία;

Αν η Τουρκία στραφεί σε ρωσικά μαχητικά τότε θα πρέπει να αλλάξει σχεδόν τα πάντα στις υποδομές και την αλυσίδα της Πολεμικής της Αεροπορίας.

Υπάρχει χρόνος και ειδικά χρήμα γι αυτό;

Oι εναλλακτικές για τους Τούρκους και η Γαλλία
Γιατί μπορεί τα Su 35, με τιμή 85 εκατ. δολαρίων το ένα (σ.σ. όταν τα Rafale κοστίζουν σχεδόν 200 εκατ. δολάρια το ένα αν και η Ελλάδα τα πήρε φθηνότερα λόγω χρησιμοποίησης και κάποιον μεταχειρισμένων μερών) να δείχνει αρχικά πιο φθηνή επιλογή, όμως συνολικά το κόστος με την αλλαγή των υποδομών δεν θα είναι πολύ πιο κάτω για τους Τούρκους αν στραφούν στην Ρωσία.

Η Τουρκία πριν από λίγο καιρό, αναλογιζόμενη όλα τα παραπάνω, έβαλε στο τραπέζι την αγορά μεταχειρισμένων μαχητικών από τη Μεγάλη Βρετανία.

H Άγκυρα φέρεται να ενδιαφέρεται για τα 30 Tench-1 Eurofighters, τα οποία αποσύρει η Μεγάλη Βρετανία.

Πρώτο βασικό πλεονέκτημα των συγκεκριμένων αεροσκαφών είναι πως πρόκειται για μαχητικά τα οποία βρίσκονται στο 50% των προδιαγραφόμενων ωρών πτήσης.

Την ίδια ώρα το 80% των τουρκικών F-16 έχει συμπληρώσει τις προδιαγραφόμενες ώρες πτήσης.

Δεύτερο βασικό πλεονέκτημα των Eurofighters είναι πως πρόκειται να πιστοποιηθούν για την χρήση Meteor.

Η Ελλάδα διαθέτει Meteor στα Rafale της.

Τα τουρκικά μαχητικά, με την χρήση των Meteor από τους Έλληνες, δεν θα μπορούν καν να βγουν στο Αιγαίο από τα τουρκικά παράλια.

Μάλιστα ο κινητήρας ramjet παρέχει στον Meteor «καμία ζώνη διαφυγής» τρεις φορές μεγαλύτερη από αυτή του πυραύλου AIM 120D AMRAAM.

Η Ελλάδα και η Τουρκία διατηρούν σε υπηρεσία 180 συνολικά βλήματα HARM (84 οι Έλληνες και 96 οι Τούρκοι).

Τώρα, σύμφωνα με την milliyet.com.tr, και τον Ναίμ Μπαμπούρογλου, ταξίαρχο ε.α. και μέλος της Σχολής του Πανεπιστημίου Aydın της Κωνσταντινούπολης, η Γαλλία έχει και την επιλογή των Γάλλων εκτός από αυτή των Αμερικάνων, των Βρετανών και των Ρώσων.

Ο Μπαμπούρογλου υποστηρίζει πως με την αγορά ρωσικών μαχητικών το ρίσκο για την Τουρκία, αναφορικά με τις σχέσεις της με τις ΗΠΑ, θα είναι τεράστιο.

Μέσω Milliyet πέφτει στο τραπέζι και το ενδεχόμενο των γαλλικών μαχητικών για την Τουρκία.

Που στηρίζεται η Τουρκία για να πείσει τους Γάλλους;
Η Άγκυρα προσβλέπει στα χρήματα που μπορεί να δώσει στην Γαλλία, την ώρα που η γαλλική αμυντική βιομηχανία έχει πληγεί λόγω της ακύρωσης της τεράστιας συμφωνίας της Naval Group, ύψους 15 δισ., ευρώ, για τα νέα υποβρύχια της Αυστραλίας.

H Τουρκία, ειδικά μετά την αμυντική συμφωνία Παρισιού – Αθήνας, βλέπει ότι δεν θα τα βγάλει εύκολα πέρα με την Γαλλία, την οποία οι ΗΠΑ έχουν αφήσει στο… πόδι τους στην Ανατολική Μεσόγειο.