Δύο νέες παραλλαγές των stealth μαχητικών της Κίνας έχουν δει το φως της
δημοσιότητας τις τελευταίες τρεις ημέρες, συμπεριλαμβανομένου του επόμενου
μαχητικού της Κίνας με βάση τους αεροπλανοφόρο, σύμφωνα με όσα υπαινίχθηκαν
κατά τη διάρκεια πρόσφατης αεροπορικής επίδειξης.
Φωτογραφίες και βίντεο που τραβήχτηκαν έξω από το εργοστάσιο αεροσκαφών
Chengdu στην ομώνυμη πόλη την Τρίτη έδειξαν ένα διθέσιο μαχητικό J-20 stealth
βαμμένο στο γενικό αστάρι, επιβεβαιώνοντας επίμονες φήμες ότι μια τέτοια
παραλλαγή αναπτύχθηκε από την εταιρεία.
Οι φωτογραφίες και το βίντεο, που δημοσιεύτηκαν στο Weibo και σε άλλες πύλες κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, έδειχναν καθαρά το παράλληλο πιλοτήριο του αεροσκάφους καθώς ταξίδευε προς τον διάδρομο προσγείωσης. Δεν είναι σαφές ποιος θα ήταν ο ρόλος του back-seater, αν και μια λογική εξήγηση θα ήταν ότι το πίσω κάθισμα θα καταλαμβάνεται από έναν αξιωματικό οπλικού συστήματος, ή WSO, υπεύθυνο για τη λειτουργία του ραντάρ και των όπλων του J-20.00.000.Big week for China’s stealth aircraft development as two-seat Chengdu J-20 and stealthy carrierborne fighter based on the redesigned Shenyang FC-31 (J-31) definitively sighted pic.twitter.com/18yV3eOTI2
— Mike Yeo 杨启铭 (@TheBaseLeg) October 29, 2021
Έχει επίσης προταθεί ότι το διθέσιο J-20, του οποίου ο ακριβής χαρακτηρισμός
είναι ακόμα άγνωστος, θα ήταν ένα επανδρωμένο μη επανδρωμένο μητρικό σκάφος,
που θα έλεγχε την έκδοση της Κίνας ενός πιστού wingman ή άλλου μη επανδρωμένου
πολεμικού εναέριου οχήματος ή UCAV. Μια άλλη πιθανή χρήση για ένα J-20 WSO
είναι ο κύριος χειριστής αισθητήρων που συντονίζει άλλα δικτυωμένα,
επανδρωμένα στοιχεία. Κινέζοι αξιωματούχοι της αεροπορικής βιομηχανίας έχουν
πει στο παρελθόν ότι είδαν μια πιθανή χρήση του J-20 ως ένα stealth
αερομεταφερόμενο αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης, χρησιμοποιώντας πολλαπλά
J-20 ως δίχτυ αισθητήρων.
Με πληροφορίες από defensenews.com