Fincantieri, Naval Group και Navantia κατέθεσαν κοινή βιομηχανική πρόταση για την Ευρωκορβέτα, στο πρόγραμμα Δανία και Νορβηγία



Σύμφωνα με ανακοίνωση της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας Naviris (Fincantieri, Naval Group), μαζί με τα ισπανικά ναυπηγεία Navantia, κατέθεσε στις 9 Δεκεμβρίου την κοινή βιομηχανική τους πρόταση σχετικά με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα κορβέτας ΕPC (European Patrol Corvette), στο οποίο συμμετέχει και η Ελλάδα. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση στόχος της βιομηχανικής πρότασης είναι η μεγιστοποίηση της συνεργασίας μεταξύ της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας, μέσω της ναυπήγησης της κορβέτας EPC. Η έγκριση της βιομηχανικής πρότασης, από την ΕΕ, θα συνοδευτεί από την αποδέσμευση του ποσού των € 60 εκατομμυρίων, το οποίο θα δαπανηθεί για ερευνητικούς/σχεδιαστικούς σκοπούς (άλλα € 30 εκατομμύρια είναι πιθανό να εκταμιευτούν σε ύστερο χρόνο).

Στο πρόγραμμα EPC συμμετέχουν η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία και η Ελλάδα, ενώ στη συγχρηματοδότηση του προγράμματος συμμετέχουν πλέον η Δανία και η Νορβηγία. Συνολικά συμμετέχουν στο πρόγραμμα 40 ευρωπαϊκές εταιρίες. Στις αρχές Νοεμβρίου ο Πλοίαρχος Andrea Quondamatteo, αξιωματικός του Ιταλικού Ναυτικού και διευθυντής του προγράμματος της Ευρωκορβέτας, μιλώντας στην ιστοσελίδα «DefenseNews», μίλησε για το πρόγραμμα της Ευρωκορβέτας. Όπως είπε το πρόγραμμα θα κοστίσει περί τα € 6 δισεκατομμύρια, ενώ μέχρι στιγμής υπάρχει ενδιαφέρον για 20 πλοία, έξι για τη Γαλλία, έξι και την Ισπανία και οκτώ για την Ιταλία. Τα πλοία θα έχουν περί τα 105 μέτρα μήκος, 3.000 τόνους εκτόπισμα και θα αναπτυχθούν σε δύο κύριες εκδόσεις: Μάχης και μακράς περιπολίας.

Και οι δύο εκδόσεις θα ενσωματώνουν ραντάρ 3D με την κάθε χώρα να επιλέγει το ραντάρ της επιθυμίας της. Η ευελιξία στη σχεδίαση θα επιτρέψει σε κάθε χώρα να διαμορφώσει το πλοίο σύμφωνα με τις ανάγκες της (σύστημα διαχείρισης μάχης, αισθητήρες, όπλα κ.ά.). Επίσης, και οι δύο εκδόσεις θα ενσωματώνουν βλήματα αντιαεροπορικής άμυνας, μέσου και/ή μικρού βεληνεκούς. Η έκδοση μάχης θα ενσωματώνει και σύστημα αντιμετώπισης τορπιλών, ενώ η επιθυμητή μέγιστη ταχύτητα είναι 25-26 κόμβοι (46-48 χιλιόμετρα την ώρα). Η έκδοση μακράς περιπολίας θα έχει μέγιστη ταχύτητα περί τους 24 κόμβους (44 χιλιόμετρα την ώρα). Επιθυμητός χρόνος παράδοσης του πρώτου πλοίου είναι το 2027.