Όλο το παρασκήνιο για την αεροπορική βάση εκπαίδευσης της Καλαμάτας – Πότε ξεκινούν οι εργασίες- Τα νέα αεροσκάφη και η στρατιωτική συνεργασία με το Ισραήλ



Τις επόμενες εβδομάδες μάλιστα ο Νίκος Παναγιωτόπουλος αναμένεται να επισκεφθεί το Ισραήλ, να έχει τετ-α-τετ συνάντηση με τον Benny Gantz με την ατζέντα να περιέχει μια σειρά από θέματα μεταξύ των οποίων και εξοπλιστικά.

Μέσα στον ερχόμενο Φεβρουάριο αρχίζουν, σύμφωνα με πληροφορίες του Newpost, τα πρώτα έργα στην Καλαμάτα, στην εκπαιδευτική «κοιτίδα» της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Εκεί που οι νέοι ιπτάμενοι , τα αυριανά «γεράκια» της HAF προετοιμάζονται εδώ και πολλές δεκαετίες ώστε να κάνουν πράξη το «αίεν υψικρατείν». Είναι το πρώτο βήμα υλοποίησης της πρόσφατης συμφωνίας στην οποία προχώρησε η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας με την Ισραηλινή Elbit.

Μια συμφωνία η οποία κυριολεκτικά αποτελεί «ανάσα» για την Πολεμική Αεροπορία καθώς κινδύνευε να βρεθεί χωρίς νέους ιπτάμενους με τα «υπέργηρα» εκπαιδευτικά T-2 να κλείνουν τον κύκλο τους. Και την διαδικασία αντικατάστασής του από καινούργια εκπαιδευτικά jet να έχει καθυστερήσει δραματικά. Τα αποτελέσματα της μεγάλης καθυστέρησης ήδη είχαν αρχίσει να γίνονται κάτι παραπάνω από ορατά με αρνητικές συνέπειες στην εκπαίδευση εντός χρονοδιαγράμματος για τους Ικαρους της Πολεμικής Αεροπορίας. Συνέπειες οι οποίες έχουν αρχίσει  να δημιουργούν προβλήματα και στις Πολεμικές Μοίρες οι οποίες αποτελούν την πιο ισχυρή «ασπίδα» των Ενόπλων Δυνάμεων απέναντι στην Τουρκική προκλητικότητα. Με τις διαθεσιμότητες των Τ-2 να μειώνονται δραματικά τα τελευταία χρόνια. Και το αποτέλεσμα να είναι μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της εκπαίδευσης των καινούργιων ιπτάμενων οι οποίοι προορίζονται κυρίως για τα μαχητικά της HAF. Καθυστερήσεις οι οποίες μεταφράζονται ακόμη έως και τέσσερα χρόνια μέχρι το νέο «αίμα» της HAF να στελεχώσει τις Πολεμικές Μοίρες.

Πλέον εντός των επόμενων δύο ετών τα υπό απόσυρση εκπαιδευτικά T-2 θα αντικατασταθούν από δέκα υπερσύχρονα M-346. Αεροσκάφη jet που μπορούν εκπαιδευτικά να υποστηρίξουν το άλμα της Πολεμικής Αεροπορίας σε μαχητικά 4.5ης γενιάς ή ακόμα και 5ης όταν η HAFπροχωρήσει στην απόκτηση και του F-35 έπειτα από την αγορά των Rafale.

Η έναρξη των πρώτων έργων από τους Ισραηλινούς στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος θα συνδυαστεί με επίσκεψη του Νίκου Παναγιωτόπουλου στην Καλαμάτα με τον ΥΕΘΑ να δίνει με αυτόν τον τρόπο το μήνυμα απαρχής της νέας εποχής στην αεροπορική εκπαίδευση των Ικάρων μας.

Kαινούργιες εγκαταστάσεις, υπόστεγα, συνεργεία συντήρησης, και εξομοιωτές συνθέτουν την εικόνα των έργων που δρομολογούνται από τον επόμενο μήνα στην Καλαμάτα ώστε η εκπαιδευτική «καρδιά» της Πολεμικής Αεροπορίας να αρχίσει να δέχεται τα πρώτα jet M-346 τα οποία θα αντικαταστήσουν τα T-2 πάνω στα οποία «μυήθηκαν» στα μυστικά της αεροπορικής «τέχνης» γενιές και γενιές ιπτάμενων. Ήδη στην Καλαμάτα βρίσκονται Ισραηλινοί και σε συνεχή συνεργασία με τους Αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας «στήνουν» την Πτέρυγα Εκπαίδευσης των επόμενων δεκαετιών. Ταυτόχρονα προχωρά και η επιλογή των εκπαιδευτών οι οποίοι σε πρώτη φάση θα πετάξουν για την Ιταλία ώστε να συμπληρώσουν τις απαιτούμενες ώρες στα κόκπιτ των Μ-346. Για να επιστρέψουν στην Καλαμάτα και να «γαλουχήσουν» τα καινούργια «γεράκια» και να τα μετατρέψουν στους επόμενους μαχητές της Πολεμικής Αεροπορίας.

Η στρατιωτική συνεργασία με το Ισραήλ σε όλα τα επίπεδα βρέθηκε στο επίκεντρο της τηλεφωνικής επικοινωνίας που είχε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος με τον ομόλογό του Benny Gantz με τον οποίο άλλωστε διατηρεί άριστες σχέσεις. Τις επόμενες εβδομάδες μάλιστα ο Νίκος Παναγιωτόπουλος αναμένεται να επισκεφθεί το Ισραήλ, να έχει τετ-α-τετ συνάντηση με τον Benny Gantz με την ατζέντα να περιέχει μια σειρά από θέματα μεταξύ των οποίων και εξοπλιστικά. Έπειτα από την απόκτηση των Spike Nlos και των Rampage ακολουθεί η αναβάθμιση των επιθετικών ελικοπτέρων Apache A αλλά και η συντήρηση των μεταγωγικών C-130 της Πολεμικής μας Αεροπορίας.