ΗΠΑ: Το νέο όχημα ομάδας Πεζικού δεν είναι «επιχειρησιακά αποτελεσματικό» κατά τις μάχες



Οι ελεγκτές του Πενταγώνου αμφισβητούν τις επικοινωνίες, τον οπλισμό και την ανθεκτικότητα στα δύσβατα εδάφη του νέου οχήματος ομάδας Πεζικού του Στρατού των Ηνωμένων Πολιτείων Αμερικής (ΗΠΑ).

Το νέο όχημα ομάδας πεζικού (ISV) του Στρατού των ΗΠΑ δεν είναι «επιχειρησιακά αποτελεσματικό» για τις αποστολές μάχης ή συμπλοκών, συνεργασίες ασφάλειας και αποτροπής (ESD) έναντι ισότιμων αντιπάλων, σύμφωνα με την καυστική ετήσια έκθεση του επικεφαλής ελεγκτή όπλων του Πενταγώνου των ΗΠΑ.

Η έκθεση του Διευθυντή Επιχειρησιακών Δοκιμών και Αξιολόγησης (DOT&E), που αποδεσμεύθηκε την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2022, [PDF] διαπίστωσε ότι ενώ υπηρετεί ως ένα ικανό όχημα μεταφοράς προσωπικού στις ήπιες συνθήκες, το όχημα δεν διαθέτει ικανοποιητική ισχύ προστασίας και τηλεπικοινωνιακές ικανότητες και παρεμποδίζει την δυνατότητα των Στρατιωτών να εκτελούν πυρά προς τους αντιπάλους τους. Η έκθεση σημειώνει ότι το πρόγραμμα δεν διαθέτει «ακριβές σχέδιο δράσης» ώστε να βελτιωθούν τα προβλήματα πριν την απόφαση έναρξης της μαζικής παραγωγής τον Μάιο αυτού του έτους.

Κατά τις αποστολές στην Αρχική Επιχειρησιακή Δοκιμή και Αξιολόγηση (IOT&E) τον Αύγουστο, ένας Λόχος τυφεκιοφόρων που χρησιμοποιούσε οχήματα ISV δεν κατάφερε να αποφύγει τον εχθρικό εντοπισμό, τις ενέδρες και τις συμπλοκές στην πλειονότητα των αποστολών τους, σύμφωνα με την έκθεση.

«Με σκοπό την μετακίνηση μέσα στις αγροτικές διαδρομές και το δασικό περιβάλλον, η μονάδα αναγκάστηκε να μειώσει την ταχύτητα της, αυτό είχε ως αποτέλεσμα η κίνηση της να γίνει πιο αργή, ή ο ελιγμός μας επι των βελτιωμένων διαδρομών, στερώντας οποιοδήποτε στοιχείο αιφνιδιασμού», γράφει η έκθεση. «Κατά τις αποστολές, η μονάδα είχε πολυάριθμες απώλειες, καθυστέρησε την ολοκλήρωση της αποστολής και μειώθηκε η επιχειρησιακή ισχύ της για τις επερχόμενες αποστολές».

Το όχημα ISV, που κατασκευάζεται από την GM Defense, προορίζεται να είναι ένα ελαφρύ, εκστρατευτικό όχημα και όχι ένα όχημα για την εμπλοκή σε επιχειρήσεις άμεσων πυρών, αλλά σχεδιάστηκε «για τον εκσυγχρονισμό των Ταξιαρχιών Πεζικού Ομάδων Μάχης του Στρατού ΗΠΑ» και να επιτρέψει στους «Στρατιώτες να πλησιάσουν κοντά σε έναν αντικειμενικό σκοπό με ελάχιστη κούραση και στην μεγαλύτερη δυνατή ετοιμότητα», σύμφωνα με τον Στρατό των ΗΠΑ.

US Army | Όχημα Ομάδας Πεζικού

Το ISV μπορεί να μεταφέρει ομάδα εννιά ελαφριά οπλισμένων Στρατιωτών, μεταφέρεται από ελικόπτερο CH-47F Chinook και μπορεί να πραγματοποιήσει αεροπορική ρίψη από C-17 και C-130. Η εταιρεία GM Defense ανέλαβε σύμβαση ύψους $214 εκατομμυρίων για να κατασκευάσει το ISV μέσα στο 2020 και να παραδώσει τα πρώτα οχήματα μόλις τέσσερις μήνες μετά την ανάθεση της σύμβασης. Ο Στρατός των ΗΠΑ σχεδιάζει να αγοράσει 649 οχήματα.

Η GM Defense αρνήθηκε να σχολιάσει την έκθεση, παραπέμποντας το Breaking Defense στο Εκτελεστικό Γραφείο Προγραμμάτων Υποστήριξης Μάχης (PEO CS) και την Υπηρεσία Υποστήριξης Μάχης (CSS).  Μέχρι την στιγμή της δημοσίευσης του άρθρου, οι PEO CS και CSS δεν παρείχαν απαντήσεις στα ερωτήματα που υπέβαλλε την Πέμπτη ο ιστοτόπος Breaking Defense.

Οι ελεγκτές διαπίστωσαν προβλήματα με τις επικοινωνίες και τα όπλα

Η έκθεση του DOT&E διαπίστωσε ότι οι ελλείψεις στην ικανότητα τηλεπικοινωνιών επι του ISV είχαν ως αποτέλεσμα η επικοινωνία ανάμεσα στους Στρατιώτες, τους Ομαδάρχες και τους Διμοιρίτες να είναι «διακοπτόμενη και όχι αξιόπιστη» όταν τα ISV ήταν σε κίνηση, το οποίο, με την σειρά του, υποβάθμισε την επίγνωση κατάστασης των Στρατιωτών στις αποστολές μεγάλων αποστάσεων από τα 62 μέχρι τα 300 μίλια.

Όταν τα οχήματα συμμετείχαν σε μάχες, η έκθεση γράφει ότι τα όπλα των Στρατιωτών δεν ήταν ευκόλως προσβασιμα όταν τα ISV ήταν εκ κινήσει. Καθώς τα ISV μπορούν να δεχθούν ένα πολυβόλο επι επεκτεινόμενης βάσης, «η δυνατότητα για τον Στρατιώτη να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά το όπλο εν κινήσει ήταν μια πρόκληση επειδή ο τομέας βολής των Στρατιωτών καλύπτονταν από δέντρα, φυλλωσιές και άλλα εμπόδια όταν επέκτεινε την βάση του όπλου». Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι το όχημα δεν έχει την ικανότητα να μεταφέρει τις προμήθειες που χρειάζεται μια μονάδα για να επιχειρήσει 72 ώρες.

Επίσης, η έκθεση χαρακτήρισε το σύστημα «επιχειρησιακά ακατάλληλο» λόγω των «ελλιπών αναπτυξιακών δοκιμών αξιοπιστίας και την ανεπαρκή  εκπαίδευση στην συντήρηση, την ασφάλεια και την ενοποίηση των συστημάτων που χειρίζονται οι άνθρωποι οι οποίες διαπιστώθηκαν στην IOT&E». Σύμφωνα με τους ελεγκτές του Πενταφώνου, η πλειονότητα των αποτυχιών των ISV σημειώθηκαν στην ερημική περιοχή του πεδίου δοκιμών Γιούμα, στην Αριζόνα, όπου το έδαφος είναι πιο τραχύ και λοφώδες. Τα προβλήματα περιλάμβαναν την απώλεια διεύθυνσης του οχήματος, ραγισμένα και λυγισμένα πλαίσια των καθισμάτων και ραγίσματα όπως και υπερθέρμανση στον κινητήρα.

Το ISV ήταν περισσότερο αξιόπιστο στα «λιγότερα δύσκολα» επίπεδα δάση του Φόρτ Μπράγκ, στην Βόρεια Καρολίνα. Παρ’ όλα αυτά, οι Στρατιώτες δήλωσαν στο DOT&E ότι τα πίσω καθίσματα προκάλεσαν πόνους στην πλάτη τους, και το DOT&E πρόσθεσε ότι το σχέδιο της ανοιχτής σχεδίασης των ISV «εξέθεσε τους Στρατιώτες σε δυνητικούς τραυματισμούς από τα δέντρα, τα κλαδιά, τις βέργες και άλλα ερείπια».

Ωστόσο, η έκθεση δεν διαπίστωσε ότι το όχημα είναι αποτελεσματικό για την μεταφορά προσωπικού κατά τις δοκιμές στις δασικές περιοχές και στα δύσβατα εδάφη.

«Το ISV είναι αθόρυβο, ευέλικτο και προσφέρει αυξημένη ικανότητα κίνησης εκτός δρόμου για μια ομάδα Πεζικού εννιά στρατιωτών με τον οπλισμό και εξοπλισμό τους. Το ISV επιτρέπει σε μια μονάδα Πεζικού να μετακινηθεί σε μεγάλες αποστάσεις γρήγορα, μειώνοντας την κούραση», αναφέρει η έκθεση του DOT&E.

Πηγή: breakingdefense.com