Η «ναυμαχία» για τις κορβέτες -Με «όπλα» ταχύτητα παράδοσης, αξιοπιστία και ομοιοτυπία οι Γάλλοι για την Gowind



Η κατασκευάστρια εταιρεία Naval Group στάθηκε έντονα στο γεγονός στον ρυθμό ναυπήγησης του πρώτου πλοίου της κλάσης FDI και υποστήριξε ότι μπορεί να επιτύχει ακόμα πιο ταχείς ρυθμούς.

Όσο πλησιάζει η «ώρα της κρίσης» για το επόμενο έπειτα από τις φρεγάτες εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού, αυτό των καινούργιων κορβετών, τόσο οι «μνηστήρες» κορυφώνουν τις προσπάθειες τους προκειμένου να πλασαριστούν όσο πιο ψηλά γίνεται στην τελική αξιολόγηση που θα κάνει το Ναυτικό Επιτελείο.

Χαρακτηριστικό είναι ότι κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Αρχηγού ΓΕΝ Αντιναύαρχου Στυλιανού Πετράκη στα ναυπηγεία της Lorient όπου ήδη έχει αρχίσει να «χτίζεται» η πρώτη Ελληνική φρεγάτα FDI(Belharra) οι Γάλλοι επικέντρωσαν την προσπάθεια τους να προβάλλουν όσο το δυνατό με πιο λεπτομερή τρόπο τη δική τους πρόταση για το πρόγραμμα των κορβετών. Και σε αυτή τους την προσπάθεια έφεραν ως παράδειγμα την ταχύτητα ναυπήγησης των φρεγατών η οποία ομολογουμένως έως τώρα δείχνει να είναι εντυπωσιακή.

 Η κατασκευάστρια εταιρεία Naval Group στάθηκε έντονα στο γεγονός στον ρυθμό ναυπήγησης του πρώτου πλοίου της κλάσης FDI και υποστήριξε ότι μπορεί να επιτύχει ακόμα πιο ταχείς ρυθμούς στο «χτίσιμο» των Gowind αν τελικά τις επιλέξει το Πολεμικό Ναυτικό.Αφού πρόκειται για πλοίο το οποίο ήδη έχει ναυπηγηθεί τόσο στη Γαλλία όσο εκτός της χώρας με ανάλογες ταχύτητες όπως για παράδειγμα στην Αίγυπτο. Και να δίνουν χρονοδιάγραμμα παράδοσης ακόμα και κάτω από δύο χρόνια από τη στιγμή της συμφωνίας για το πρώτο από τα τέσσερα πλοία το οποίο θα ναυπηγηθεί στη Lorient.Με τις υπόλοιπες τρεις Gowind να «χτίζονται» όπως η Αθήνα επιθυμεί σε Ελληνικά ναυπηγεία με φαβορί αυτό του Σκαραμαγκά.

 Ουσιαστικά αυτό που προτάσσουν οι Γάλλοι είναι ότι εάν επιλεγούν και για το πρόγραμμα των κορβετών έως το 2026 και αν ολοκληρωθεί το deal με τα ναυπηγεία στην Ελλάδα το Πολεμικό Ναυτικό μπορεί να διαθέτει στο οπλοστάσιο του τρεις φρεγάτες FDI(Belharra) και τέσσερις κορβέτες Gowind δηλαδή σε τέσσερα χρόνια από τώρα επτά καινούργιες πανίσχυρες  μεγάλες Μονάδες επιφανείας. Οι οποίες μαζί με τις τέσσερις αναβαθμισμένες MEKO θα αποτελέσουν την «ραχοκοκαλιά» του Στόλου τα επόμενα χρόνια. Και ενώ το ΠΝ έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει την option και για την 4ηFDI(Belharra).Επιπλέον οι Γάλλοι επέμειναν και στην  ομοιομορφία των Gowind με τις FDI η οποία σε πολλά ζητήματα όπως της εκπαίδευσης,συντήρησης  και επιχειρησιακής αξιοποίησης ‘’λύνει τα χέρια’’ του Πολεμικού Ναυτικού. 

Όμως οι Γάλλοι σε αυτή τη «ναυμαχία» αναμένεται να δεχτούν σφοδρά «πυρά» από τους υπόλοιπους διεκδικητές με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι με τα έως τώρα δεδομένα ως ιδιαίτερα  ισχυρός αντίπαλος φαίνεται ότι είναι η Ιταλική  της Fincantieri με την πρόταση για την εξίσου ισχυρή και μεγαλύτερη από την Gowind σε εκτόπισμα Doha. Και με παράδοση του πρώτου πλοίου σε 36 μήνες από τη στιγμή της συμφωνίας. Με τους Ιταλούς να ποντάρουν εκτός από τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά στα ναυπηγεία της Ελευσίνας και στο σχέδιο εξυγίανσης το οποίο φέρεται να ετοιμάζει η κυβέρνηση. Ενώ στην «κούρσα» παραμένει πάντα σε απόσταση «αναπνοής» η Oλλανδική Damen με την Sigma 10514.

Όλες οι προτάσεις αναμένεται να οριστικοποιηθούν τις επόμενες ημέρες αν και για τους «μνηστήρες» το ζήτημα συνεργασίας με τα Ελληνικά ναυπηγεία φαίνεται να προσθέτει «αστερίσκους» κυρίως στο τελικό κόστος αλλά και στους χρόνους παράδοσης.