Μοτοσυκλέτες εξωπραγματικών επιδόσεων έχει στις τάξεις της η Ελληνική
Αστυνομία, με στόχο την ακινητοποίηση των παραβατών οδηγών.
Η παραβίαση των ορίων ταχύτητας, ειδικά σε κατοικημένες περιοχές και οι
αυτοσχέδιοι αγώνες σε δημόσιο δρόμο θεωρούνται και είναι δύο από τις πλέον
επικίνδυνες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Στον δρόμο της υλοποίησης και των στόχων που έχει θέσει η ΕΕ για μηδενικά
θανατηφόρα τροχαία έως και το 2050, η ελληνική Τροχαία επιχειρεί σε διάφορα
επίπεδα και για την πάταξη των δύο παραπάνω παραβάσεων έχοντας παράλληλα
δημιουργήσει και ομάδες ειδικά για τον συγκεκριμένο σκοπό.
Πρόκειται για τις Ομάδες Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, οι οποίες
στελεχώνονται με προσωπικό από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Τροχαίας και
αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο της καταπολέμησης της παραβατικότητας.
Στο έργο των ομάδων της Τροχαίας συμβάλλει αποφασιστικά και μια σειρά
επιλεγμένων μοτοσυκλετών που δεν εντάσσονται στον «συμβατικό» δίτροχο στόλο
και γι' αυτό τον λόγο δεν φέρουν τα χρώματα της ΕΛ.ΑΣ.
Πρόκειται για μοτοσυκλέτες που προέρχονται από κατασχέσεις και ξεχωρίζουν
για τις υπερεπιδόσεις τους. Επιδόσεις που τις κάνουν κατάλληλες για την
καταδίωξη οδηγών που κινούνται με υπερβολική ταχύτητα, πάνω από το νόμιμο
όριο, αλλά και εκείνων που πραγματοποιούν αυτοσχέδιους αγώνες.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τέσσερεις μοτοσυκλέτες στον στόλο της Τροχαίας που
ξεχωρίζουν για τις επιδόσεις τους και αποτελούν φόβητρο για κάθε παραβάτη
οδηγό, ο οποίος βέβαια «νιώθει» την παρουσία του μόνο όταν είναι πολύ αργά.
Πρόκειται για δύο Suzuki GSX1300R Hayabusa, μια πρώτης και μία δεύτερης
γενιάς, μία BMW S 1000 RR και μία Yamaha YZF-R1. Η Hayabusa είναι η θρυλική
hyperbike της Suzuki, η πρώτη γενιά της οποίας κατείχε τον τίτλο της
ταχύτερης μοτοσυκλέτας παραγωγής όλων των εποχών για μια μεγάλη περίοδο.
Η BMW S 1000 RR είναι η ναυαρχίδα των Βαυαρών στην κατηγορία των superbikes
και η μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιεί η Τροχαία στις καταδιώξεις είναι η πρώτη
γενιά. Η S 1000 RR κέρδισε τις εντυπώσεις όταν έκανε την εμφάνισή της για
πρώτη φορά το 2009, λόγω και του πανίσχυρου κινητήρα της, του ισχυρότερου
τότε στην κατηγορία της.
Η γερμανική μοτοσυκλέτα εξακολουθεί να περιλαμβάνεται στις ισχυρότερες
μοτοσυκλέτες όλων των εποχών με τον εν σειρά 4κύλινδρο των 999 κ.κ. να
αποδίδει 193 ανακοινώσιμους ίππους, με την τελική της να περιορίζεται στα
300 χλμ. και τα 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 3,1 δευτερόλεπτα.
Παρόμοιες επιδόσεις έχει και η έτερη superbike της Τροχαίας, η Yamaha
YZF-R1M. Η ιαπωνική superbike είναι η τελευταία γενιά της θρυλικής R1, που
έκανε reset στην κατηγορία όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 1998. Η τελευταία
γενιά των 200 ίππων έκανε την εμφάνισή της το 2015 και η μοτοσικλέτα της
Τροχαίας είναι η κορυφαία έκδοση R1M, η οποία φέρει ηλεκτρονικά ελεγχόμενες
αναρτήσεις.
Να σημειωθεί ότι οι παραβάτες οδηγοί που επιδεικνύουν τις ικανότητές τους
και προσπαθούν να εντυπωσιάσουν, τελούν αυτοσχέδιους αγώνες ή ανταγωνίζονται
μεταξύ τους τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο ύψους 700 ευρώ, αλλά και με
επί τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των πινακίδων για 30 ημέρες.