Rafale VS F-35: Ποιο θα επικρατούσε; Τι αναφέρει η μελέτη της Πολεμικής Αεροπορίας



H Πολεμική Αεροπορία μελετούσε περισσότερο από 12 χρόνια το νέο της αεροσκάφος, το Rafale F.3, από την αρχική έκδοση F.1 μέχρι σήμερα.

Σε εργασία της Π.Α. είχε καταγραφεί το συμπέρασμα ότι το ραντάρ του αεροσκάφους βλέπει στόχο με 1 m² RCS στα 70 ναυτικά μίλια (129,6 χιλιόμετρα), εκτίμηση η οποία φαίνεται να είναι πολύ κοντά στην πραγματικότητα, ενώ το F-35 θα αποκαλύπτεται περίπου στα 20 ναυτικά μίλια (37 χιλιόμετρα) και θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να το καταρρίψει με βολή Meteor (ακτίνα δράσης 120 χλμ. ταχύτητα 4,5 Mach).

Η τότε μελέτη ανέφερε απόσταση 14 ναυτικών μιλίων (25,9 χιλιομέτρων), αλλά είχε υπολογιστεί ως RCS του F-35 η τιμή 0,0015 m², που τελικά αποδεικνύεται ότι είναι πολύ μικρότερη από το πραγματικό RCS του F-35 που είναι εντονότερο.

Πλέον, η εκτίμηση είναι ότι το RCS του F-35, σε συχνότητες κοντά στα 10 GHz (X-Band), είναι ελαφρά μικρότερο από 0,01 ², βάσει ρωσικών και κινεζικών μελετών.

Το ραντάρ APG -81 του F 35 φυσικά δίνει το πλεονέκτημα στο αμερικανικό αεροσκάφος, καθώς βλέπει στόχο με RCS 1 m² στα 82 ναυτικά μίλια (151,9 χιλιόμετρα) και με δεδομένο ότι το RCS του Rafale είναι περίπου 0,1 m² (νούμερο που έχει αναφερθεί από διάφορες ιστοσελίδες, σε σχέση με τον διαγωνισμό της Ινδίας), τότε προκύπτει ότι το F-35 θα δει το Rafale περίπου στα 46 ναυτικά μίλια (85,2 χιλιόμετρα).

Σε μία αναμέτρηση F-35 και Rafale, το F-35 θεωρητικά έχει το πλεονέκτημα διότι θα δει το Rafale πολύ νωρίτερα. 

Ομως, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, αφού και το Rafale, υποβοηθούμενο από κάποιο επίγειο ή ιπτάμενο ραντάρ, θα μπορούσε να εμπλέξει το F-35 με Meteor. To Rafale ξεχωρίζει για το ικανότατο ραντάρ του, το κορυφαίο σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου και τον υπέρυθρο αισθητήρα.